Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 82 1231151 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 818

Onderwerp: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Waalwijk
    Berichten
    83

    Standaard Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Hoi allemaal,

    Vanwege Ivan hebben we onze vakantie afgebroken en hebben we besloten om van 24 maart tot 1 april 2005 naar Orlando te gaan.
    Met name om de Disney parken te bezoeken.
    Omdat we denken dat het niet nodig is en om overbodige kosten te drukken willen we dus geen wagen huren om overal heen te toeren.
    Zeker omdat dit voor ons "zomaar een weekje er tussen uit" moet zijn en we toch nog "echt op zomervakantie" willen gaan. :lol:
    (De reden hiervan is dat we onze FITS tickets nog hebben en deze maar tot eind mei 2005 geldig zijn)

    Wie heeft er tips voor ons bv,

    Wat is een goed en niet te duur hotel dat wel een shuttle heeft naar de parken?
    Welke parken/atracties zijn beslist aanraders en wat valt tegen?
    Indien we een dagje geen park willen bezoeken, wat zijn dan de alternatieven, evt. met een taxi of zo?
    Is zo'n weekje zonder wagen goed te doen?
    Wat zijn aanraders betreffende ontbijt/ diner etc?
    Hoe liggen de kosten betreffende eten/drinken in de Disney parken?
    Wie kan er meer vertellen over de Fast passen bij verschillende Disney atracties?

    Ik wil deze keer wat beter voorbereid zijn dus alle tips zijn welkom. :wink:
    Alvast bedankt.
    Zeg niet dat je arm bent als je dromen niet
    in vervulling zijn gegaan;
    Noem jezelf arm als je nooit hebt gedroomd.

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Monique,

    Bijna alle hotels hebben een shuttle naar de parken. Als je op internet gaat zoeken dan zie je dat vanzelf. Als je echt in Orlando blijft en verder niks wil zien of doen is het te doen zonder auto. Met een auto ben je wel veel meer flexibel. Een economy auto kost eur 150 per week. Om een idee te krijgen van de prijzen kan je bijvoorbeeld op www.expedia.com kijken

    Ik zou een hotel/motel kiezen op International drive. Let wel op dat je op het juiste stukje een hotel/motel vind. International drive is erg lang. Op het juiste stukje zit je tussen allemaal eetzaken, winkels, bioscopen etc. Dus genoeg vertier als je geen zin hebt om naar de parken te gaan. Ook rijdt er een busje over International drive dat overal stopt.

    In Orlando kan je heel goed shoppen. Er zijn in totaal 3 outlet centers. Dus leef je uit. Overigens ook gelegen aan International Drive.

    Wat betreft de andere vragen kunnen beter andere mensen je van advies voorzien.

    Nog een andere tip is om bij je reisverzekering na te vragen of je de fitspassen kan claimen. Eventueel ook de andere schade van autohuur en dergelijken.

    Veel plezier met het plannen van je trip. 8)

  3. Top | #3
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    3

    Standaard hotel met shutle

    Wij gaan 25 september naar orlando voor 11 dagen.
    Als wij terug komen laat ik wel het een ander weten wat leuk is kwa disney en atracties

    Gr Tromp

  4. Top | #4
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Hoi Monique,

    Wat is een goed en niet te duur hotel dat wel een shuttle heeft naar de parken?
    Ik vindt de Lake Buena Vista area ook erg leuk voor een hotel. Je zit dan dichtbij de pretparken, maar weer wat verder van de malls. Op de orlando.pagina.nl heb ik een aantal links staan naar de Nederlandstalige Expedia die meteen doorlinken bijv. 'Hotels bij Disney World'. Je zou daar eens kunnen kijken. Je kan ook via 'Hotels bij Orlando' hotels aan de Internation Drive bekijken.

    Welke parken/atracties zijn beslist aanraders en wat valt tegen?
    Ik ben niet zo'n expert op het gebied van attractieparken, maar volgens mij is Universal Studio eentje die je niet mag missen. Zelf vond ik ook Epcot erg leuk. Maar smaken verschillen.

    Indien we een dagje geen park willen bezoeken, wat zijn dan de alternatieven, evt. met een taxi of zo?
    Taxi's zijn beter te doen dan in Nederland qua kosten dan. Veel hotels hebben shuttles, misschien ook naar International Drive. Dit zul je moeten navragen.

    Is zo'n weekje zonder wagen goed te doen?
    Geen idee, altijd een auto gehuurd... Mét auto ben je veel mobieler, maar zonder spaar je weer wat geld uit... Hoeveel is de vraag want je moet wel het alternatieve vervoer regelen.

    Wat zijn aanraders betreffende ontbijt/ diner etc?
    Wat wil je? In Amerika kun je, in tegenstelling tot wat de meeste Nederlanders denken geholpen door films als "Supersize Me", prima eten. Echt niet alleen junkfood. Je kan voor een paar dollar bij Denny's eten, maar je kan ook voor een paar honderd dollar gaan eten in La Coquina in het Hyatt hotel. En daar krijg je echt geen vette hap! Kortom het is wat je zelf wil en hoeveel je wilt uitgeven. Er zijn ook genoeg betaalbare restaurants waar je heerlijk kunt eten.

    Wie kan er meer vertellen over de Fast passen bij verschillende Disney atracties?
    Geen idee! Iemand anders?

    PS:
    Een leuke tip voor een restaurant is www.jungle-jims.com. Dit is een hamburgerrestaurant, maar niet zomaar één! Hele leuke entourage en de lekkerste hamburgers die je ooit hebt gegeten!

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    18

    Standaard

    Ik zou als je toch voornamelijk voor de Disney parken gaat een hotel nemen aan HWY 192 richting Kissimmee. Masters Inn is bijvoorbeeld een goed en goedkoop hotel (vorig jaar $29 dollar per kamer per nacht). Bovendien stopt er een shuttlebus die je naar Disney World brengt.
    Ook zijn er op loopafstand van dit hotel vele restaurants (ponderosa, Las Vegas buffet, de grote M, enz.) Allemaal goed voor ontbijd, lunch en diner.

    Ik zou verder met je Fun in the Sun pas alle disney parken bezoeken. Ook is het Kennedy Space Center een echte aanrader. Het probleem is alleen dat dit op ruim een uur rijden ligt. Een taxi is dus geen optie en een Shuttle bus is er niet. Natuurlijk moet je ook naar Universal Studio's en Islands of Adventure. De entree van deze parken zit alleen niet inbegrepen in de FITS pas. Voor een goede aanbieding kun je kijken op de site van Universal.

    Als je een dag geen parken wilt bezoeken zou ik op International Drive een museum pakken. Bijvoorbeeld, Ripley's believe it or not, Wonderworks, Titanic the exibition, Hard roch the vault, enz. Allemaal leuke alternatieven. Ook kan je een airboat huren en zelf lekker gaan varen in de hoop natuurlijk alligators te zien en al het andere natuurlijk schoon. Dit kan aan HWY 192. Natuurlijk kun je daar ook veel winkelen. The Flea Market aan HWY 192 is ook leuk. Of Old Town! Is 's avonds erg gezellig en kun je ook lekker eten. Allemaal op loopafstand van hotel Masters Inn (tussen marker 10 en 11, naast de grote oranje bal). Het is dus best zonder auto te doen, maar je zult wel een hoop dingen moeten laten en je moeten richten op een specifiek gebied.

    Verder denk ik niet dat je in die periode fastpass nodig hebt. Ik denk namelijk niet dat het dusdanig druk is dat je niet alles kunt zien.

    Kosten van drinken in de Disney parken vind ik persoonlijk meevallen. Je kunt best om de zoveel tijd een flesje drinken kopen als je die tussentijds maar vult met water. Dan zijn de kosten best te beperken. Drink je wel graag veel cola of iets dergelijk, dan moet je overwegen om zo'n grote beker te kopen die je de hele dag mag gratis mag blijven vullen. Kost geloof ik $12.

    Meer tips heb ik even niet. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.
    Toekomstig inwoner van Florida (of New York)

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Waalwijk
    Berichten
    83

    Standaard

    We hebben nu eigenlijk alleen Miami gezien en dat was niet de bedoeling. We gaan ongetwijfeld nog terug om de rest van de tour op ons gemakkie over te doen. Miami kunnen we dan overslaan, net zoals de Disney parken, zodat we meer tijd over hebben voor de rest van Florida.
    Liefst volgend jaar zomer, maar ik weet niet of ons geldboompje dan al genoeg in bloei staat. :wink:
    Vandaar dat we ons nu eigenlijk alleen op de Disney parken willen orieenteren en om de kosten te drukken lijkt ons een wagen dan niet noodzakelijk aangezien deze voornamelijk stil staat en wij hier misschien alleen gebruik voor zouden maken naar bv een winkelcentrum of zo.

    Wat voor mij wel heel fijn is, is om te weten waar je het beste kunt zitten.
    In Miami zaten wij nl ook op Collins Avenue en dachten dat hier van alles te doen zou zijn. Daar aangekomen bleek dat wij net op het verkeerde stuk zaten en er weinig te doen was tenzij we toch een paar kilometer moesten lopen. :-& (Niet prettig als je benen flink verbrand zijn!!)

    Betreffende de schade van de autohuur, wij hadden een voledige verzekering afgesloten bij Hertz en konden de wagen zonder problemen inruilen en kregen een andere mee.
    De FITS passen hoeven wat mij betreft niet geclaimd te worden. Aangezien wij nu thuis zitten na 1 weekje vakantie vind ik het wel prettig om nu alweer een voorbereiding te kunnen maken en te weten dat wij
    over een half jaartje weer terug gaan. :roll:

    Bedankt voor de info.
    Zeg niet dat je arm bent als je dromen niet
    in vervulling zijn gegaan;
    Noem jezelf arm als je nooit hebt gedroomd.

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Waalwijk
    Berichten
    83

    Standaard Re: hotel met shutle

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tromp
    Wij gaan 25 september naar orlando voor 11 dagen.
    Als wij terug komen laat ik wel het een ander weten wat leuk is kwa disney en atracties

    Gr Tromp
    Graag, ik ben reuze benieuwd naar jullie ervaringen en wens jullie alvast een fijne vakantie.

    Gr. Monique
    Zeg niet dat je arm bent als je dromen niet
    in vervulling zijn gegaan;
    Noem jezelf arm als je nooit hebt gedroomd.

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Waalwijk
    Berichten
    83

    Standaard

    Een leuke tip voor een restaurant is www.jungle-jims.com. Dit is een hamburgerrestaurant, maar niet zomaar één! Hele leuke entourage en de lekkerste hamburgers die je ooit hebt gegeten!
    Ik heb op deze site gekeken en ziet er heel spectaculair uit. Meer dan zomaar een hamburgertentje. Ik zet hem zeker om mijn lijstje bij.

    Bedankt voor alle tips.
    Zeg niet dat je arm bent als je dromen niet
    in vervulling zijn gegaan;
    Noem jezelf arm als je nooit hebt gedroomd.

  9. Top | #9
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard Foute link naar Jungle Jim's.

    Hoi Monique,

    Ik had stom genoeg de verkeerde link geplaatst naar Jungle Jim's ](*,) Het moet zijn www.jungle-jims.com ipv www.junglejims.com #-o

    Ze zitten in Lake Buena Vista aan het shopping center Crossroads.

    Daniel

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Waalwijk
    Berichten
    83

    Standaard Re: Foute link naar Jungle Jim's.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daniel
    Hoi Monique,

    Ik had stom genoeg de verkeerde link geplaatst naar Jungle Jim's ](*,) Het moet zijn www.jungle-jims.com ipv www.junglejims.com #-o

    Ze zitten in Lake Buena Vista aan het shopping center Crossroads.

    Daniel
    Dank je wel, ik had de link al bekeken en vond er al zo ontzettend groot uitzien, maar ja... what else is new. :wink:
    Ik dacht dat dit een soort van supermarkt was en dacht dat je hier binnenin de hamburgertent zou hebben, vandaar.
    Het ziet er erg grappig uit, ik weet zeker dat wij hier een burgertje gaan eten. Bedankt voor het adres.

    groetjes, Monique
    Zeg niet dat je arm bent als je dromen niet
    in vervulling zijn gegaan;
    Noem jezelf arm als je nooit hebt gedroomd.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •