Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 79 van de 82 EersteEerste ... 29697778798081 ... LaatsteLaatste
Resultaten 781 tot 790 van de 818

Onderwerp: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

  1. Top | #781
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Locatie
    In de buurt van Rotterdam...en Haines city FL
    Berichten
    45

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Wij hebben de zwembadverwarming alleen aan van nov-maart. In de zomer is het echt niet nodig. Onze meiden liggen dan rustig de hele dag in het zwembad en hebben het niet koud, terwijl het kou kleumen zijn. En bij de meeste villa's die je huurt kun je altijd op het moment dat je er bent vragen of je toch de zwembadverwarming mag bijboeken nadat je bent gearriveerd en het toch te koud vindt. Dat is een kwestie van de knop omzetten voor de manager.

  2. Top | #782

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Goedemiddag leden van het Floridaforum.

    Ik ben nieuw hier op het Forum. Mijn naam is Martijn en heb samen met mijn vriendin besloten voor het eerst
    de oversteek naar Amerika te maken. Na lang wikken en wegen tussen Las Vegas en Orlando is het toch
    Orlando geworden! Wij hebben 12 dagen Orlando geboekt in de mei vakantie in het Holiday Inn Disney World.
    Misschien willen wij ter plaatse ook nog een autotje huren.

    De Themeparks die wij zoiezo willen gaan bezoeken zijn:

    Disney's Epcott 1 dag
    Disney's Magic Kingdom 2dagen
    Disney's Studios1 dag
    Sea World 1 of 2 dagen?
    Universal Studios 1 dag
    Universal Studios Adventure Island 1 dag

    Zijn er nog must-do's behalve deze parken?
    Kan ik in deze parken (met de dagen erbij) alles zien op een rustig tempo?
    Hebben jullie misschien een indicatie over de drukte in de mei-vakantie?
    Zijn de Amerikanen dan ook vrij?

    Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden! Ik kan niet wachten totdat het april is!

    Groeten Martijn
    Laatst gewijzigd door Martijn1984; 17-12-13 om 15:17.

  3. Top | #783
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Hoi Martijn,

    Wat leuk dat jullie naar Florida gaan. Ik begrijp dat het vooral een themaparken vakantie gaat worden. Natuurlijk zijn er behalve de parken die je in de planning hebt staan nog andere must do's maar die zijn per persoon verschillend en dus zeer afhankelijk van wat jullie leuk vinden. Ik neem aan dat je deze parken hebt uitgezocht omdat ze je het meest aanspreken. Ik zelf zou Animal Kingdom nooit overslaan maar daar denken anderen weer heel anders over.
    De mei-vakantie is een goede periode om te gaan. Volgens mij is deze vakantie wel variabel in Nederland maar ik ben een paar keer eind april/ begin mei geweest tijdens de schoolvakantie van iig een gedeelte van Nederland en dat is prima bevallen. Het is niet super rustig in de parken maar zeker geen topdrukte. En grote kans dat het weer ook lekker is, al hadden wij afgelopen jaar net ietsje te veel regen (maar twee jaar geleden in die periode geen druppel gezien).
    Als je echt een hele dag uittrekt per park dan is het op een redelijk rustig tempo te doen. Wil je het echt rustig aan doen dan zou ik voor 2 dagen per park gaan.
    Jullie hotel ligt vlakbij Down Town Disney, gezellig voor in de avond om wat te gaan eten, te winkelen of gewoon voor de sfeer. Als je overdag gaat is het vaak rustiger maar nog steeds een leuke sfeer.
    Veel plezier!

  4. Top | #784
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Zie mijn opmerkingen hieronder. 12 dagen Orlando is in principe voor de eerste keer prima. Er zijn nog andere pretparken in de buurt zoals Animal Kingdom, Busch Gardens (Tampa), de Funspot parken, Old Town etc etc. Maar het blijft een kwestie van keuzes maken.

    Auto huren kun je het beste al in Nederland doen. Dan zitten alle verzekeringen erbij en het is een stuk goedkoper.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn1984 Bekijk Berichten
    Disney's Epcott 1 dag --> zou 2 dagen doen. 1 voor Future world en 1 voor World Showcase
    Disney's Magic Kingdom 2 dagen --> prima
    Disney's Studios 1 dag --> prima
    Sea World 1 of 2 dagen? --> 1 dag is voldoende
    Universal Studios 1 dag --> prima
    Universal Studios Adventure Island 1 dag --> prima

    Zijn er nog must-do's behalve deze parken? Ik weet niet of je van (goedkoop) shoppen houd. Anders is een bezoek aan een (outlet) mall wel aan te raden.
    Kan ik in deze parken (met de dagen erbij) alles zien op een rustig tempo? zou te doen moeten zijn.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #785
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    230

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Ik denk dat het zeker handig is om een auto te huren. Zeker als je meerdere dingen wilt doen en bijv niet alleen in Disney blijft.
    En het voordeligst is het omdat alvast vanuit NL te doen.
    Op dit forum staan allemaal topics over huurauto's zeker de moeite waard om te lezen.

  6. Top | #786
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Zie mijn opmerkingen hieronder.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn1984 Bekijk Berichten
    Disney's Epcott 1 dag --> zou 2 dagen doen. 1 voor Future world en 1 voor World Showcase
    Ik zou daar 1.5 dag Epcot van maken. Een hele dag Future World en de halve dag gecombineerd met Animal Kingdom.
    Animal Kingdom is tenslotte al vroeg dicht (ik meen 18.00 uur), terwijl Epcot tot 22.00 uur open is. World Showcase is vooral leuk 's avonds, omdat je overal wat te eten kunt kopen wat bij dat land hoort.
    Laatst gewijzigd door SpaceAce; 17-12-13 om 23:22.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  7. Top | #787
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Berichten
    18

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Wij gaan ook voor het eerst volgend jaar en onze lijstjes matchen redelijk wij hebben als extra nog disney animal kingdom en cape canaveral op de lijst staan (maar slaan universal adventure dan weer over)

  8. Top | #788
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    37

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Hoi Martijn,
    leuk de eerste keer. De meivakantie is een stuk rustiger. Seaworld haal je makkelijk in een dag. Verder zou ik ook naar Animal Kingdom gaan. De show in Epcot, Magic Kingdom en ook die in Disney studio's zijn geweldig. Epcot is het rustigst. Vind ik ook het leukste park. Bij universal kun je een vipcard kopen zodat je niet in de rij hoeft. Is duur maar wel gaaf als het druk is. Wij gaan dit jaar in augustus omdat onze dochter direct na de meivakantie examen doet. Het weer is in mei trouwens een stuk fijner als in hoogseizoen. Kennedy space center is trouwens ook interessant en rustig in mei. Is vanuit Orlando makkelijk te rijden. Heel veel voorpret alvast. Groet Anja

  9. Top | #789
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    8

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Wij willen misschien in juni gaan. Klopt het dat de ticketprijzen alleen maar duurder worden?
    En is de I ride iets? ik weet niet of wij ook voor de volle drie weken een auto willen huren.
    Een hotel vinden aan die i ride is niet makkelijk.

  10. Top | #790
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Als iemand kon voorspellen hoe de ticketprijzen zich ontwikkelen, dan kreeg die van mij (en vele anderen) een ereprijs. Tendens is dat hoe dichterbij je datum komt, hoe slechter de prijzen worden. Tot dat er weer een airline is die zijn tickets op de dumpplaats gooit, en je bijna voor half geld kunt reizen (zoals Arkefly vorige week). Maar wanneer dat gebeurt, als jij het weet, weet ik het ook

    De I-ride is een gemotoriseerde tram die van de kop van International Drive (Premium Outlets I-Drive) tot aan de kont van dezelfde weg (Premium Outlets Vineland), met nog een uitschieter naar Universal Studios en Seaworld. Aan die route (International Drive op en neer) zitten vele tientallen hotels, in allerlei klasses, klik maar een op deze link. Daar zit vast wel wat voor jullie tussen.

    Maar ik zou zelf niet alleen afhankelijk willen zijn van de trolley, en er dus een auto bij willen hebben. Maar daar zijn al 100 discussies over geweest hier.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •