Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 8 van de 82 EersteEerste ... 6789101858 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 818

Onderwerp: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

  1. Top | #71
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Het ligt er een beetje aan waar je zit in Kissimmee. Vanuit Kissimmee, het dorp, loopt de US192 richting o.a. Disney en deze is vrij lang. Het is heel waarschijnlijk dat je hier ergens verblijft, dat wordt niet helemaal duidelijk. Maar als je deze 192 een keer heen en weer rijdt, kom je hem, en de andere supers, vanzelf tegen :wink:
    Bij de Walmart kun je van alles kopen, van autoband tot speelgoed, en er is ook een supermarktgedeelte en ook vaak een Mac of Taco Bell. En alles is er goedkoop !
    Als je wil weten waar je zit en ook waar de Walmart zit moet je even naar http://www.kissimmee-us192.com/ en voor het assortiment kun je naar http://www.walmart.com/ .
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-04-09 om 17:28. Reden: full quote eruit
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  2. Top | #72
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Maar het lijkt me op de dag van aankomst wel wat veel om meteen naar de WalMarkt te gaan, die zijn zo ontzettend groot, daar heb je een paar uur voor nodig om een goede indruk te krijgen.
    Nee, ik zou de dag van aankomst lekker naar de Publix gaan, dat is een prima supermarkt, overal te vinden in Florida, met een prima afdeling voor verse waar (veel beter dan de WalMarkt) lekkere verse fruitsalades,
    Vers gebakken brood en een overheerlijke Deli, waar je sandwiches kunt laten maken.
    Publix verhoudt zich tot WalMarkt als Albert Heijn tot Hema.
    Eric

  3. Top | #73
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard

    Publix was één van de weinige supermarkten waar we aanvaardbaar brood konden kopen, vond ik, dus wel een aanrader. Verder verkochten ze hele kleine pakjes koffie, waar je 1 potvan kunt zetten, en dat smaakt echt naar koffie, dat in tegenstelling tot die rommel die ze in sachets voor je klaarzetten op je hotelkamer. Je moet dan wel 1x een diepte-investering in filterzakjes doen, maar die 89 cent kom je wel overheen.
    Nu we het toch over supermarkten hebben: het viel me op dat gewone dingen zoals melk, koffie, brood, wijn, bier, enz., zo ontzettend duur waren in Florida. Ook mijn zus uit Connecticut vond alles aardig aan de prijs daar. Ik had me verheugd op goed en goedkoop fruit, wijn en groente, maar dat was allemaal duurder dan thuis, ondanks de goedkope dollar. Waren we in de verkeerde tijd?
    We hebben zowel bij Walmart als bij Publix als bij Albertson geshopt, voor alle duidelijkheid.

    Nog een tip: koop bij Publix 1 of 2 van die gecoate koeltassen, gooi er van huis meegenomen of daar gekochte koelelementen in, en je hebt prima tassen om je lunch en/of drankjes koel te houden, zonder dat je met zo'n enorme cooler hoeft te sjouwen. Hebben we 2 weken heel veel plezier van gehad!

    Bai,

    Maartje

  4. Top | #74
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Aanvaardbaar brood? Tsja, wat is aanvaardbaar? Jarenlang heb ik gezocht naar lekker bruinbrood, maar "Rye" was het enige dat we vonden. Uiteindelijk overstag gegaan en witbrood gezocht en het enige dat wij eetbaar vonden was "french" stokbrood en de "chicago hard rolls". Als je dat laatste hard noemt wordt je in Nederland uitgelachen :P .
    Ach, het is vakantie ...

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #75
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    41

    Standaard

    Misschien een stupid question ops: , maar als ik het goed begrijp kan je gewoon tot s'nachts shoppen (kleding, boodschappen etc.)???
    Ik sta perplex.....
    Ik wist wel dat er van die 24 h shops waren maar ik dacht dat dat alleen supermarktjes waren!
    Het is dus letterlijk:Shop till you drop!

    Groetjes,Maureen.

  6. Top | #76
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard

    Ja en het gekke is, dat je daar heel snel aan went en dat gaat doen. Zo gingen wij de tweede avond in Miami uit eten, lekkere koffie drinken bij Starbucks, en aansluitend nog ff een uurtje kleding shoppen en waren we om 22 uur weer thuis! En toen we in Key West om 2230 zagen dat Publix al dicht was waren we stomverbaasd. So it goes.

    Bai,

    Maartje

  7. Top | #77
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    41

    Standaard

    Ja Maartje, jullie hadden natuurlijk zoiets van:Hé wat is hier aan de hand, waarom is alles dicht het is pas 22.30 :lol: !!!!
    Echt grappig, wist echt niet dat de Walmart 24 uur open is, had er wel al veel over gelezen, dat je er lekker kan shoppen enzo.
    Weet iemand of je ook van die Shops in Miami heb die 24 uur open zijn?

    Maureen.

  8. Top | #78
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard

    Ja hoor, no problem. In Miami gingen we naar Winn-Dixie, was een supermarkt (die trouwens ook lekker brood had: vierkant met kruiden erdoorheen) en die was ook nonstop open. Geen idee of ze er om 3 uur 's nachts ook klanten hebben, lijkt me absurd om dan te winkelen, maar, zoals ik al zei, je verlegt je grenzen erg snel op vakantie. Heeft volgens mij ook met het weer te maken: als het 's avonds ook nog gewoon 25 graden is (zoals wij de afgelopen 2 weken meemaakten) heb je niet de neiging om gauw naar je kamertje te hoeven om op te warmen.

    Bai,

    Maartje

  9. Top | #79
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    41

    Standaard

    Dat is waar, maar aangezien de kleine het denk ik ook niet meer trekt zo laat zie ik ons ook niet s'nachts in de supermarkt lopen.
    Maar het is wel lekker dat je s'avonds nog boodschappen kan doen als je aankomt, dan heb je in iedergeval voor de volgende ochtend een ontbijtje(we hebben n.l. geen ontijt erbij in het hotel).
    Wat me opvalt is dat in veel hotels er geen ontbijt bijzit, wij hebben van de 6 hotels waar we zitten maar bij 2 ontbijt erbij (waarvan er 1 op de Bahamas is).
    Dit is de eerste keer voor ons, ik denk dat we als we weer gaan(wat er waarschijnlijk wel inzit) we een appartement nemen, is wel makkelijker met de kleine.

    Maureen.

  10. Top | #80
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Strijen
    Berichten
    33

    Standaard

    In de US had je vroeger nergens een ontbijt erbij, dat ontbijt haalde je ergens bij een diner oid. Tegenwoordig zie je steeds meer dat hotels onder druk van de europese toeristen een continental breakfast geven. Stel je daar niet al te veel van voor. Dat kan zijn van een koffie en een donut tot wat uitgebreider maar het is nauwelijks te vergelijken met een europees ontbijt.
    Gezien de jetlag is het nog niet zo verkeerd om bij aankomst de kleine zo lang mogelijk wakker te houden, anders zijn ze rond 2 uur 's nachts wakker.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •