Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 76 van de 82 EersteEerste ... 26667475767778 ... LaatsteLaatste
Resultaten 751 tot 760 van de 818

Onderwerp: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

  1. Top | #751
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Hoeveel nachten hotel hebben jullie gehad? 16? Zou dan neerkomen op 50 euro per nacht. Voor dat bedrag kun je ook een leuk hotel Pricelinen.. 3.5 ster moet te doen zijn..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #752
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    54

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Ik ben 13 jaar en zou zelf graag een keer naar Orlando willen wegens de stranden,natuur en natuurlijk Disney world.
    Hoogseizoen lijkt me te duur en te heet. We zijn zelf met 5 in het gezin.. Ik durf het eigenlijk ook niet echt voor te stellen aan mijn ouders. Verwacht dat ik voor gek word verklaard. Zag dat een week orlando in de herfstvakantie er al zo vanaf 3.600 zijn.. Duur of niet? Groetjes

  3. Top | #753
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Ik zou zeggen kijk even in dit topic: http://www.floridaforum.nl/showthrea...s-naar-Florida dan krijg je een idee van de kosten.

    Zelf ben ik voor 3 volw voor 4 weken incl vluch, huurauto en verblijf zo'n 5000 kwijt (20 sept t/m 19 okt).
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-06-13 om 12:30. Reden: q

  4. Top | #754
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Berichten
    18

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    hallo,

    Wij zijn van plan volgend jaar ook voor het eerst naar Orlando te gaan. We hebben een plan samengesteld, maar er is zoveel te doen, en zoveel afwegingen dat we graag de boel even hier willen voorleggen om te checken of we niet een paar denkfouten maken of leuke zaken vergeten.

    Eerst iets over ons:
    Wij zijn een stel van 40 zonder kinderen. We willen overdag uitstapje maken en s' avonds lekker in een barretje af zakken, dus er moet in de buurt van het hotel wel uitgaansgelegenheid zijn.
    We willen niet vaak in lange rijen staan en houden ook niet van hele wilde attracties (achtbanen etc.), maar willen natuurlijk wel van alles gezien hebben. We zullen dus in parken voornamelijk shows etc. gaan doen, wellicht een paar van de rustigere attracties of met de fastpass systemen. Dierentuinen etc. vinden we dan wel weer heel leuk. We zijn film fanaten dus Universal gaan we ook zeker heen.
    Ik heb een stoma, dus waterparken is weer een big no no.

    Het plan is nu als volgt:
    eerst aantal dagen hotel aan I-drive, op een plek bij universal/seaworld in de buurt:
    - 1 dag aankomst
    - 1 dag Universal studio (lopen/pendelbus vanaf hotel)
    - 1 dag Sea world (lopen/pendelbus vanaf hotel)
    - 1 dag Kennedy space centre (auto huren??)
    - 1 dag Busch garden (auto huren??)
    - 1 dag Florida mall/outlet shoppen (auto huren??)
    - 1 dag discovery cove (auto huren?? is dit ook leuk als je niet in zwemkleding kan/wil (ivm stoma)??

    - 1 dag transfer naar Disney

    - dan nog 4 dagen hotel in Disney waarin we de 4 Disney parken willen doen. (Disney shuttle diensten)

    - 1 dag vertrek

    en dan nu de vragen:

    Vraag 1: We zijn niet gebonden aan het hoogseizoen, dus zoeken een periode waar het iets rustiger is, is dan beter mei of juni aan te raden? Of maakt dit allemaal niet uit en is het sowieso wel druk :-)
    Vraag 2: We willen ter plekke een auto huren als het voor een activiteit nodig mocht zijn, kunnen jullie wellicht inschatten voor welke van de genoemde uitstapjes een auto echt nodig is?
    Vraag 3: Zijn Universal City walk/Disney downtown leuke uitgaanscentra en zijn deze lopend te bereiken vanaf gunstig gelegen hotels, of is I-drive zelf vermakelijk genoeg s' avonds?? (maw moeten we onze hotels hierop uitzoeken)
    Vraag 4: een aantal van de kleinere attracties, zoals CSI experience, Titanic experience, dinosaur world park lijkt ons ook wel leuk, zijn hiervan enkelen de moeite waard (zo ja, welken raden jullie aan), of worden ze volkomen onder gesneeuwd door de big ticket events??

    bedankt voor de aandacht tot zover!
    Laatst gewijzigd door drugarth; 01-09-13 om 11:20.

  5. Top | #755
    Florida Groupie Lea's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Den bosch
    Berichten
    326

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Ben ook niet echt een grote Floridaganger maar waarom niet voor de hele periode een auto huren. Dan ben je echt zo vrij met alles.
    Heb daar zelf ook eerst goed over na moeten denken maar ondanks het wennen in begin heb ik er totaal geen spijt van gehad.

    Verder veel plezier met alles plannen leuk vooruitzicht hoor.

  6. Top | #756
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Hallo, je kunt beter vanaf hier voor de hele periode een auto huren, je kunt dan gaan en staan waar je wilt en wanneer je wilt en je bent goedkoper uit dan wanneer je daar per dag een auto huurt. Met shuttles rijden kan natuurlijk wel maar kost behoorlijk wat tijd en je bent aan de tijden van de shuttle gebonden.

  7. Top | #757
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Berichten
    18

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    we hadden eigenlijk om een aantal redenen het voornemen om niet een auto voor de hele periode te huren:
    - we verwachten bij Disney geen auto nodig te hebben als we een hotel op locatie hebben. Of ligt alles daar nog redelijk ver van elkaar af?
    - we zijn niet gewend in het buitenland te rijden, en om dan meteen na tig uren vliegen etc. in een vreemde grote/drukke stad in een vreemde auto te gaan rijden op zoek naar een voor ons vreemde bestemming spreekt ons niet echt aan....of valt het rijden in Orlando heel erg me?
    - geen gedoe met parkeren bij de drukke parken (in de file voor een plekje), of is het daar allemaal zo ruim dat dit meevalt?

    Dus eigenlijk hoopten we dat we alleen voor het uitstapje naar Tampa en het space center een auto nodig zouden hebben. Maar goed als het echt handiger is....ik verdiep me er eens wat beter in :-)
    Laatst gewijzigd door drugarth; 01-09-13 om 12:31.

  8. Top | #758
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    De afstanden in Amerika zijn niet echt loopafstanden zelfs niet in Disneyworld. Als je niet direct wil rijden kun je bij aankomst met een taxi of shuttle naar je hotel en de volgende dag een auto afhalen. Dit kan ook op International drive bijv Alamo. Of als jullie eerst naar Disney gaan, daar zitten ook autoverhuurbedrijven. Het rijden in Orlando is relaxed en parkeerplaatsen heb je overal genoeg, zeer ruim en overzichtelijk. Het voordeel om zelf een auto te huren is dat je dan lekker vrij bent om te doen wat je wilt. Ook is het wel handig als je gaat shoppen want anders moet je zo sjouwen met al die tassen :-)

  9. Top | #759
    Florida Groupie Lea's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Den bosch
    Berichten
    326

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Dat rijden went heel vlug en misschien handig een navigatie.
    Zei al had er in begin ook moeite mee maar echt een auto daar is zo handig en eigenlijk kan jebijna niet zonder.
    En ook zo gemakkelijk als je in de avond nog ergens naar toe wilt gaan
    Je krijgt er geen spijt van hoor een auto huren voor de hele periode.

  10. Top | #760
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Berichten
    18

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    nav jullie opmerkingen de omgeving eens gegoogled earth, en inderdaad het is toch allemaal wel op redelijke afstand. We gaan dus toch maar een auto voor de hele periode doen, goede tips, bedankt!
    Nu dan maar even kijken of we wel daadwerkelijk naar Disney moeten verkassen halverwege de vakantie of gewoon gaan rijden vanuit 1 uitvalsbasis



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •