Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 10 van de 82 EersteEerste ... 891011122060 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 818

Onderwerp: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

  1. Top | #91
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Westridge:
    Ik ben vorig jaar in Westridge geweest. Ik vond het een erg rustige community met behoorlijk wat "vaste bewoners", maar aan de US-27 en wel behoorlijk ver van de 192 af. De wijk is niet beveiligd of zo, er staat dus geen hoog hek omheen met een bewaker aan de poort. Klik ook maar eens op deze link

    Regal Palms (resort & Spa):
    Dit is een deel van de Highlands Reserve community. Ook aan de US27, naast Westridge. Dit is een gated community met golfbanen.
    Regal Palms has gone to great lengths to create the ultimate environment; combining business, family fun, romance, resort activities and relaxation all into one fully contained resort. Located adjacent to Highlands Reserve Golf Club, Regal Palms Resort is situated just outside Orlando, introducing a unique Orlando experience. Relax in our large swimming complex with waterslides. Float around the lazy river or sunbathe on our tropically landscaped terraces.

    Resort activities are plentiful. The resort boasts a two-acre swimming complex, complete with waterslides, lazy river and sunbathing terraces. Highlands Reserve Golf Club, rated *** ½ by Golf Digest’s Places to Play in 2002, offers remarkable scenery and challenging fun for all levels of golfers.

    Slated for completion by Summer 2005, the resort’s Clubhouse will house a fitness center with spa facilities, 3,200 sq ft of meeting space with flexible room configurations. Our business center, game room, restaurant and sports pub, which broadcasts live sporting events, are all currently available.
    1000 Oaks:
    Ligt bij Davenport aan de CR-32 ten oosten van de I4, ook een behoorlijk eind weg. Wat meer info vind je hier en nog een beetje hier.

    Andere tip: Lake Berkley
    Ligt in het midden van de 192, vlak achter de Walmart aan/bij Roma Road. Dit is een "gated community" met deels villa's en deels Town Houses. Die laatste zijn van de firma Hapimag, hebben een centraal gelegen zwembad en worden o.a. verhuurd via American Estates (maar via internet vind je vast nog een goedkopere verhuurder).
    Centraal in deze community zijn allerlei sportfaciliteiten en een barbeque-plaats.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #92
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Westridge

    Hallo Paul ,

    Ik ben de eerste 2 weken van juni naar Westridge geweest (voor de 2x overigens) en het is ons daar wederom net als in 2000 prima bevallen.

    Westridge is wel degelijk een 'gated community' want alleen het centrale gedeelte waar de meeste 'vaste bewoners' wonen is gewoon vrij bereikbaar.

    Helaas is het wel zo dat alle sites adverteren dat het op 12 minuten rijden van Disney ligt , maar dat is wel een beetje overdreven.
    Onze gemiddelde rijtijd lag altijd wel tussen de 20-30 min , afhankelijk
    van het tijdstip van de dag.

    Wat betreft de 'teenagers' , ik heb inmiddels in 6 communities 'gebivakkeerd' maar het viel me op dat er voor de kids weinig te doen is. ( Maar gelukkig heb je een eigen zwembad, en overdag ben je toch in de attractieparken... )

    Groetjes,
    Pieter & Petra

  3. Top | #93

    Standaard Wat moet ik zien hebben in omgeving Orlando?

    Wij gaan 26 augustus 9 dagen naar orlando, we zijn daar nog nooit geweest. We hebben onze keuze in pretparken die we willen bezoeken al gemaakt, maar we willen ook iets van de omgeving zien. Ik bedoel hiermee eigenlijk alles wat geen pretpark of winkelcentrum is, dus natuurparken, boottochtjes, en andere bezienswaardigheden. We hebben geen auto, dus we willen maximaal 150 km reizen. Waar moeten we heen??

  4. Top | #94
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    86

    Standaard

    Als je geen auto hebt, hoe reis je dan, als ik vragen mag? Met de taxi of met de bus? Want als je met de taxi gaat, dan kun je alles wat je zou willen zien (binnen jullie straal van 150 km). Als je met de bus gaat wordt het al wat lastiger. Zo geweldig is het OV niet daar, vind ik.

  5. Top | #95
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Wat MOET ik zien in omgeving orlando?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sharony
    Wij gaan 26 augustus 9 dagen naar orlando, we zijn daar nog nooit geweest. We hebben onze keuze in pretparken die we willen bezoeken al gemaakt, maar we willen ook iets van de omgeving zien. Ik bedoel hiermee eigenlijk alles wat geen pretpark of winkelcentrum is, dus natuurparken, boottochtjes, en andere bezienswaardigheden. We hebben geen auto, dus we willen maximaal 150 km reizen. Waar moeten we heen??
    Als je op de bus bent aangewezen (De trein zou ik maar vergeten) kan je dagtochten boeken o.a. naar Kennedy Space center en Busch Gardens Tampa. Ongetwijfeld vind je in de hotels en bij de tourist information meer bustochten.

    Het openbaar vervoer is niet te vergelijken met Nederland. Buiten Orlando moet je vergelijken met het Franse platteland.
    Ik weet niet of je een rijbewijs hebt, maar dan kan je denk ik alsnog beter ter plaatse een of een paar dagen een auto huren.
    Ook gezien de beperkte tijd dat je er bent en de tijdsduur en afstanden om ergens anders te komen.

    Goede reis
    Knaapje

  6. Top | #96
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard

    Yep, openbaar vervoer in Orlando is behoorlijk... irritant.

    Wij zaten in een hotel op de Highway 192 in Kissimmee en we wilden naar Island of Adventure. Normaal gesproken met de auto een ritje van ongeveer 20 mins. Met het openbaar vervoer waren we ongeveer 2 uur onderweg! Met 4 overstappen. Bijna allemaal nét geen aansluiting

    Een paar dagen later wilden we naar Universal. We hebben toen maar een taxi genomen. Deze was de 16 dollar per persoon echt wel waard. Voor ons in ieder geval.

    Ook bezoek je dan Downtown Disney een stuk minder. Het is namelijk nogal een gedoe om daar te komen zonder auto. Eerst ga je met de disneybus/monorail naar een hotel van Disney en vanuit daar kun je de bus nemen naar Downtown Disney. Maar omdat we zaten met de laatste (gratis) shuttledienst van Disney naar ons hotel, konden we niet echt gaan stappen in Downtown Disney en waren we aan tijd geboden. Iets wat je eigenlijk niet wil, als je op vakantie bent (en zeker niet als je in Downtown Disney bent)

    Openbaar vervoer in Orlando? Voor ons in ieder geval niet meer.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  7. Top | #97

    Standaard

    Hmm, we wilden dus inderdaad met de bus reizen. Maar dit klinkt niet erg hoopgevend! We hebben allebei een rijbewijs, maar zien het niet zo zitten in florida te rijden. Misschien toch maar een taxi overwegen! Weten jullie verder nog iets te doen? Klopt het dat er in de buurt ook een park is waar je alligators kan spotten?

  8. Top | #98
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sharony
    Hmm, we wilden dus inderdaad met de bus reizen. Maar dit klinkt niet erg hoopgevend! We hebben allebei een rijbewijs, maar zien het niet zo zitten in florida te rijden. Misschien toch maar een taxi overwegen! Weten jullie verder nog iets te doen? Klopt het dat er in de buurt ook een park is waar je alligators kan spotten?
    Ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnaie kijken en als je het werkelijk niet ziet zitten moet je het niet doen, maar als je werkelijk alle twee je rijbewijs hebt en maar zo kort gaat: Huur een compact of 2-drs intermediate auto!!
    Het rijden in Florida is een waar plezier. Ik weet zeker dat je nu meer van dit soort reacties krijgt. Iedereen rijdt ontspannen, de wegen zijn breed en je bespaart een hoop tijd en wellicht geld. De bussen zijn niet goedkoop.(Ik geloof dat je voor een dagtocht naar KSC al meer dan $ 25 p.p. alleen voor de bus betaalt en het is nog geen uur rijden.) Wegen zijn goed aangegeven en voor onze Randstad-begrippen niet druk
    Kijk ook eens naar diverse andere postings hierover op dit en op het andere Orlando-forum.
    2 tips: kijk even op internet naar de verkeersregels en zorg voor goede verzekeringen voor de auto(Gold-tarief bijv.)

    Overweeg het nog eens,
    Knaapje

  9. Top | #99
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    AMEN !!!
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #100
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    86

    Standaard

    Knaapje heeft het goed gezegd. Het OV is niks, zeker niet vergeleken met Nederland. Het is duur en de mogelijkheden zijn schaars. Bushaltes op ieder straathoek kun je wel vergeten, en ze komen ook niet om de twintig minuten. En zoals Knaapje zei, is het erg duur.
    Kijk, hier in Nederland hebben we geen auto thuis. Dat is ook niet nodig. Maar het is niet voor niets dat er in de VS zoveel auto's zijn. Het is haast noodzakelijk. Alles ligt zo ver uit elkaar, en de fiets nemen is ook niet echt een mogelijkheid.
    Rijden in Florida is geen enkel probleem. Alles staat helder aangegeven en de wegen zijn groter. Ze zijn ook meestal minder druk. De mensen rijden vriendelijker en staan niet meteen te toeteren als je bij groen licht nog even twijfelt.
    Waarschijnlijk is met de auto gaan goedkoper dan met de bus en/of taxi. Ik maak uit je post op dat je met z'n tweetjes bent. Dan kun je ook echt wel volstaan met een kleinere auto. (Zeg maar een 4-deurs Hyundai accent beschouwen Amerikanen als een kleine zuinige auto, een economy car) Als je goed rondsnuft kun je voor rond de $200 de auto huren. Houd er wel rekening mee dat daar bezinekosten bij komen, en dat de websites vaak in eerste instantie de basisprijs noemen.
    Maar dan nog is het goedkoper dan de bus. En makkelijker, want je hebt veel meer bewegingsvrijheid en je houdt geheid meer tijd over.
    Ik zou het wel heroverwegen om toch de auto te nemen, eerlijk gezegd.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •