Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 58

Onderwerp: Top 10: Jouw favoriete dingen in Florida

  1. Top | #31
    Florida Groupie tomenvalesca's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    324

    Standaard Re: Top 10

    desondanks wij maar 10 dagen geweest zijn en dus onmogelijk alles gezien kunnen hebben, wil ik voor de gezelligheid toch even meedoen met onze (kleinschalige) geziene dingen

    1. Magic Kingdom
    2. Hollywood studios
    3. Animal Kingdom
    4. Epcot
    5.Florida Mall
    6.Premium Outlet
    7. Downtown Disney
    8.Typhoon Lagoon

    ... ooooh wat hoop ik ooit een fatsoenlijke top 10 te kunnen neerschrijven...
    achjah... al maar vast beginnen sparen op een langere trip! :-(

  2. Top | #32
    Stamgast van der Steen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    rotterdam
    Berichten
    182

    Standaard Re: Top 10

    Even weer nieuw leven in blazen. Dit gaat alleen over Orlando trouwens.....(en een klein uitstapje naar Bush Gardens)

    Mijn top 10:
    1. De outlets
    2. Sea World
    3. Magic Kingdom
    4. Bush Gardens
    5. Golfen
    6. De villa
    7. Florida Mall
    8. Gold Adventure
    9. Animal Kingdom
    10. Downtown Disney

    Mijn top 10 van Florida in grove lijnen:
    1. Key West
    2. Miami
    3. Orlando
    4. Golf van Mexico
    5. Daytona
    6. De route over de Keys
    7. Fort Lauderdale
    8. Clearwater
    9. St. Augustine
    10. Everglades
    Laatst gewijzigd door van der Steen; 25-02-11 om 15:46.
    http://www.florida2009.reismee.nl/ Florida: 2006, 2007, 2009, 2011, 2013

  3. Top | #33
    Regelmatige Bezoeker senkermens's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    41

    Standaard Re: Top 10

    Onze top 10:

    1. 24/7 "Amerika-gevoel"
    2. Disney
    3. Shopping (malls)
    4. Downtown Disney
    5. Ford De Soto Park/Beach
    6. Universal Studios
    7. Walmart
    8. Daytona Speedway
    9. St. Augustine
    10.Historic Bok Sanctuary
    Orlando in 1996-1999-2002-2005-2006-2007-2008-2009-2010-2011-2012-2013-2014-2015-2016-2017-2018
    1995 California en Nevada - 1997 North East USA - 1998 Arizona Utah - 2000 East Canada

  4. Top | #34
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    78

    Standaard Re: Top 10

    1. het geweldige klimaat
    2. Disney Bahamas cruise met Disney Wonder
    3. Het zien van de lancering van SS Atlantis op 14 mei 2010
    4. Kennedy Space Center-de Today & Tomorrow Tour
    5. ontbijt bij Cracker Barrel
    6. Downtown Disney
    7. SeaWorld
    8. Magic Kingdom
    9. Outback Steakhouse
    10. shoppen in de Premium outlet

    en..., en...., en......
    USA-bio1998 NYC, Washington, Californie 2001 NYC 2001 Chicago & Denver, 2003 New England, 2005 Denver, 2007 Florida, 2009 Florida, 2010 Florida, 2011 Florida, 2012 Zuidwest USA (CO, AZ, NV, UT), 2013 Florida

  5. Top | #35
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Top 10

    1. Thuis in Sebring. Tuinieren, grasmaaien, kalm aan doen, "chillen" op de veranda, klusjes opknappen, barbecuen, kokkerellen, het maakt niet uit, als het maar thuis in Sebring is.
    2. De familie in de wijk opzoeken of ze over de vloer krijgen. Fijn als iedereen er is, gezellige drukte en daarna op tijd de rust van thuis weer opzoeken.
    3. Een plons in het zwembad van mijn schoonzus en zwager. Ooit wil ik mijn eigen pool daar.
    4. Het gevoel dat elke keer weer als een warme deken over me heen valt: wat een fantastisch land is dit toch. En al die lieve, aardige, geïnteresseerde, positieve, optimistische Amerikanen.
    5. De ongelooflijke donderbuien die je overvallen in de regentijd, mijn favoriete seizoen. 's Avonds kijken naar het onweer en het weerlichten. De regentijd/zomer is niet altijd het meest aangename weer maar vanwege zijn onstuimigheid wel mijn favoriet.
    6. Airco uit en ramen open: buiten het zomerseizoen slaap je het lekkerst.
    7. Zoveel natuur om het huis. De konijntjes, wasbeertjes en armadillo's, en hopen dat de bobcat zich weer laat zien. Reigers die door de wijk banjeren. Schitterende gele vlinders en zwermen libellen. Spechten kloppen op het hout. Krekels bij het vallen van de avond. 's Avonds laat een kikkerconcert.
    8. Wal-Mart. Altijd goed.
    9. Everglades. En dan vooral het westelijk deel, waar de 'hardwood hammocks' zijn. Een mooier natuurgebied heb ik nog niet gezien.
    10. Downtown Disney. Zonder de kosten toch een snufje Mickey Mouse. De plek is guaranteed to raise a smile.
    11. De Florida Keys. 't Is een lange rit maar een heerlijke plek om naar toe te gaan.
    12. South Beach. Geeft me altijd weer dat filmdecor-gevoel.
    13. Lake Istokpoga in de winter, met tientallen adelaars die rondcirkelen.
    14. Uit eten: je volbunkeren bij de Golden Corral of een nieuw restaurant uitproberen.
    15. Met mijn zoon een hamburger gaan eten bij de snack-keet om de hoek. De beste van heel Florida! Aan een tafeltje, onder een enorme boom, het verkeer langs zien rijden op Highway 98, en wat een feest om die jongen zo te zien smullen.
    16. Vast onderdeel van elke keer dat we daar verblijven: ontbijtje in de Village Inn. Lekkerdere pannenkoeken vind je nergens.
    17. Rijden, mijlen maken, het Fordje op de cruisecontrol, over de rustige, brede wegen door de staat, naar bekende plekken of naar nieuwe dingen die we nog niet eerder hebben gezien.
    18. Shoppen shoppen shoppen. In Amerika is shoppen een beloning en geen straf. Twintig keer de plaatselijke Ross, Marshall's en Bealls outlet uitkammen of een uitstapje naar de malls en outlets van Orlando. Vooral op Black Friday of net na de kerst.
    19. De toko in Orlando en daarna een Vietnamees noedelsoepje bij de Phó Saigon.
    20. Huizenkijktocht door de wijk - favoriet bij mijn vrouw.

    O help dat zijn twee toptiens. Ik zou door kunnen gaan tot de 100...
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 27-02-11 om 19:04.

  6. Top | #36
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    64

    Standaard Re: Top 10

    @KoenKamphuys

    ja daar kan ik echt niet aan tippen. We hebben hier duidelijk te maken met een kenner.
    Als je in Florida een ( tweede ) huis hebt, ga je toch anders tegen dingen aankijken dan de passant die er voor het eerst op vakantie gaat.
    Ik ben een keer naar Florida geweest toen ik 20 was, en vorig jaar met mijn gezin voor de 2e keer ( ben nu 42 ). Wat een fantastische plaats om je vakantie te vieren, wat een klimaat, wat een vriendelijke mensen in de bars/restaurants. Je hebt er echt nog het gevoel dat je welkom bent.
    Ik kan niet echt een top 10 opnoemen die afwijkt van de voorgaande berichten, maar 1 mis ik er wel, en dat is Kelly Park. Wat heb ik daar een leuke dag gehad. Je huurt een paar rubberen tractor banden en rijdt met die dingen op het dak het National Park in en je kan er heerlijk picknicken/dobberen in de 'spring'. Mijn kinderen vonden het ook geweldig, zeker als afwisseling als je zoveel dagen in alle pretparken rondbrengt. Eigenlijk is het gewoon een overkill aan pretparken in zo'n korte tijd. Dan is het gewoon lekker om je een dagje terug te trekken in zo'n park. Is nog niet door veel toeristen ontdekt. Kon er iig weinig ontdekken toen we er waren. Schildpadden, wasbeertjes, reeën, alles loopt er rond, geweldig.

  7. Top | #37
    Vaste Bezoeker kimm82's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    103

    Standaard Re: Top 10

    1. De vrijheid; lekker rijden en van Florida genieten en (gedeeltelijk) op de bonnefooi reizen (zo leuk om uit de travelsaver boekjes je hotel te kiezen).
    2. Shoppen (met als favorieten: dolphin mall in Miami en prime outlet in Orlando)
    3. Orlando (lekker shoppen, pretparken, international drive, eten, zwemmen enz. gewoon de 'vibe' die daar hangt, ...zeg maar)
    4. Seaworld
    5. Vero beach (zo'n lief plaatsje)
    6. Starbucks (iedere dag 1 of 2 keer!!!)
    7. Iedere dag weer een feestje om te kiezen waar we gaan eten (favorieten: Chili's, T.G.I. Fridays, Mac Donalds bistro, Subway, Danny's, iets bij de foodcourt (dat verdient op zich al een eigen plaatsje in de lijst eigenlijk, ...zo leuk om een rondje te maken en kiezen waar je wat gaat halen)
    8. Universal studio's (met als afsluiter van de dag lekker eten op universal citywalk en dan filmpje pakken in de mega bioscoop daar)
    9. Miami (met name ocean drive en lincoln road, mensen spotten op het strand van south beach en de dolphin mall)
    10. De enorme kerstwinkel in Clearwater (..verzin een thema en ze hebben er een hele collectie van)

    Dit lijstje is te kort, ik moet er zeker nog 5 aan toevoegen:

    11. drankje doen bij het morada bay cafe in Islamorada (zo'n mooi en romantich plekje). En dan op de terugweg naar Miami nog een broodje vis eten bij Graigs colonial key
    12. de natuur en vooral de bijzondere dieren die je tijdens je vakantie allemaal ziet (dolfijnen, krokodillen, pelikanen, leguanen, hagedisjes enz)
    13. rondstruinen in de enorme supermarkten
    14. aan het eind van de vakantie mezelf laten airbrushen in zo'n cabine. Bruin in 1 minuut. Wij zijn meestal zo druk met shoppen, autorijden, pretparken en andere dingen dat we niet veel tijd nemen om te zonnen tijdens de vakantie, dus erg handig.
    Jammer dat je ze hier nauwelijks ziet
    15. de vriendelijk mensen. 'Have a good one, guys!'. Zo leuk als ze dat zeggen. Hier zeggen ze alleen 4,95. Alsjeblieft en tot ziens kan er vaak niet eens vanaf!

    6 mei gaan we weer. Er zal dan weer een hoop toe te voegen zijn aan het lijstje, o.a trouwen en disney.
    Laatst gewijzigd door kimm82; 03-03-11 om 16:39.

  8. Top | #38
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Berichten
    18

    Standaard Re: Top 10: Jouw favoriete dingen in Florida

    Ben van 12 t/m 27 maart in Florida geweest. Hier mijn top 10 (van van alles, plaatsen, uitjes, eten enz!)

    1- Discovery Cove
    2- Olive Garden
    3- Naples Pier
    4- Seaworld
    5- Key West
    6- Everglades Safari Park
    7- Florida Mall
    8- Traditions Restaurant op Sanibel Island
    9- Gatorland
    10- Dunkin' Donuts sesame bagel scrambled egg & cheese

  9. Top | #39
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2011
    Locatie
    Kessel ( België )
    Berichten
    14

    Standaard Re: Top 10: Jouw favoriete dingen in Florida

    Onze top 10:

    1) Het Florida gevoel - enkel mensen die er al geweest zijn kunnen dit begrijpen. ;-)
    2) De pretparken in Orlando en dan vooral Walt Disney World!
    3) Fort Myers Beach.
    4) Key West ( en de weg er naartoe ).
    5) Shoppen in de outlets.
    6) Miami South Beach Art Deco District.
    7) Hollywood.
    8) Busch Gardens Tampa.
    9) De dinner shows.
    10) Tamiami trail.

    etc......

  10. Top | #40
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    29

    Standaard Re: Top 10

    14. aan het eind van de vakantie mezelf laten airbrushen in zo'n cabine. Bruin in 1 minuut. Wij zijn meestal zo druk met shoppen, autorijden, pretparken en andere dingen dat we niet veel tijd nemen om te zonnen tijdens de vakantie, dus erg handig.
    Jammer dat je ze hier nauwelijks ziet

    Hier heb ik nog nooit van gelezen,

    is dit iets typisch Amerikaans?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •