Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 31

Onderwerp: Reisschema MattRob: Fort Myers - West Palm Beach 2009

  1. Top | #11
    Florida Groupie cloggie68's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    De Meern
    Berichten
    670

    Standaard Re: Reisschema MattRob: Fort Myers - West Palm Beach

    Ik heb erg genoten van jullie Florida Log afgelopen zomer dus ga het zeker weer volgen (als ik online kan in onze townhome in Kissimmee maar dat zal vast wel lukken).... Veel voorpret gewenst!

  2. Top | #12
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema MattRob: Fort Myers - West Palm Beach

    't Ziet er weer erg aantrekkelijk uit. Als jullie van deze trip terugkomen, gaan wij zo'n beetje inpakken. Je snapt da'k niet kan wachten tot jullie landen.........\\/



  3. Top | #13
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: Reisschema MattRob: Fort Myers - West Palm Beach

    Ziet er inderdaad relaxed uit. Ben wel nieuwsgierig naar de foto's in actie
    Grz
    Ton
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  4. Top | #14
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    enschede
    Berichten
    39

    Standaard Re: Reisschema MattRob: Fort Myers - West Palm Beach

    IK zie dat je terugvliegt vanuit west palm beach. Ik twijfel tussen aankomst west palm beach of miami. Het maakt niet uit voor ons reisschema. Wel is de vlucht naar miami rechtsreeks met air berlin en de vlucht naar west palm beach is met delta en 1 tussenlanding(transfertijd 1uur 20 atlanta). Weet jij mischien of alles sneller gaat in wpb qua douane en huurauto? Het lijkt me in ieder geval veiliger of niet? We hebben 2 kindjes van 4 en 6 jaar...

    groetjes,
    Nicole

  5. Top | #15
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Reisschema MattRob: Fort Myers - West Palm Beach

    Hoi,

    Ik heb goede ervaringen gehoord van anderen met Air Berlin, ken het zelf niet. Rechtstreeks heeft natuurlijk zijn voordelen wat betreft tijd. Alleen is Miami dan je eerste aankomst in de US en zal je daar door de douane moeten.

    Als je met Delta vliegt via Atlanta (je hebt dan zo goed als zeker eigen schermpjes op vlucht naar Atlanta, weet niet of Air Berlin dat heeft), dan moet je in Atlanta al door de douane, je koffers opnieuw afgeven, door de controle en dan je binnenlandse vlucht. Voordeel is dan dat je in West Palm Beach nergens meer door douane hoeft, maar direct naar je koffers kan en naar de huurauto. Ik heb zelf nog nooit op West Palm Beach gevlogen, wel op Fort Lauderdale. Dat zal vergelijkbaar zijn verwacht ik.

    Overigens, 1:20 op Atlanta voor een overstap is vrij krap ... Atlanta kan druk zijn (het is de hub van Delta) en je moet daar dus door douane, waar wachtrijen makkelijk 45 - 60min kunnen zijn. Ik probeer op de heenweg altijd 2,5uur aan te houden, dan zou het in ieder geval moeten lukken.

    Dus, het zijn 2 verschillende opties met verschillende consequenties. Overigens, Delta is echt een prima maatschappij, ik heb er al vaak mee gevlogen.
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  6. Top | #16
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    enschede
    Berichten
    39

    Standaard Re: Reisschema MattRob: Fort Myers - West Palm Beach

    Dank je wel voor je snelle bericht, Wat is je ervaring van miami airport richting palm beach qua veiligheid. Is de weg vanuit het vliegveld makkelijk te vinden of rijdt je snel verkeerd, of maak ik me een beetje druk om niets? Mijn voorkeur ligt bij de directe vlucht, door de douane in miami lijkt me met 2 kindjes handiger dan op atlanta met alle koffers weer naar een gate en opnieuw inchecken.

    Groetjes, Nicole

  7. Top | #17
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Reisschema MattRob: Fort Myers - West Palm Beach

    Dat valt wel mee hoor, zo'n overstap. Je gaat door Immigration, pakt je koffers van de band, loopt langs Customs, en direct erna mag je de koffers weer op een band (laten) gooien.

    Daarna wandel je naar jouw gate en kunt instappen,
    dus dat zeulen met koffers is hooguit 20 meter.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #18
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Reisschema MattRob: Fort Myers - West Palm Beach

    Inderdaad, dat is niet zozeer een issue. Ik bedoelde meer de tijd die je ermee kwijt bent. En of je dat in 1:20 gaat halen. Er moet wel eea gebeuren namelijk.

    En Miami Airport ligt midden in Miami, langs allemaal hoofd- en snelwegen. Dus op zichzelf is het niet onveilig daar. Als je een directe vlucht hebt, zal je ongetwijfeld in de loop van de middag aankomen, dus dan is het nog licht en is het niet zo gevaarlijk. Op zichzelf zit je wel zo in een slechte buurt, als je niet goed rijdt. Maar met al die hoofd- en snelwegen is die kans niet zo groot. Je zit dan ook zo in WPB.
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  9. Top | #19
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    enschede
    Berichten
    39

    Standaard Re: Reisschema MattRob: Fort Myers - West Palm Beach

    Nou, volgens mij wordt het air berlin, 10 uur vliegen, volgens mij wel makkelijk voor de kinderen. We komen overigens om 18.00 uur aan. Ik schat in dat we dan om ongeveer20.00 uur op weg kunnen. Is het dan eigenlijk donker? Volgens mij wel, toch? Maar als je de borden volgt kan er niet zoveel misgaan op de hoofd en snelwegen zeg je.

  10. Top | #20
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Reisschema MattRob: Fort Myers - West Palm Beach

    In de zomer zal het inderdaad wel donker beginnen te worden dan. Kijk eens op google maps of zo, dan zie je de wegen en zie je ook hoe je moet rijden vanaf Miami Airport. Zal niet zo lastig zijn hoor, ik zou wel kaartje uitgeprint meenemen voor de zekerheid.
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •