Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Florida Fly Drive of georganiseerde busreis?

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    Elsloo (Limburg)
    Berichten
    21

    Standaard Florida Fly Drive of georganiseerde busreis?

    Hoi Allemaal ,

    Wij willen volgende jaar naar florida op vakantie (14-daagse rondreis) , ik heb zelf deze reis al eens gemaakt maar dat was met de bus en alles was georganiseerd , maar deze keer willen we dezelfde reis doen maar dan met een auto. Wie heeft hier ervaring mee en kan ons een beetje op weg helpen. Wij vroegen ons bijvoorbeeld af hoe dat gaat als je bijvoorbeeld bij de everglades komt , dan zul je zeker op de groep moeten wachten want ze gaan de (alligator)show natuurlijk niet voor 2 mensen doen.
    Het lijkt ons dat je wel veel meer vrijheid hebt als je de tour met de auto doet, je bepaalt dan zelf waar en wanneer je stopt.
    We zijn ook een beetje huiverig om in florida te rijden maar dat schijnt nogal snel te wennen, kortom wie heeft er hiermee ervaring ?

  2. Top | #2
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Fly & drive of georganiseerde busreis

    Jeepee, neus eerst maar eens rond op het forum, dan zul je zien dat alle ervaren forummers op eigen gelegenheid gaan.
    Amerika is echt het makkelijkste land ter wereld om gewoon op de bonnefooi naar toe te gaan, altijd hotels en motels in overvloed, rijden is 10 x simpeler dan hier in Nederland. Die gatorshows zijn op vaste tijden, je kunt het zelfs opzoeken op het internet, maar meestal hoef je niet langer dan een half uurtje te wachten of zo.
    Succes, Eric

  3. Top | #3
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Ik denk dat 80% van de leden van dit forum hun reis zelf samenstellen ipv georganiseerde reizen boeken bij de touroperators.

    Stel je vragen maar en wij loodsen je erwel door.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    Elsloo (Limburg)
    Berichten
    21

    Standaard

    dank voor de reacties , fijn om te weten dat er mensen zijn die willen helpen , de georganiseerde reis is mij namelijk heel goed bevallen maar ik heb van veel mensen gehoord dat het prettiger is om zelf met een auto te gaan. ik denk dat we dat dan ook maar gaan doen.
    In ieder geval bedankt voor de hulp , hoe boeken jullie dan een reis , boeken jullie ieder hotel vooraf of gaan boeken jullie gewoon een retour Orlando of miami en gaan jullie daar op zoek naar hotels ?

  5. Top | #5
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Ik persoonlijk boek altijd de vlucht en de auto in Nederland. De ene keer bij een reisburo, de andere keer online. Verder boek ik vooraf altijd de hotels waar we willen verblijven. Mijn vrouw vind het niet fijn om 's middags veel tijd kwijt te zijn aan het zoeken van een slaapplaats en meestal verblijven we ook meerdere nachten op 1 plek. Als ik hotels boek doe ik dat via de sites van de hotels zelf zodat ik nog de mogelijkheid heb om kosteloos de reservering op de dag van aankomst, meestal tot 18.00 uur plaatselijke tijd, te annuleren. Vaak bieden ze ook via internet scherpere prijzen aan.

    Via diverse sites en forums orienteer ik wat voor hotels in de plaats zijn waar ik wil overnachten.

    In Florida als we in buurt van Orlando zijn huren we in Nederland van te voren een bungalow. Veel ruimte, eigen zwembad. Voor ons ideaal.

    Andere mensen boeken alleen de eerste nacht en gaan verder op de bonnefooi op reis en zoeken aan het einde van de dag een hotel via een couponboekje en proberen dan zo gunstig mogelijk prijs te bedwingen.

    Beide systemen hebben voor en nadelen. Het is per persoon verschillend.

    Ik hoop dat het allemaal duidelijk is. Zo niet dan hoor ik het wel.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    Elsloo (Limburg)
    Berichten
    21

    Standaard

    Dank voor de uitleg, dit is duidelijk, we gaan er eens over denken. Ik geef ook de voorkeur aan het vooraf boeken van de hotels , als ik daar ben wil ik die sores er niet ook nog bij hebben , ik ben tenslotte op vakantie toch !?
    Misschien doen we wel een week Orlando (met een fun in the sun pas) en de tweede week rondtrekken , dat lijkt me ook wel leuk.
    In ieder geval bedankt voor de tips...

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard

    Voor wat betreft het autorijden hoef je je echt geen zorgen te maken. Voor je het weet ben je gewend aan de automaat en wil je eigenlijk niets anders meer. Verder rijden de Amerikanen over het algemeen een stuk defensiever, omdat iedereen, van 16 tot 96, achter het stuur zit, en er dus veel vaker dan bij ons mensen gekke manoeuvres uithalen. Voorbeeld: wil je invoegen op de snelweg en het is een beetje druk? De auto die eraan komt remt gewoon ff, is heel normaal. Uiteraard kom je af en toe een agressieve maniak tegen, maar over het algemeen vind ik het in de VS relaxter rijden dan hier.

    Bai,

    Maartje

  8. Top | #8
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard

    wij boeken meestal de eerste week om te onthaasten een huisje of condo in een rustige omgeving aan het strand en gooien ons dan in de drukte van het shoppen en de bezienswaardigheden. Slapen doen we dan in motels e.d. die we via de beroemde couponboekjes tegenkomen in de omgeving waar we dan net zijn. Als het ergens leuk is kun je meestal wel langer blijven, behalve op feestdagen en zo als alles volgeboekt is.
    Maar als je meer van zekerheid houdt kun je het ook doen zoals hierboven beschreven. En dat is nou juist het mooie aan Florida: just the way you like it!

  9. Top | #9
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Een nadeel van een busreis vind ik dat je een stukje vrijheid inlevert. Je bent gebonden aan de tijden en route die van tevoren zijn uitgestippeld, ook al zou je misschien liever iets langer ergens willen rondkijken of toch wat meer dagen op dezekfde plek blijven.
    Ook heb je niet de vrijheid om zelf op onderzoek uit te gaan naar alle leuke dingetjes waar je onderweg over leest of van hoort. Of als je in die ene outlet-store niet dat vindt wat je wilt en naar een andere outlet wilt ...

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •