Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Reisschema Ellen W: Orlando - Orlando

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    lommel, belgium
    Berichten
    35

    Standaard Reisschema Ellen W: Orlando - Orlando

    Hoi iedereen,

    Ik vertrek 9 juli naar Florida. We hebben een auto gehuurd en volgen onderstaande route:

    9 juli: Aankomt Orlando om 21u. Overnachting in Crowne Plaza Universal
    10 juli: Walt Disney World 2 parken. Opnieuw overnachting in Crowne Plaza Universal
    11 juli: Universal Studio's. Overnachting Crowne Plaza Universal
    12 juli: Outlet shopping en doorrijden naar St. Petersburg. Onderweg stop in Tampa. Overnachting in HI Sunspree Marina Cove
    13 juli: St. Petersburg. Nog geen idee wat we hier gaan doen. Tips?
    14 juli: richting Fort Myers. Caloosahatcee rivier en Sanibel Island. Overnachting in Pink Shell Resort
    15 juli: richting Key West, stop onderweg in de Everglades. Overnachting in Inn at Key West
    16 juli: Key West. Wat shopping en 's avonds Mallory Dock. andere tips? Opnieuw overnachting in Pink Shell Resort
    17 juli: Richting Miami Beach. Geen idee wat hier te doen??? Overnachting in Four Points by Sheraton
    18 juli: Miami Beach. Coral Gables, Little Havana
    19 juli: Miami Beach. ????
    20 juli: Richting Cocoa Beach. Stop onderweg in het Kennedy Space Center. Overnachting in HI Cocoa Beach.
    21 juli: Vroeg richting Orlando en nog één dagje Disney magic!
    22 juli: Terug naar huis.

    Ik had graag wat tips gehad voor uitstappen in Miami en andere plaatsen waar we voorbij komen. Zijn er leden die deze toer al ooit gedaan hebben, of leden die de hotels die we bezoeken goed kennen. Volgens ons reisbureau zouden alle hotels tot de luxe categorie behoren, maar na het lezen van enkele reviews twijfel ik hier toch over. Ook had ik graag wat tips gehad over de beste eetplaatsen in Florida. Ik lust namelijk geen hamburgers #-o!!! We vliegen via United in economy class, iemand ervaring mee? Is er voldoende ruimte tussen de zetels, is het eten "eetbaar"? Ook hebben we enkele praktische vragen, waar laten jullie je Visa kaarten, vliegtickets en paspoorten als je onderweg ergens stopt. Is het veilig om deze in de auto te laten liggen???

    Alvast bedankt!!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 20-01-09 om 20:11.

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema Ellen W: Orlando - Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ellen W Bekijk Berichten
    We vliegen via United in economy class, iemand ervaring mee? Is er voldoende ruimte tussen de zetels, is het eten "eetbaar"?
    Voor alle gegevens over de vliegtuigen, stoelen, raampjes, afstand etc. kijk je het best even op www.seatguru.com. Je kunt je stoelen vooraf bepalen en vastleggen via www.united.com. Je zou ook de zoekfunctie kunnen proberen, over dit onderwerp is al best veel informatie beschikbaar. Deze zoekfunctie is ook handig om bijvoorbeeld informatie over St Peterburg te zoeken. Probeer maar eens!

    Het eten is heerlijk, ga voor kip of pasta, dan kan je niets gebeuren...;-) Zonder gekheid, over smaak valt niet te twisten. Ben je een moeilijke eter? Op de United site kan je de gewenste maaltijd opgeven. Neem de fruitschaal, dan zit je altijd goed. (Tenzij je niet van fruit houdt....)


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ellen W Bekijk Berichten
    Ook hebben we enkele praktische vragen, waar laten jullie je Visa kaarten, vliegtickets en paspoorten als je onderweg ergens stopt. Is het veilig om deze in de auto te laten liggen???
    Omdat je geen vliegtickets meer krijgt, is probleem 1 al opgelost. Je checkt in met je paspoort. Waardepapieren zoals de huurovereenkomst voor de auto, cc en pp zou ik maar niet in de auto laten. Niet omdat het niet vertrouwd is, auto's worden zelden opengebroken. Maar dergelijke bescheiden houden we toch 'thuis' ook bij ons? Bovendien hoef je bij de reisverzekering niet aan te komen met een claim als je de boel in de auto laat en je wordt toch onverhoopt bestolen.



  3. Top | #3
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Reisschema Ellen W: Orlando - Orlando

    Ja ga voor kip of pasta...

    Da's de keuze dan ook...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  4. Top | #4
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Reisschema Ellen W: Orlando - Orlando

    Nouwwww, soms is er beef, of je geeft op dat je koosjer, halal of suikervrij wil eten.
    Ik heb gelezen dat dat gebeurt, puur en alleen om een echte warme maaltijd te hebben ;-):-):-).

    @ Ellen 2 Disneyparken op 1 dag lijkt me wat veel. Welke had je in gedachten ?
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    lommel, belgium
    Berichten
    35

    Standaard Re: Reisschema Ellen W: Orlando - Orlando

    Bedankt voor jullie snelle reactie. Ga de zoekfunctie zeker uitproberen! In het vliegtuig zal het dan pasta worden! Geen kip, ben veggie! (Dus geen fastfood in Florida!)
    Voor Disney dacht ik op 1 dag de magic kingdom (Allen de grote atracties) te doen en dan naar de studios te gaan of omgekeerd. En de laatste dag wou ik zowel de epicot doen als de animal kingdom. Maar we willen alleen de topatracties doen, de atracties die meer voor kinderen bedoeld zijn wouden we overslaan.

    Iemand ervaringen met de hotels die ik ga bezoeken?

    Greetz

  6. Top | #6
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisschema Ellen W: Orlando - Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Nouwwww, soms is er beef, of je geeft op dat je koosjer, halal of suikervrij wil eten. Ik heb gelezen dat dat gebeurt, puur en alleen om een echte warme maaltijd te hebben ;-):-):-).
    Dat gebeurt niet alleen, ik maak er ook graag gebruik van. Afgelopen zomer heb ik bij United vetarme maaltijden besteld, en heerlijk een stukje zalm gekregen. Bijkomend voordeel van een "afwijkende" maaltijd: je krijgt je maaltijd eerder, want de specials worden als eerste uitgedeeld.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #7
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Reisschema Ellen W: Orlando - Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Dat gebeurt niet alleen, ik maak er ook graag gebruik van.
    Waar dacht je dat ik die wijsheid van onthouden had, dan :-\"
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #8
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisschema Ellen W: Orlando - Orlando

    Ach ja, Guru66 is altijd graag bereid zijn onuitputtelijke wijsheid te delen met de onwetenden .... 8-[

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #9
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema Ellen W: Orlando - Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ellen W Bekijk Berichten
    Voor Disney dacht ik op 1 dag de magic kingdom (Allen de grote atracties) te doen en dan naar de studios te gaan of omgekeerd. En de laatste dag wou ik zowel de epicot doen als de animal kingdom. Maar we willen alleen de topatracties doen, de atracties die meer voor kinderen bedoeld zijn wouden we overslaan.
    Over dit gedeelte van je reis zou ik echt nog maar eens goed nadenken. Heb je bijvoorbeeld al bepaald welke 'topattracties' je wel wil doen en welke "kinderattracties" je wil overslaan? En heb je er ook rekening meegehouden dat het in deze periode erg druk is, zodat je rekening moet houden met wachttijden? Wat je nu hebt gepland, is eigenlijk een beetje zonde van je tijd en van je geld. Bijvoorbeeld: Naar Epcot en AK op 1 dag. Dan heb je misschien net genoeg tijd om door deze themaparken te wandelen (rennen) en heb je echt geen tijd om iets te zien/doen. En MK en de Hollywood Studio's op één dag? Dat wordt helemaal een Magical Mystery Tour.

    Het lijkt er echt op, dat je gezien de zeer korte tijd die je voor dit deel uittrekt, keuzes moet maken. Voor firsttimers is één dag per park zeer aan te bevelen.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 22-01-09 om 16:42. Reden: tickvaud



  10. Top | #10
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: Reisschema Ellen W: Orlando - Orlando

    Nog even inhaken bij Teleton.
    Aan de fastpas zal je weinig hebben, omdat de tijden van terug komen zeer snel oplopen richting de middag / avond. je zal het dan echt moeten hebben van de normale wachttijden. Het eerst epark wat je aandoet in de ochtend zal wel wat vlotter verlopen en kan je nog wel een fastpass gebruiken, maar na de 2e attractie krijg je ook al langere wachttijden. Probeer voor je zelf een keuze temaken van wat je wil zien in de parken en maak dan je keuze welk park je wel en niet zal doen. Het is moeilijk, maar je zal zien dat je dan veel meer plezier zal hebben op zo'n dag dan dat je moet rennen en ondertussen ook je zelf moet verplaatsen naar een ander park. Het geeft je wel de mogelijkheid om nog eens terug te komen voor de andere parken te doen.
    Grz
    Ton
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •