Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 63

Onderwerp: Route: Van Miami Airport naar .....

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    13

    Standaard Route: Van Miami Airport naar .....

    Het duurt niet lang meer...Deze keer vliegen we aan op Miami en weer terug vanaf Orlando. Aangezien het niet veel nut heeft om in Miami Beach een huurauto te hebben (lopen en ov is handiger en goedkoper, bovendien is parkeren een hel en dúúr!) willen we pas een auto huren als we richting Orlando gaan. Maar hoe komen we van Miami airport naar ons hotel in South Beach? Is een taxi duur, of is er een speciale buslijn?
    O ja, we zitten midden in Spring Break. Geldt deze schoolvakantie ook voor de basis-school kinderen of alleen voor de studenten? Is het slim om van te voren een hotel te boeken in Orlando voor eind maart i.v.m. de extra drukte?
    Thanks!

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Voorschoten
    Berichten
    80

    Standaard

    Hoi Lisa,
    Wij gaan ook eerst naar Miami en dan naar Orlando. Wat zijn jullie data?
    Zelf denk ik aan een taxi vanaf Miami Airport, ook al omdat we pas om 20:15 uur landen, dus voordat we van de Airport af zijn, zal het wel 22:00 uur zijn (USA tijd, dus NL-tijd nog 6 uur later) en met een kind van 4,5 is het nit handig om te moeten zoeken en wachten.
    Ik ben ook benieuwd naar andere reacties.

  3. Top | #3
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Hoi Lisa,

    Ik heb even geGoogled en het volgende boven water gehaald. Een taxi naar South Beach kost ongeveer $30-$35.

    Een andere mogelijkheid is de SuperShuttle nemen van Miami Airport; dit kost ongeveer $14-$16 per persoon. Zie ook hier: http://www.supershuttle.com/htm/cities/mia.htm

    Voor meer informatie over het openbaar vervoer kun je hier terecht: http://www.co.miami-dade.fl.us/transit/miainfo.asp

    Succes!

    Daniel

  4. Top | #4
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    13

    Standaard

    Ooh.. 35 dollar, dat valt best wel mee! Bedankt voor de info, Daniel!
    Beppie, ik zie in de 'wie gaat wanneer'-lijst dat jij er tot 10 maart bent. Wij gaan pas 21 maart. Vorig jaar juni deden we het juist andersom; landen in Orlando, parken bezoeken, met de klok mee het rondje Miami, Everglades, Naples, Sanibel. Toen naar de Keys en weer teruggevlogen vanaf Miami.
    Fijne vakantie alvast! Groetjes, Lisa.

  5. Top | #5
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    5

    Standaard met de taxi

    The city of miami beach ( miami) heeft zgn "flat rates" ingesteld
    die vanaf het airport tot een bepaald postcode gebied of stadsdeel gelden
    Zip miami beach is 33129 ( anders kijken naar gegevens van je hotel)
    Bij de taxidriver eerst ff vragen wat the flat rate naar je bestemming is en dan pas instappen

    Verder kan ik je aanraden om toch een auto te huren bij bijvoorbeeld budget en deze online te reserveren omdat miami nogal groot is.
    Ik moest ff boodschappen doen ( 5 blocks) en was ruim 30 minuten heen en 30 minuten terug van de publix naar ons appartment aan het lopen
    Later besloot ik toch voor deze ritje een taxi te nemen maar achteraf is gebleken dat ik beter een auto had kunnen huren omdat ik dan minde geld was kwijt geweest en niet iedere keer op de taxi hoefde te wachten en natuurlijk het "tippen" Don't forget to tip

    Good luck and have lots of fun under the florida sun

  6. Top | #6
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    2

    Standaard Aankomst 4 juli in Miami

    Mijn vriend en ik komen op 4 juli om 20.00 uur aan op het vliegveld van Miami. Kan iemand mij vertellen of de rit naar ons hotel erg dramatisch zou kunnen gaan verlopen. We hebben al een auto geboekt, maar omdat dit een vrije dag is voor de Amerikanen, heb ik nogal gemengde voorgevoelens.

  7. Top | #7
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Aankomst 4 juli in Miami

    Hallo,
    Als je om 20.00 uur aankomt en je moet nog door immigration en douane is het zo maar 22.00 uur voor je met je auto wegrijdt, dan zullen de meesten al thuis zijn. Volgende dag gewoon werken. Zal dus wel meevallen.

    Wellicht een tip:
    Neem, als je een goede kaart hebt, thuis alvast de route naar het hotel goed in je op of via een (online) routeplanner. Als je geen kaart hebt vraag er dan op het verhuurstation een en laat ze hierop de route aangeven en neem hem zelf goed door.

    Goede reis
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-09 om 08:58. Reden: full quote eruit

  8. Top | #8
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Aankomst 4 juli in Miami

    Let op:

    Ik ben vorig jaar op de 4e juli in Miami geweest.
    sÁvonds, ongeveer een uur na zonsondergang is in de haven van Miami ( dus niet Miami Beach een GROOT vuurwerk, ongeveer bij Bayside.

    Na afloop daarvan kan het even druk zijn, maar als je een hotel in Miami Beach hebt, kruis je hoogstens dat verkeer (vergeet geen dollars voor de toll bij je te hebben!)
    Met een beetje geluk denk ik zelfs, dat je tijdens de rit een prachtig uitzicht hebt op dat vuurwerk.
    Ik weet niet waar je in het hotel zit, maar normaal gesproken ben je in ongeveer 20 minuten van Miami airport op Collins Avenue, die echer over de hele lengte van Miami Beach doorloopt.
    Succes, en een prettig verblijf.
    Eric
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-09 om 08:58.

  9. Top | #9
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Ja inderdaad zo snel mogelijk naar Collins Avenue....dit rijdt tenminste nog een beetje. Als je de I-5 neemt is het meestal dramatisch......welke kant je ook op gaat (north of south).
    Florida: juli 2001, augustus 2003, juli 2004, december 2004 en februari 2005. Nou maar weer alvast gaan plannen voor november 2005......

  10. Top | #10
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Hoe van Mia Airport naar hotel Marseilles Auto in Miami?

    Je krijgt bij je verhuurder een best wel goede kaart van Florida, met deelkaartjes van Miami, Miami Beach en de airportregio.
    Daar kun je best mee uit de weg in het begin en ter orientatie, maar als je een betere kaart graag hebt (omdat je wat andere weggetjes wilt proberen) raad ik je aan langs de Walmart te gaan, die hebben een goede keus voor weinig geld in kaarten. Ook bij andere supermarkten hebben ze meestal wel kaarten, en uiteraard bij de tankstations.
    Eric



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •