Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Even voorstellen: Martijn

  1. Top | #1

    Standaard Even voorstellen: Martijn

    Hallo allemaal,,

    Ik ben sinds gister nieuw hier en al veel nuttige dingen gelezen \\/Top!!!

    van 20 feb tot 5 maart gaan we voor het eerst naar Florida (orlando) JEUJ!!!

    t is zelfs de eerste keer dat k naar Amerika vlieg...

    We vliegen met United airlines van Amsterdam naar Chicago en vandaaruit naar Orando.. ik vroeg me af hoe de vluchtroute is,, over de oceaan(rechtuit) of over groenland(met een bocht)
    we zijn absoluut niet de moeilijkste reizigers (ookal heb ik een enorme hekel aan vliegen) vertragingen kan je altijd hebben maar k zou het zo fijn vinden als er een eigen entertainment set in de stoel voor je zit, is dat het geval?? we vliegen met een B767 heen en B777 terug.. als het er niet is koop ik nog ff snel een ipod met video functie 8-[ en een DS...

    Ook zou ik graag willen weten hoe ''het weer'' is/kan zijn in de periode dat wij dr zijn.. tussen de 25 en 30 graden zou ideaal zijn maar is dat het ook?

    ons hotel (The Orlando Days Inn International) ligt aan de international drive, een paar minuten van het park Wet n' Wild weet iemand of dit een beetje een goede wijk is?? of moet ik mn kogelvrije vest meenemen (geintjuh)

    we zijn overgens niet van plan om een auto te huren, maar willen misschien wel een paar dagen naar het strand (misschien tampa ofzo) heeft iemand enig idee hoe en of er enige mogelijkheid is tot openbaar vervoer (trein, bus etc) of is een auto echt 1000% een must als je iets meer wilt zien dan alleen Disney en alle andere leuke parken...

    iedereen bedankt voor alle handige weetjes die ik al gelezen heb en misschien alvast bedankt voor het reageren..

    aaahh nog maar 6 weekjes te gaan

    grtjes Martijn
    Laatst gewijzigd door martijn2903; 09-01-09 om 17:57. Reden: extra vraag

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: even voorstellen: Martijn

    Hi Martijn,

    welkom hier op het Floridaforum! Jullie vertrekken al vrij snel. Esta al ingevuld voor de visa waiver? Over de entertainmentset aan boord, vind je alle informatie op http://www.seatguru.com/airlines/Uni..._767-300_I.php Ook een handige site als je je stoelnummer wilt bepalen.

    Voor het weer heb ik even in de glazen bol gekeken. Tsja, het zou ideaal zijn als het tussen de 25 en 30 graden zou zijn, maar is het dat ook? Wie het weet, mag het zeggen. Misschien wel, maar ik zou voor de zekerheid maar een warme trui meenemen, want je kunt zeker nog een paar koele dagen treffen.....Hoe het weer zou kunnen zijn, op basis van de gemiddelden, vind je bijvoorbeeld op www.weather.com



  3. Top | #3
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: even voorstellen: Martijn

    Welkom op dit leuke forum


    Dit forum heeft een handige zoekfunctie (bovenin de blauwe balk) en daar kun je al veel info vinden.

    Voor wat betreft het weer kun je in dit topic wat ervaringen lezen:
    http://www.floridaforum.nl/showthrea...lorida&page=27

    Zover ik weet heb je bij United een eigen entertaimentschermpje op de vluchten (in ieder geval op de vlucht van Amsterdam naar USA, op de binnenlandse vlucht kan het verschillen)

    Ik wens je veel plezier met alle voorbereidingen!
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  4. Top | #4

    Standaard Re: even voorstellen: Martijn

    Who snelle racties, thanx...
    ja voor t weer is t altijd afwachten natuurlijk maar als k keek was het vorige week al een aantal dagen 28graden dus dacht ik dan moet het in feb/maart ook wel goed zitten

    en idd we vertrekken al lekker snel, heb er errrrug veel zin in!!!

    grtz

  5. Top | #5
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    België, in de winter Florida
    Berichten
    331

    Standaard Re: Even voorstellen: Martijn

    Hallo Martijn.

    Van Orlando naar Tampa is goed per bus te doen, zie www.tampaairport.com je kan dan bij Greyhound info aanvragen, reistijd 1.40/2.20 minuten hangt er vanaf hoe laat je gaat en 5 keer per dag, prijzen tussen 13,00/26,50 dollar per persoon.

    Groetjes Bellalago

  6. Top | #6
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Even voorstellen: Martijn

    Yup, klopt helemaal. De vraag blijft dan echter hoe lang het dan nog duurt voordat je op de plek bent waar je wilt zijn. En wat dat kost.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #7
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Even voorstellen: Martijn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martijn2903 Bekijk Berichten
    we zijn overgens niet van plan om een auto te huren, maar willen misschien wel een paar dagen naar het strand (misschien tampa ofzo) heeft iemand enig idee hoe en of er enige mogelijkheid is tot openbaar vervoer (trein, bus etc) of is een auto echt 1000% een must als je iets meer wilt zien dan alleen Disney en alle andere leuke parken...
    Daar kan ik alleen maar volmondig JA op antwoorden.
    De meest mensen die het "zonder" geprobeerd hebben, hebben daar achteraf vaak spijt van. Openbaar vervoer is lang niet zo goed geregeld als hier, en je bent soms uren onderweg voor iets dat luttele autominuten verderop ligt. En dat zijn kostbare uren, want vakantie uren \\/

    About I-Drive; dat is één van de drukste toeristenstraten van de USA, die uitsluitend (behalve aan het zuideind) bevolkt is door hotels, restaurants, winkels (met aan de beide uiteindes grote outletmalls) en toeristische attracties, uitstekend zonder auto te berijden met de I-Ride.
    Dus wil je overvallen of beroofd worden zul je even verder moeten zoeken:mrgreen:

    Het weer in die periode is i.h.a. goed. Dat moet ook wel, want wij komen 2 dagen later ook die kant op, en hebben 14 dagen mooi weer besteld ;-)
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 11-01-09 om 17:46. Reden: Aanvulling I-Drive
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #8
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Even voorstellen: Martijn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martijn2903 Bekijk Berichten
    We vliegen met United airlines van Amsterdam naar Chicago en vandaaruit naar Orando.. ik vroeg me af hoe de vluchtroute is,, over de oceaan(rechtuit) of over groenland(met een bocht)
    Volgens mij vliegen ze redelijk rechtdoor hoor, hier een stukje van de route vanaf NL naar Washington.



    Wat ik wel voor je heb is de route van Chicago naar Orlando, hierbij heb je wel Google Earth nodig om het te zien. Het is de route van onze vlucht in december.

  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Berichten
    32

    Standaard Re: Even voorstellen: Martijn

    ](*,)

    Zelf kan ik door mijn handicap geen auto huren (ze kennen wel handbediening maar geen gaspedaal aan de andere kant).
    Toch redden wij ons aardig, maar kiezen toch een hotel met zeer regelmatig vervoer naar de parken uit.
    Wij willen in de grote vakantie naw een combi maken van Orlando en de golfkust. Wij hadden bedacht dat we de bus naar Bush Gardens pakken , daar wat kijken en dan daar een taxi-shuttle pakken!:???::-D

  10. Top | #10
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Even voorstellen: Martijn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mafo Bekijk Berichten
    Volgens mij vliegen ze redelijk rechtdoor hoor, hier een stukje van de route vanaf NL naar Washington.
    Inderdaad...
    Pak er maar eens een echte ronde globe bij...
    Pak dan een centimeter en leg die vanaf Amsterdam naar Orlando...
    Een vrijwel rechte lijn... via Washington...
    Schermpjes zijn nu eenmaal plat, daarom geven die een vertekend beeld...
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-01-09 om 02:03. Reden: quote ingekort
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •