Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 93 van de 115 EersteEerste ... 43839192939495103 ... LaatsteLaatste
Resultaten 921 tot 930 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #921
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    34

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Wij hebben besloten het visum af te zeggen. Voor alle 5 een esta.
    Manlief heeft vd week eindelijk een medewerker gesproken van esta en die ziet niets anders dan een goedkeuring.
    Nu duimen dat hij gewoon goedgekeurd blijft. De komende tijd af en toe kijken en zonodig alsnog de visum aanvragen.
    Advies van de visum centrale is wel om de afmelding nog wel even per mail uit te leggen aan het consulaat.
    Ben er nog steeds niet geheel gerust op, heb er lang niet zoveel zin meer in, maar dat zal zeker terugkomen als wij door alle controles zijn.
    Tjonge jonge...en dat voor 2 weekjes. 🤔

  2. Top | #922
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Komt vast helemaal goed en wordt een super vakantie! Kan me voorstellen dat alles nog even moet zakken en inderdaad wordt het pas echt leuk (en opgelucht ademhalen) als jullie op plaats van bestemming zijn. Ze mogen jullie wel extra warm welkom heten nu jullie zoveel moeite hebben moeten doen om in hun land vakantie te komen vieren

  3. Top | #923
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    34

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Bedankt Mushu voor de bemoedigende woorden.
    Zo langzamerhand heb ik de voorbereidingen weer opgepakt.
    Voor nu ontzettend spannend om 3 kids, waarvan 2 pubers en daarvan weer 1 auti kerel te gaan reizen met overstap en alle spanning er omheen, maar waarschijnlijk lach ik er straks om als wij relaxt worden door de klanken van Disney of dolfijnengeluid.

  4. Top | #924
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    34

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Hier nog even een berichtje van een gebruinde myrquin.😀
    Bij de security in Amerika zagen ze uiteraard toch dat hij eerder afgekeurd was. De vraag was dus ook waarom een na uitleg snapte ze het wel(had zelf een dochter met een ASS), naar ze moest toch bellen....😣 gelukkig werd er binnen de kortste keer gezegd dat het prima was en mochten wij door. Pfffft.

    Helaas is de hele reis niet echt soepel verlopen, maar de parken en de dolfijnen maakten alles goed! Wat een top tijd hebben wij weer beleefd in Orlando.

    Ik zal even kijken hoe ik mijn blog kan plaatsen.

  5. Top | #925
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Wat fijn te horen dat het goed is gegaan met de ESTA. Nog even een spannend momentje maar natuurlijk toch toegelaten! Ben benieuwd naar het blog.

  6. Top | #926
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Misschien niet precies het goede draadje maar ik heb een vraag die misschien wel iemand weet.
    Ik heb het zelf absoluut niet nodig want ik ben in het bezit van een USA visa.

    Maar mijn vraag is het volgende.
    Stel, je bent een Nederlander die nog in het bezit is van een geldige Esta.
    En je bent op vakantie in Canada.
    Kan je dan gewoon de grens met de USA passeren?
    En worden er speciale eisen van je verlangt.

    Gewoon een vraag omdat letterlijk een kennis van een kenis hier mee op de proppen kwam.

  7. Top | #927
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Wij zijn zelf een paar jaar geleden vanuit Amerika naar Canada gereisd en vice versa en konden gewoon Amerika weer inkomen met de ESTA. Hou er echter wel rekening mee dat er wel eens lange rijen kunnen staan bij de grensovergang en dat het interview daar iets pittiger kan zijn dan op de luchthaven. En als je pech hebt wordt er opeens een auto uit de rij gehaald en de inzittende gearresteerd en sta je nog langer te wachten want dan zijn opeens alle beambte weg om te assisteren.

  8. Top | #928
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anthon14 Bekijk Berichten
    Wij zijn zelf een paar jaar geleden vanuit Amerika naar Canada gereisd en vice versa en konden gewoon Amerika weer inkomen met de ESTA. .
    Ja Anthon, dat heb ik ook een paar keer gedaan.
    Nooit problemen gehad.
    Maar mijn vraag is meer specifiek andersom.
    Die kennis is dit jaar in de USA geweest en heeft een Esta die twee jaar geldig is.
    Volgend jaar gaar hij op vakantie naar Canada en wil dan over land de USA in.
    En of dat mogelijk is wil ik graag weten.

    Als je eerst in de USA bent geweest kunnen ze dat zien aan de stempel in je paspoort en kan je gewoon zonder weer een stempel te krijgen terug de USA in.
    Je hebt dan al toestemming gekregen om tot een bepaalde datum te blijven en dat blijft gewoon staan.

  9. Top | #929
    Florida Groupie A.Hofman's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    433

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    https://esta.cbp.dhs.gov/esta/applic...execution=e2s1

    Ik een staatsburger ben van een VWP-land en de V.S. bezoek vanuit Canada of Mexico?

    Indien u een staatsburger bent van een land dat deelneemt aan het Visa Waiver Program (VWP) en u de V.S. over land binnenkomt vanuit Mexico of Canada, is ESTA niet vereist. Indien u geen ESTA heeft, dient u het papieren I-94W formulier in te vullen en een handmatige toelatingsprocedure te doorgaan bij de landgrenspost. Indien u beschikt over een goedgekeurde ESTA wanneer u de V.S. binnenkomt bij een landsgrensport, hoeft u het papieren I-94W formulier niet in te vullen en wordt uw toelatingsprocedure versneld. U dient evenwel uw groene I-94W kaart, indien verstrekt, af te geven bij vertrek uit de Verenigde Staten. Indien u arriveert per vliegtuig of schip, hoeft u geen ESTA aan te vragen.

  10. Top | #930
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Wij zijn vorig jaar via Canada naar USA gevlogen, hadden kn Canada al Homeland security.. dus volgens mij geen enkel probleem.
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •