Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 9 van de 115 EersteEerste ... 78910111959109 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #81
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Dat klopt, want ESTA heeft een ander doel dan het groene I94 formulier.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #82
    Florida Groupie Lea's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Den bosch
    Berichten
    326

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Nu vraag ik me af met het invullen van je eerste verblijf adres.

    Als je dat niet hebt omdat je een villa/condo huurt maar daar het adres niet van hebt wat vul je dan in?

  3. Top | #83
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Het adres waar je de sleutel gaat ophalen.

    (Da's eerder in dit onderwerp trouwens ook al eens aangegeven)

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #84
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    11

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    hallo ik ga zondag voor het eerst naar Florida (spannend spannend!!!) ik heb het esta formulier al online ingevuld en ik heb toestemming gekregen om anar Amerika te gaan.. Ik hoor alleen tegenstrijdige verhalen over het wel of niet moeten uitprinten van het toegangsbewijs?...dus die pagina die je krijgt waarop staat dat je het land in mag?..

    kunnen jullie me helpen? groetjes




  5. Top | #85
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Berichten
    15

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Meltje,

    Je mag het formulier uitprinten en meenemen bij je vertrek. Heb hetzelfde gedaan begin dit jaar, maar op het vliegtuig kregen we toch nog de groene en witte kaart om in te vullen. Die 2 zijn eigenlijk hetzelfde als het online formulier. Dus geen probleem indien je het zou eventueel vergeten.

    Mvg en een toffe reis

  6. Top | #86
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Geadviseerd wordt het nummer te noteren en mee te nemen.
    Er wordt momenteel echter nog niets officieel mee gedaan.
    Je moet het groene formulier in het vliegtuig weer invullen.
    Het is daarom handig een print mee te nemen van wat je hebt ingevuld, dat kan je dan gelijk overschrijven, hoef je niet meer naar de gegevens te zoeken.

    Goede reis
    Knaapje

  7. Top | #87
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door serre Bekijk Berichten
    Je mag het formulier uitprinten en meenemen bij je vertrek. Heb hetzelfde gedaan begin dit jaar, maar op het vliegtuig kregen we toch nog de groene en witte kaart om in te vullen. Die 2 zijn eigenlijk hetzelfde als het online formulier.
    Het witte formulier is een douane/customsformulier en heeft niets met ESTA (immigration) te maken.
    Je kunt dit ook niet online invullen, er staan alleen voorbeelden van op diverse sites.
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-04-10 om 04:00. Reden: quote ingekort

  8. Top | #88
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Het witte formulier is een douane/customsformulier en heeft niets met ESTA (immigration) te maken.
    Meteen voor de zoveelste keer ook dit misverstand uit de weg ruimen: ESTA heeft niets (maar dan ook helemaal NIETS) met immigrations te maken. ESTA is je toestemming om naar de VS te mogen reizen, en voor Immigrations (=toestemming om het land in te gaan) vul je de groene I94 in.

    Het blijft een hardnekkige onduidelijkheid ..... :sad:

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #89
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Nu heb ik een visum, vlieg om die reden dan ook niet onder het Visum Waiver Program... En dan is het weer niet nodig om ESTA in te vullen...
    Want ESTA dien je wél in te vullen indien je onder het VWP (groene formuliertje) reist.

    Dus om nu te zeggen dat het helemaal niets met immigrations te maken heeft zou ik niet willen zeggen... :mrgreen:
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  10. Top | #90
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Weer een nieuwe tax?

    Net gelezen op www.nu.nl:

    AMSTERDAM - De Europese Unie heeft uitgehaald naar een voorstel van het Amerikaanse Congres om bezoekers naar de Verenigde Staten een toeslag van tien dollar (zo'n zes en een halve euro) te late


    Als het voorstel wordt aangenomen, zullen Amerikaanse bezoekers aan de EU wel eens hetzelfde moeten ondergaan, zei de Unie vrijdag. De toeslag is bedoeld om een Amerikaans programma te betalen dat bedoeld is om reizen te promoten.
    Volgens de EU zijn het in dat geval toch echt de Amerikanen zelf die dat programma zouden moeten financieren.

    "Alleen in 'Alice in Wonderland' is een straf een stimulans voor de activiteit waarover de straf is uitgesproken", aldus de ambassadeur van de Europese Commissie in Washington, John Bruton.

    Visum

    De Unie ziet de toeslag als opnieuw een treitermaatregeltje waarmee Europese reizigers worden opgezadeld. Veel Europeanen hebben lang zonder visum naar de VS kunnen reizen, maar eerder dit jaar eiste de VS dat reizigers zich 72 uur voor hun reis online moeten registreren.
    Als het voorstel voor de toeslag wordt aangenomen, moet die waarschijnlijk bij de registratie worden betaald. Mocht dat het geval worden, zegt Bruton, dan zal de EU overwegen ook voor Amerikanen een visum verplicht te stellen.
    =============


    Wel raar dat ze aan de ene kant toeristen ontmoedigen om te komen door de strenge controles en nu dus diezelfde toerist ook nog een willen laten betalen voor een reclame actie om toch maar graag naar de USA te komen??



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •