Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 85 van de 115 EersteEerste ... 3575838485868795 ... LaatsteLaatste
Resultaten 841 tot 850 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #841
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Wij vonden het een drama. Al een rij voor de kiosken, daarna foto's die niet gepakt werden, vingerafdrukken, hup, naar een nieuwe kiosk, hulp erbij en uiteindelijk 2 dikke kruizen en alsnog in een lange rij. We hadden uiteindelijk beter meteen in de rij kunnen gaan staan, dat was sneller geweest.

  2. Top | #842
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Waarom je toch maar beter je ESTA kunt uitprinten - en wel helemaal

    De website van de Amerikaanse overheid geeft aan dat het niet nodig is om de Esta-aanvraag af te drukken. Ik doe dat toch - en volgens mij heel veel mensen. Je kunt nog kiezen of je het formulier helemaal of alleen het confirmation number wilt afdrukken. Ik heb het hele formulier toen afgedrukt.

    Bij mijn overstap in Madrid werd mij naar deze print gevraagd, en minutieus gecontroleerd. Er zat een fout in! Ik bij de geboortedatum per ongeluk het jaar van mijn vrouw in plaats van mijzelf ingevuld. Dat had me in Amerika zomaar een probleem kunnen opleveren.

    Ik werd naar een reisbureautje verwezen waar men de esta opnieuw voor me aangevraagd hebben. Tegen een tarief van 25 euro plus de fee die de Amerikaanse overheid hiervoor vraagt; het reisbureau heeft een leuke bron van extra inkomsten gevonden. Snel verdiend; maar ja, je moet wat. Van de airportwifi van Madrid moet je het niet hebben om het zelf te proberen - die doet het gewoon niet.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 01-08-15 om 05:02.

  3. Top | #843

    Standaard Re: Waarom je toch maar beter je ESTA kunt uitprinten - en wel helemaal

    Iedereen raad aan om te printen. In USA heb je hem niet nodig, maar op de meeste vliegvelden wel.
    Iedere maatschappij wil voorkomen dat als je zonder ETSA reist of niet toegelaten bent dan mag je niet mee.
    Als je namelijk zonder in USA komt en je wordt teruggestuurd moet de maatschappij dat regelen en krijgen vaak een boete.

    De afgelopen jaren is ons op het vliegveld altijd gevraagd dit te laten zien.

  4. Top | #844
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    In Dublin bij de ticketbalie bleek het ticket voor mijn moeder niet uitgegeven te zijn. Er bleek een fout te zijn in de ESTA (0/O verkeerd). Ter plekke een nieuwe ESTA aangevraagd (via computers op het vliegveld en vliegveld WiFi) en daarna gelijk het ticket kunnen krijgen. Een print vd ESTA hoefden we niet te laten zien. Maar omdat ik ooit in iemands blog heb gelezen dat ze hun ESTA moesten laten zien (dat was ook een vlucht via Spanje) neem ik wel altijd een uitgeprinte versie mee. Echter nog nooit hoeven laten zien (altijd via Schiphol gevlogen, wel met verschillende maatschappijen).

  5. Top | #845
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    wij hebben ook eens een probleem gehad met de Esta van onze zoon.. die was in eerste instantie onvindbaar in het systeem (op schiphol bij inchecken uit eindelijk wel gevonden,omdat ik per toeval zijn aanvraagnummer ergens had genoteerd /gekladderd ) sindsdien print ik ze ook uit en heb ze bij mijn andere reispapieren
    Laatst gewijzigd door moonlight91; 01-08-15 om 14:46.
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  6. Top | #846
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ik heb wel het nummer in mijn paspoort zitten, maar op Schiphol nog nooit naar gevraagd.

  7. Top | #847
    Vaste Bezoeker FRNCS's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Berichten
    73

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Jeeh wij mogen er weer in!

  8. Top | #848
    Vaste Bezoeker oma van tijn's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    nijmegen
    Berichten
    96

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Wij hebben ons gisteren ook aangemeld en ja hoor ook weer welkom!!!

  9. Top | #849
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Uiteraard zijn jullie welkom in de V.S.
    ESTA is dan ook alleen maar een REIS toestemming om naar of via de V.S. te reizen en niet een visum.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  10. Top | #850
    Stamgast remon's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    200

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Heb toch nog even een vraag (geen zin 85 pagina's door te lezen en Google hielp ook al niet )

    Volgend jaar gaan we weer eens richting het zonnige Florida , nu neem ik m'n vader ook maar eens een keer mee.
    Nu ben ik ESTA voor hem aan het invullen , maar nu moet ik de naam van z'n ouders invullen.
    Die mensen slapen al een aantal jaar buiten , dus ik vraag me af of ik dat alsnog in moet vullen of kan ik gewoon unknown of dead invullen ?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •