Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 8 van de 115 EersteEerste ... 6789101858108 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #71
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hannie Bekijk Berichten
    Mijn Esta is dus nog geldig, maar maakt het dan niet meer uit dat het adres wat ik heb opgegeven niet meer klopt?
    Ik bedoel het eerste verblijfadres in de US.
    Deze gegevens zijn facultatief. Ik zou er echter wel voor zorgen dat de gegevens die je op ESTA verstrekt, overeenstemmen met de gegevens die je via de luchtvaartmaatschappij verstrekt. Ook daar moet je immers je eerste adres vermelden.



  2. Top | #72
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    In april ben ik naar Orlando geweest, dus toen heb ik ons villa adres in orlando opgegeven.
    Maar nu vliegen we naar LA, is het dan niet raar als ik in LA aankom en ik heb op m'n groene formuliertje een adres in orlando ingevuld?

  3. Top | #73
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hannie Bekijk Berichten
    is het dan niet raar als ik in LA aankom en ik heb op m'n groene formuliertje een adres in orlando ingevuld?
    Zou ik ook niet zo doen. Ik zou er voor zorgen dat alle gegevens met elkaar in overeenstemming zijn, of je moet de facultatieve gegevens op ESTA verwijderen. Hoe dan ook, ik zou ESTA dus aanpassen.

    Zelf zou ik er dus voor zorgen dat het adres in LA, dat je voor je vlucht en bij immigrations via 'het groene formuliertje' op moet geven, hetzelfde is als op ESTA. Amerikaanse ambtenaren moet je het niet moeilijk maken



  4. Top | #74
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Berichten
    45

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ik heb net ESTA proberen in te vullen. Na alle gegevens te hebben ingevoerd op 'volgende' (of zoiets) gedrukt onderaan de pagina en toen kwam ik opeens terug op het beginscherm waar je kan kiezen voor een nieuwe aanvraag of het wijzigen van een aanvraag (in het Engels). Heb geen aanvraagnummer voorbij zien komen.

    Is hier iets fout gegaan?


    Update; ik heb het nogmaals geprobeerd en nu is het wel gelukt. Misschien zat er teveel tijd tussen het invullen en akkoord geven voor volgende pagina ofzo...
    Laatst gewijzigd door MichelAngelo66; 17-06-09 om 23:38.

  5. Top | #75
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Is Esta verplicht?

    Vorige week donderdag ging een collega van mij met KLM naar NewYork en vandaar uit verder naar Orlando.

    's Morgens vroeg ik hem of het makkelijk was gegaan met Esta.
    Hij had geen idee waar ik het over had, zijn reisburo had verder niets gezegd.
    Ik dacht als dat maar goed gaat.
    Dinsdag was hij weer terug (hij ging alleen voor de basketbal wedstriijd van de Orlandomagics). En hij vertelde dat hij alleen maar het groene formulier had ingevuld in het vliegtuig, en hem was verder niets gevraagd.
    Alles was gegaan zoals altijd.


    mijn vraag is dus, of het electronisch invullen verplicht is?

    groetjes Sylvia
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  6. Top | #76
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylly Bekijk Berichten
    mijn vraag is dus, of het electronisch invullen verplicht is?
    Heel simpel: Ja!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #77
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Er staat vandaag een (officiele) advertentie in de kranten, dat je voor je vertrek Esta moet invullen.
    Zouden ze het nu dan toch ook echt gaan gebruiken?

    Knaapje

  8. Top | #78
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    M.i. wordt het al gebruikt, alleen nog geen koppeling met immigrations. Dus je merkt er nog niet veel van, dat komt nog wel.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #79
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylly Bekijk Berichten
    mijn vraag is dus, of het electronisch invullen verplicht is?
    Voor het overgrote deel van de Nederlanders dat voor vakantie of werk naar de VS gaat is het inderdaad van toepassing en ben je verplicht het in te vullen. Er zijn wat categorieën uitgezonderd, maar ik neem aan dat jouw collega daar niet onder valt.
    Laatst gewijzigd door Guus; 11-07-09 om 16:15.

  10. Top | #80
    Vaste Bezoeker an25's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    zaandijk
    Berichten
    68

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Je moet ESTA on line invullen, maar in het vliegtuig moesten wij gewoon de groene immigratie formuliertjes weer invullen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •