Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 7 van de 115 EersteEerste ... 567891757107 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #61
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Heeft je vrouw ze misschien al ingediend? :smile:

    Ik heb ook problemen gehad met invullen, mijne ging goed, die van m'n vrouw ook en toen ... bij die van mijn zoon kreeg ik dezelfde melding als jij aangeeft.

    Zoals corrus al aangeeft: oveer twee weken opnieuw proberen.
    Het beste kun je je aanvraag indienen op eeen moment dat het niet zo druk is op internet. Overdag tussen 17.00 en 21.00u is niet zo'n goed idee, da's meestal erg druk en bestaat de kans dat je aanvraag niet goed doorkomt. Beter: 's ochtends om een uur of tien. Dan is men in NL aan het werk en in de VS in slaap.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #62
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    116

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ik heb gisteren rond 21.00 uur mijn gezin (4) aangemeld via Esta. Ging probleemloos.
    Ik heb de link gebruikt via de website van de Amerikaanse ambassade. Ik zie dat er op internet nogal wat varianten rondgaan over het invullen van Esta. Ook kun je " handleidingen "[-X[-X bestellen voor € 49,-- die je dan helpen het formulier in te vullen! Het stelt echt niets voor.

    Overigens staat er in de uitleg dat je het formulier niet hoeft te printen en mee te nemen. Het is alleen voor jezelf handig omdat op het geprinte formulier ook je registratiecode staat vermeld. Mocht je naderhand je gegevens moeten veranderen, dan heb je deze code nodig.

  3. Top | #63
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AstridV Bekijk Berichten
    :cry::cry::cry:
    Misschien leg je het probleem niet goed uit, Astrid. Ik begrijp zelf ook je vraag niet helemaal. Hoewel alle ESTA-info hier in dit topic echt al duidelijk is uitgelegd, nog maar een keer stap voor stap geprobeerd je verder te helpen:

    Om te beginnen schrijf je "Ik lees steeds dat je moet printen" 'k Weet niet waar je dat leest, maar je "moet" helemaal niets printen. Als je een print maakt is dat puur voor eigen gebruik. Je weet dan welke gegevens je hebt verstrekt en je registratiecode staat er op. (stap 3 van de procedure) De ESTA registratie verloopt volledig digitaal. Na goedkeuring heb je toestemming om naar de VS te reizen. (stap 4 van de procedure) De toestemming om het land binnen te komen krijg je pas bij aankomst. Dit wordt door de Immigration Officer (IO) bepaald.

    Kom maar beter niet met een uitdraai bij Immigrations aan, ze weten niet wat ze er mee moeten. Voor vertrek krijg je een groen formulier van de vliegtuigmaatschappij. Dat formulier vul je volledig en foutloos in. Doorhalingen zijn niet toegestaan. Deze formulieren worden door de IO beoordeeld. Niet goed, onduidelijk of onjuist ingevuld?. Dan ga je in de herkansing, net zo lang dat je het wel goed hebt gedaan.

    Maar terug naar ESTA en printen: Rob Gertsen heeft toch een duidelijk antwoord gegeven? Bovendien adviseert hij om zeker een print te maken, gewoon omdat het handig voor jezelf is! Maar als het je gerust stelt: dit is de tekst van de Q & A site van CPB.gov:

    Do VWP travelers need to bring a paper printout of their ESTA approval to the airport?

    (01/23/2009)
    A: No. DHS will be able to communicate a traveler’s ESTA status to the carriers. However, DHS recommends that travelers print out the ESTA application response in order to maintain a record of their ESTA application number.
    Het invullen en printen van het formulier is een fluitje van een cent. Je volgt gewoon de instrukties op. Het zijn slechts 4 stappen die duidelijk zijn beschreven. Dus niet meer twijfelen en aan de slag!

    Het komt mij voor dat je er allemaal erg onzeker van wordt. Waarom maak je dan niet per ingevulde pagina een print screen? Dan weet je toch helemaal zeker dat er geen gegevens verloren gaan.

    Mocht er, tijdens het invullen, toch iets fout gaan dan volg je gewoon de raad van Corrus op. Na 10 of 11 dagen vul je je gegevens opnieuw in. Rien a la main, zoals de fransen zeggen.

    Ik denk dat er verder niemand meer op je vraag heeft gereageerd omdat het antwoord al gewoon in dit topic staat. Dus nu niet meer zeggen dat je hier op het forum niet geholpen wordt, en al helemaal niet met hoofdletters. Gewoon rustig blijven, dat moet je straks in de rij bij Immigrations ook. Ook als het misschien niet helemaal naar je zin gaat. Hier op het Forum hebben we nog wel geduld, maar bij Amerikaanse ambtenaren kom je met paniek echt niet verder. Gebruik overigens deze site van de Amerikaanse regering voor je aanvraag. De vragen staan in het Nederlands, de antwoorden moeten in het Engels worden gegeven. Succes!



  4. Top | #64
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    116

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    @ Teleton heeft helemaal gelijk. Zijn link is ook de link die ik heb gebruikt. Na het doorlopen van stap 4 staat er zelfs een groot icoon met een printer erop. Het aanklikken van dit icoon zorgt ervoor dat je je gegevens handig op 1 a-4tje krijgt. Echt een fluitje van een cent:-\"

  5. Top | #65
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Hallo,

    Ik kan 1 2 3 niet zo gauw mijn antwoord vinden. We reizen van de zomer eerst naar Florida en door naar de Bahamas. Moeten we nu 2x dit formulier invullen? of is eenmaal voldoende?

    Thxs

  6. Top | #66
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    628

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Nee hoor, 1x is voldoende.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-04-10 om 04:57. Reden: full quote eruit

  7. Top | #67
    Vaste Bezoeker metendiana's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    58

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Gaan voor de eerste keer naar amerika,als ik een visum aanvraagt moet ik dan wachten tot ik mijn vlucht tyden weet of kan ik het nu al aanvragen
    Wij gaan op 15 juli

    gr diana

  8. Top | #68
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ik neem aan dat je met visum het esta formulier bedoelt, gewoon aanvragen de rest kun je later invullen.

  9. Top | #69

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Hallo allemaal,

    Wij gaan maandag naar florida, nu heb ik het esta formulier een maand geleden ingevult en ook akkoord op gegeven, ik heb toen voor de zekerheid deze documente bewaard, echter mijn vriend heeft de documenten per ongeluk van zijn laptop verwijderd!, kan ik zonder printjes naar amerika of heb ik geen print van mijn akkoord esta nodig,
    alvast bedankt
    gr
    Marjan

  10. Top | #70
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ik heb gelezen dat mijn approval van ESTA 2 jaar geldig is.
    Nu ga ik volgende maand voor de 2e x dit jaar naar de US.
    Mijn Esta is dus nog geldig, maar maakt het dan niet meer uit dat het adres wat ik heb opgegeven niet meer klopt?
    Ik bedoel het eerste verblijfadres in de US.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •