Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 65 van de 115 EersteEerste ... 1555636465666775 ... LaatsteLaatste
Resultaten 641 tot 650 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #641
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Dat veld is optioneel, en kun je dus prima leeg laten. Als je het wel in wilt vullen moet je Dublin invullen:

    Enter the last city where you will board an aircraft prior to arriving in the United States on this trip. The city where the applicant will board is optional to complete the application.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  2. Top | #642
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lauya Bekijk Berichten
    Mijn meisjesnaam 'bestaat' zeg maar niet meer. Is ook een optie die je kunt aanvinken bij de gemeente....
    Vreemd....je zult ongetwijfeld zelf wel weten welke naam in je paspoort staat. Maar de rijksoverheid zelf meldt hierover op haar site:

    Achternaam op officiële documenten
    Op officiële documenten als uw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs blijft uw eigen achternaam staan. U kunt wel bij de aanvraag van een paspoort of identiteitskaart uw gemeente vragen de achternaam van uw partner te vermelden. Deze komt onder uw eigen naam te staan.



  3. Top | #643
    Vaste Bezoeker Lauya's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Berichten
    51

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ja, dat is dus heel gek!
    Want toen wij ons buitenlandse huwelijk gingen registreren, kon ik op een formulier kiezen uit drie opties;
    1) mijn eigen naam houden (geen vermelding van 'echtgenote van' in je paspoort)

    2) naamgebruik (achternaam van mijn lief kwam op mijn paspoort achter 'echtgenote van'.

    3) De derde optie was het overnemen van de naam van mijn man. Dat wilde ik wel, want een mooie naam. Moest meteen wel al mijn identiteits-shizzle opnieuw aanvragen.
    En daar staat nu heel mooi op zowel mijn rijbewijs als mijn paspoort (stel dat ik 'Jansen' zou heten): Jansen e/v Jansen.

    Kan er ook nergens iets over vinden op internet. Maar ik heb me laten vertellen dat ik zijn naam nu officieel heb aangenomen, en dat als we ooit gaan scheiden (liever niet) en ik zou mijn meisjesnaam weer willen gaan gebruiken, dat ik dan bij justitie een procedure moet starten om mijn oude naam weer terug te krijgen.
    Dat vind ik zelf geen probleem, want ik wil mijn meisjesnaam liever niet terug

    Ook mijn zorgverzekering en bank, hypotheek enz. is ook allemaal automatisch gewijzigd. Weet niet of dat ook bij 'gewoon' naamsgebruik zo is.

    We moeten het huwelijk wel nog registreren in Den Haag, om ook weer recht te hebben op weduwepensioen en dat soort dingen. Misschien dat daar dan de aap uit de mouw komt.

    Maar volgens mijn paspoort zou ik dus net zo goed de zus van mijn man kunnen zijn

  4. Top | #644
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lauya Bekijk Berichten
    En daar staat nu heel mooi op zowel mijn rijbewijs als mijn paspoort (stel dat ik 'Jansen' zou heten): Jansen e/v Jansen.
    Nou ja, what's in a name......;-).



  5. Top | #645
    Vaste Bezoeker Lauya's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Berichten
    51

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Omdat ik er zelf ook aan begon te twijfelen, ik heb het even nagevraagd; Omdat ik in de USA ben getrouwd en ik daar op mijn huwelijksakte de naam van mijn man heb staan, is dat ook zo aan te passen in NL. Dat is dus gebeurd, en mijn meisjesnaam is out of the system!

    En dan nu; alle aandacht weer op Florida!

  6. Top | #646

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    vraag: ik ben 2009, 2010, 2011 in Amerika geweest . Ik heb geloof ik alleen in 2009 Esta ingevuld , moet ik het nu weer doen???

  7. Top | #647
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ehmmm...

    ESTA is 2 jaar geldig vanaf het moment dat je hebt aangevraagd...
    Dus....
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  8. Top | #648
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Berichten
    29

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ik moet ook weer eea aanvragen.

    Vind het alleen moeilijk qua paspoortnummer of iets nu een o of een 0 is.
    Kunnen ze daar over vallen?
    Hoe zie ik het verschil?:-k

  9. Top | #649
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    Waspik
    Berichten
    143

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Op paspoort is o ALTIJD een NUL.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-02-12 om 00:12. Reden: fqe

  10. Top | #650
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Berichten
    29

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Welke van de vakjes vink ik aan voor mezelf en welke voor de kids?

    Kan me geen fout veroorloven, vlieg al snel..
    * Verklaring: Ik, aanvrager, verklaar hierbij dat ik alle hierin gestelde vragen en verklaringen heb gelezen, of dat deze mij zijn voorgelezen, en dat ik al deze vragen en verklaringen begrijp. De antwoorden en gegevens in deze aanvraag zijn naar mijn beste weten en overtuiging volledig en naar waarheid ingevuld.

    *Ten aanzien van derden die de aanvraag indienen namens de aanvrager, verklaar ik hierbij dat ik alle vragen en verklaringen heb voorgelezen aan de persoon wien/wier naam in deze aanvraag (aanvrager) is vermeld. Verder verklaar ik dat de aanvrager instemt dat hij of zij alle vragen en verklaringen van deze aanvraag heeft gelezen, of dat deze hem/haar zijn voorgelezen, dat alle vragen en verklaringen begrepen zijn en dat afstand gedaan wordt van enig recht op herziening of beroep van/tegen een beslissing van een V.S. douane- en grensbewakingsambternaar ten aanzien van zijn of haar recht op toelating, alsmede van enige aanvechting van uitzetting die voortvloeit uit de aanvraag voor toelating onder het Visa Waiver Programma, anders dan op grond van een asielaanvraag. De antwoorden en gegevens in deze aanvraag zijn volledig en naar waarheid, naar beste weten en overtuiging door aanvrager ingevuld.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •