Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 64 van de 115 EersteEerste ... 1454626364656674114 ... LaatsteLaatste
Resultaten 631 tot 640 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #631
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Je zult een nieuwe aanvraag moeten doen:

    Q: Do I ever need to reapply for travel authorization through the ESTA?
    A: Yes, there are instances when a new travel authorization via ESTA would be required. If you have acquired a new passport or have had a change in name or other identifying biographical information, a new application must be submitted.
    Zie ook: http://www.dhs.gov/xnews/releases/pr_1212501117599.shtm
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  2. Top | #632
    Vaste Bezoeker Lauya's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Berichten
    51

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Merci Rolandino!

  3. Top | #633
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Op je paspoort staat altijd je meisjesnaam, daarom boek je een vlucht ook altijd onder je meisjesnaam. Maar je hebt met je nieuwe paspoort een nieuw paspoortnummer gekregen plus nieuwe geldigheidsdatum. Dus, ja een nieuwe ESTA.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  4. Top | #634
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maya1973 Bekijk Berichten
    Da' s unne goeie....
    Ik zou zeggen Ja, je naam moet exact hetzelfde zijn als in je paspoort.
    Als er nu achter je eigen naam E/V ....... dan is die dus anders dan op je huidige formulier staat, maar dat is mijn eigen logica. Hoop dat andren het zeker weten, daar heb je meer aan......:shock:
    De achtervoeging E/V ..... moet je niet invullen, alleen je voornaam en de eerste (vaak meisjesnaam) achternaam die in het paspoort staat, ofwel dezelfde naam als waarop je vliegticket staat.

    Wat natuurlijk wel van wezenlijk belang is, is dat je paspoortnummer veranderd is, dus een nieuwe aanvraag is gewenst.
    Maar dat stond ook al in de post van Ronaldino.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #635
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    De conclusie was in ieder geval goed van Maya
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #636
    Regelmatige Bezoeker Maya1973's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Berichten
    27

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    ik vul wel altijd de volledige naam uit mijn paspoort in, dus: meisjesnaam - E/V en dan aangetrouwde naam. (ook bij vliegtickets etc)
    Maar zoals al gezegd wordt het paspoortnummer is het allerbelangrijkste....

  7. Top | #637
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maya1973 Bekijk Berichten
    ik vul wel altijd de volledige naam uit mijn paspoort in, dus: meisjesnaam - E/V en dan aangetrouwde naam. (ook bij vliegtickets etc)
    Maar zoals al gezegd wordt het paspoortnummer is het allerbelangrijkste....
    Misverstandje: Alle gegevens zijn even belangrijk. Foutjes kunnen vervelende gevolgen hebben. De naam die je bij het boeken van je vliegticket opgeeft, moet in jouw geval officieel alleen je meisjesnaam, zonder de EV toevoeging zijn omdat je meisjesnaam ook in je paspoort staat. Zie ook de posting van trails e.a.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 27-01-12 om 16:36. Reden: Naam in paspoort



  8. Top | #638
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ik had vorig jaar ook mijn volledige achternaam incl. E/V ingevuld. De dame van AirBerlin bij de incheckbalie was hier niet zo blij mee. Alleen je meisjesnaam moet ingevuld worden. Zij kon het wel aanpassen, maar ze vond het een heel gedoe.

  9. Top | #639
    Vaste Bezoeker Lauya's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Berichten
    51

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ik heb overigens niet mijn meisjesnaam op mijn paspoort staan, ik heb volledig de naam van mijn vent overgenomen. Mijn meisjesnaam 'bestaat' zeg maar niet meer. Is ook een optie die je kunt aanvinken bij de gemeente....

    Maar goed, hele andere naam, heel ander paspoort. Sowieso een beetje dom van mij, dat ik überhaupt getwijfeld heb of ik opnieuw een ESTA moest aanvragen!

  10. Top | #640
    Regelmatige Bezoeker looney's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Hemiksem (Belgium)
    Berichten
    47

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Op je ESTA moet je een plaats op geven waar je aan boord gaat. Daar ik met Aer Lingus vlieg en in Dublin dus al door de Amerikaanse douna ga vraag ik me af of ik hier Dublin of Brussel (orginele vertrekplaats) moet zetten. Iemand enig idee?
    voor alle Florida trips (2010-2012-2014-2018), Washington en NY (2016) en die van de Westkust (2017)
    zie http://onze-trips.blogspot.com



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •