Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 62 van de 115 EersteEerste ... 1252606162636472112 ... LaatsteLaatste
Resultaten 611 tot 620 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #611
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carmen1988 Bekijk Berichten
    Ik ben er nu dus echt niet gerust op.
    Heb je, zoals geadviseerd wordt, een afdruk van je ESTA toewijzing gemaakt voor eigen gebruik? In principe hoef je niets te updaten, dus met je uitdraai in je hand, vlieg je zo naar Floridaland......

    Je zou ook vooraf je luchtvaartmaatschappij kunnen informeren. Zij hebben geen inzage in ESTA, maar hebben wellicht wel ervaring met 'moeilijke gevallen', zodat ze je raad kunnen geven.



  2. Top | #612
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carmen1988 Bekijk Berichten
    Vrijdag vertrekken wij naar Florida. Nu wil ik mijn esta update.
    Je bent wél wat laat, maar dit terzijde.
    Krijg ik te zien dat ik niet in systeem sta. Alles 20 keer gecontroleerd, het klopt. Ik heb het 1,5 jaar geleden aan gevraagt dus moet nog geldig zijn. Nou dan maar nieuwe aanvragen, gaat ook niet omdat ik dan weer de melding krijg dat ik nog een geldige aanvraag heb.
    Heb je soms een ander paspoort gekregen??
    Ik ben er nu dus echt niet gerust op.
    Heb je het ESTA nummer?
    Zo ja, dan kun je gewoon naar de USA reizen

    Anders, bel een de airline, zij kunnen niet IN jouw ESTA aanvraag kijken, maar wél OF jouw ESTA aanvraag op de juiste manier in hun systeem staat.

    Aan de overkant van de plas, helemaal niets erover zeggen...

    Verder geen slapeloze nachten hebben, komt allemaal goed.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  3. Top | #613
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Berichten
    33

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    hallo, wij gaan 20april onze grote sprong naar america orlando wagen!
    voor ons is dus alles allemaal nieuw.
    gister onze pasporten opgehaald en mijn man heeft gisteravond de aanvraag van ESTA gedaan.
    nu had ik begrepen dat je dan 72uur moest wachten voor geldoge toestemming?maar volgens mijn man is dat gisteren allemaal al gebeurd ,hij heeft het uitgeprint en nu is mijn vraag is dit het dan?
    misschien erg blond?maar zoals ik al vertelde onze eerste keer .
    kijk dagelijks alle ditjes en datjes na op het forum,heb al lichtelijk de kriebels in mijn buik want het schiet nu toch al aardig op!
    zie er g tegen het lange vliegen op ,ben niet zo,n vliegfanaat maar daar moet ik maar even doorheen.
    ben zo benieuwd naar orlando,al jaren een droom en die droom gaat bijna uitkomen.
    maarja lang verhaal kort te maken ,is dus dat uitgeprinte velletje van esta goed?en moet je daar op schiphol nog iets mee doen of gewoon meenemen en wel zien?

  4. Top | #614
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Als je al eerder bent geweest is de goedkeuring er direct, in andere gevallen kan het tot 72 uur duren.

    Als je bent goedgekeurd staat er: "Authorization Approved".
    Als de aanvraag nog in behandeling is, staat er: "Authorization Pending".

    In het laatste geval dien je over enkele dagen de aanvraag te controleren middels de uitgeprinte codes. Voor iets meer uitleg, zie: https://help.cbp.gov/app/answers/det...RRNVhPaw%3D%3D
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  5. Top | #615
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toosje1970 Bekijk Berichten
    maar volgens mijn man is dat gisteren allemaal al gebeurd ,hij heeft het uitgeprint en nu is mijn vraag is dit het dan?
    Bij ons is het alle 3 de keren ook meteen afgehandeld. Dus als je man de printjes heeft met "approved" dan is het dat inderdaad. :grin:
    Veel plezier met de voorpret!
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  6. Top | #616
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Berichten
    33

    Standaard

    oh oke ,dank je wel .
    zal meteen vanavond aan mn man vragen of hij er even naar wil kijken.
    vind het soms wel eens ingewikkeld hoor ,ben ook iet zo heel erg goed in engels ,maar we komen er vast wel uit
    rolando in ieder geval thanks voor de snelle reactie.
    groetjes van natasja

    trails ook bedankt,niet zo raar dus als het meteen goed gekeurd word?
    stom maar maakte mij er al maanden druk om dat dit niet goed zal gaan .maar denk dat het allemaal dus best mee valt!
    nu hopen dat alles verder goed geregeld is ,en het aftellen voor ons is begonnen.
    maar ik zie dat jij al volgende week gaat?heel veel plezier in florida!!!!!!!!
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 24-01-12 om 11:42. Reden: samengevoegd

  7. Top | #617
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toosje1970 Bekijk Berichten
    vind het soms wel eens ingewikkeld hoor ,ben ook iet zo heel erg goed in engels ,maar we komen er vast wel uit
    Je hoeft het ook niet in het Engels te doen. Kan gewoon in het Nederlands.
    Maar als er "Toestemming is verleend" staat, dan is het gewoon voor elkaar.
    Het is inderdaad niet raar als dat in 1 keer gebeurd.

    De printjes (waar ook het toestemmingsnummer op staat) kun je meenemen, maar je hoeft ze in principe nergens te tonen.
    Wij hebben ze ook altijd bij ons, al was het alleen maar om het nummer bij de hand te hebben.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #618
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toosje1970 Bekijk Berichten
    oh oke ,dank je wel .
    zal meteen vanavond aan mn man vragen of hij er even naar wil kijken.
    vind het soms wel eens ingewikkeld hoor ,ben ook iet zo heel erg goed in engels ,maar we komen er vast wel uit
    rolando in ieder geval thanks voor de snelle reactie.
    groetjes van natasja
    ESTA is er ook in het Nederlands, wel zo gemakkelijk. Maak je verder niet al te druk om ESTA. Zolang je geen "ja" aan hoeft te vinken is er eigenlijk niks aan de hand.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  9. Top | #619
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Berichten
    30

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Aangehouden zijn voor baldadigheid en daar uiteindelijk een boete van 45 euro voor krijgen, valt dan arrested in de ESTA?

  10. Top | #620
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martinos Bekijk Berichten
    Aangehouden zijn voor baldadigheid
    De vraag luidt:
    bent u ooit aangehouden of veroordeeld wegens een overtreding of misdrijf waarbij sprake was van een moreel schandelijke daad of een overtreding met betrekking tot een verboden stof; of aangehouden of veroordeeld voor twee of meer overtredingen waarvoor het gezamenlijke vonnis vijf jaar of meer gevangenisstraf bedroeg; of bent u handelaar in verdovende middelen geweest; of zoekt u toegang tot de Verenigde Staten om u daar in te laten met criminele of immorele activiteiten
    Baldadigheid staat er niet bij. In jouw geval vul je dus met een gerust hart neen in.





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •