Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 115 EersteEerste ... 456781656106 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #51
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Da's een vreemd antwoord, want in Orlando hoeft het ook helemaal niet te werken. Ik zal even quoten wat ik eerder al schreef:
    ESTA heeft vooralsnog alleen te maken met toestemming om naar de VS te mogen reizen (Travel Authorization), dus geen ESTA-toestemming = weigering door de vliegmaatschappij om aan boord te gaan van het vliegtuig richting VS.
    Om het nog wat te verduidelijken: Nee, het heeft helemaal niets te maken met of het werkt in Orlando of welke amerikaanse luchthaven dan ook, het gaat erom dat je toestemming hebt om aan boord te gaan van een vliegtuig richting de VS.

    en:

    Dit heeft dus helemaal niets te maken met Immigrations, die de toelating tot het land vaststellen en daar vooralsnog het groene formulier voor hanteren. Het is uiteindelijk wel de bedoeling dat Immigrations op basis van de ESTA-gegevens gaat werken, maar dat is blijkbaar nog niet mogelijk.
    Dat lijkt mij toch ook duidelijk?

    ESTA = Mogen reizen naar de VS
    Groene formulier = voor immigrations

    En ja (nogmaals), het is de bedoeling dat immigrations gebruik gaat maken van de gegevens uit ESTA, maar dat duurt nog even.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #52
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Berichten
    68

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Het is ook duidelijk echter helemaal er werd helemaal niet om ESTA gevraagd tijdens de check-in. Als jouw stelling "ESTA = Mogen reizen naar de VS" klopt dan zou er toch ergens gedurende boeking of check-in gecontroleerd moeten worden of wij wel een geldig ESTA formulier hebben.

  3. Top | #53
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Bij ons werd er ook niet naar gevraagd, het stond al in de computer.
    Dat was althans de opmerking van de United dame, die zag het al staan.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #54
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    En het staat ook gewoon op de ESTA-site, dus een verrassing kan het niet zijn.
    Toch hebben veel reizigers het hier maar moeilijk mee. Bij aankomst in Washington stonden er opvallend veel reizigers in de rij met een uitgeprint ESTA rapport. Het groene formulier invullen hadden ze niet nodig gevonden......Immigrations was het hier niet mee eens, dus werd er door veel mensen, en onder luid gemopper met Nederlandse en Vlaamse tongval, want onwetendheid komt in de hele Benelux voor, alsnog gewoon een formulier ingevuld.

    De officer van dienst, knipoogde toen hij de stempels in onze paspoorten zag en keek goedkeurend naar onze zorgvuldig ingevulde formulieren. "Regulars" bromde hij en niette de stripjes zorgvuldig in onze pasoorten. Met twee nietjes, want je weet maar nooit......



  5. Top | #55
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Toch hebben veel reizigers het hier maar moeilijk mee. Bij aankomst in Washington stonden er opvallend veel reizigers in de rij met een uitgeprint ESTA rapport. Het groene formulier invullen hadden ze niet nodig gevonden.......
    Op zich vreemd. Zowel bij het inchecken als tijdens de vlucht wordt nog steeds aangegeven dat de 'groene kaart' moet worden ingevuld. Ook als je bent aangemeld via ESTA. Als je dan vervolgens deze dringende adviezen in de wind slaat, dan verdien je eigenlijk niet beter. Ooit zal het systeem net zo soepel gaan verlopen als het elektronische visum voor Australië. Voorlopig doen we het even dubbel. Nou ja, de meeste onder ons dan.

  6. Top | #56
    Florida Groupie S@skia's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    384

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Dus ESTA formulieren (om toestemming te krijgen naar Amerika te gaan), APIS formulieren (om aan boord van het vliegtuig te mogen gaan) en de groene formulieren (I-94W) om Amerkia binnen te mogen gaan.
    Tot zover duidelijk maar nu: Waar kan ik de groene formulieren vinden zodat ik ze vooraf kan invullen? (Vroeger kreeg je deze in het vliegtuig) Nu nog steeds of kun je ze ook al downloaden en thuis invullen?

  7. Top | #57
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Het groene formulier krijg je (nog steeds) bij de incheckbalie of in het vliegtuig. Downloaden danwel vooraf invullen zit er dus helaas niet in. Of je zou van je vorige reis naar de VS een aantal extra formulieren mee moeten hebben genomen ....

    Maar waarom zou je ze van tevoren invullen? Je hebt tijdens je vlucht van 8-10 uur genoeg tijd om dat te doen.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #58
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    89

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Hoi,

    Ik lees steeds dat je het formulier moet printen. Maar wat moet je printen dan? Ik durf namelijk nog niets in te vullen. Zo direct kan het niet meer geprint worden. Of kan dat altijd achteraf nog?

    Groetjes,
    AstridV

  9. Top | #59
    Stamgast
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    191

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    help:
    ik dien net een eenvraag in, alle (mogelijke) velden ingevuld, en als ik op 'aanvragen' klik krijg ik:
    Deze aanvraag is al ingediend. Begin opnieuw om een nieuwe aanvraag in te dienen.
    maar dit is de 1e x dat ik ESTA invul. wat moet ik doen?!?!
    het zelfde krijg ik als ik de aanvraag voor mijn vrouw wil indienen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-04-10 om 03:55.

  10. Top | #60
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Even 10 tot 11 dagen wachten, daarna opnieuw indienen...

    Gaat goed!
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •