Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 59 van de 115 EersteEerste ... 949575859606169109 ... LaatsteLaatste
Resultaten 581 tot 590 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #581
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Dus met andere woorden voor zo'n €10-12 ga jij je vakantie op het spel zetten.....
    je kunt zuinig zijn maar op sommige dingen moet je gewoon niet bezuinigen.
    Maar goed het is je eigen beslissing en risico, ben benieuwd hoe het afloopt.

  2. Top | #582
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Of je nou met Arke vliegt of met een ander. Voor $ 14 zou ik ook geen risico willen nemen. Maar ja, dat is ieder z'n keuze. Als het goed gaat denk je misschien, yes, weer wat bespaard, maar als het niet goed gaat......
    Maar goed, ik zou er niet van slapen en de stress al helemaal niet willen.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  3. Top | #583
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harold Bekijk Berichten
    Ik denk dat ik de gok waag, onze vlucht staat gepland om 08.25u, dus met een dikke vertraging zou het nog goed moeten zitten.. Arke.nl.. Dacht t wel
    Uit je reisschema blijkt dat je ook nog met een cruise gaat. Moet je dan niet opnieuw door de douane als je Amerika weer binnen komt?

  4. Top | #584
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Berichten
    26

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Yep. je moet weer opnieuw alle papieren invullen en door de douane als je van het cruise schip komt

  5. Top | #585
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Dan moet je ESTA op die datum dus ook geldig zijn. Denk ik. Verlengen dus voor die paar euro.

  6. Top | #586
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harold Bekijk Berichten
    Ik denk dat ik de gok waag, onze vlucht staat gepland om 08.25u, dus met een dikke vertraging zou het nog goed moeten zitten.. Arke.nl.. Dacht t wel
    Ik moest opeens denken aan dichte mist en aswolken met als gevolg annuleringen.....:?:
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  7. Top | #587
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trails Bekijk Berichten
    Ik moest opeens denken aan dichte mist en aswolken met als gevolg annuleringen.....:?:
    Die dichte mist heb je de laatste tijd inderdaad veel gehad.

    En die aswolk, word je zeker niet vrolijk van(spreek uit ervaring, die aswolk heeft me toen 2 theaterkaartjes a 90 euro de stuk gekost). Bij annulering krijg je inieder geval je geld terug als je reisverzekering hebt(theaterkaartjes helaas niet), geen kans dat er dan gevlogen word als het echt erg is. Maar zelfs in mindere mate dan zal je inderdaad zo'n vertraging kunnen hebben dat je esta verlopen is tegen de tijd dat je aankomt.

    Harold, zoals eigenlijk iedereen aanraad: Zeker verlengen, en niet de gok gaan nemen. Zeker zoals trails zegt, en als je door mist of aswolk dus zo'n vertraging oploopt zit je toch echt met de gebakken peren. En van zo'n aswolk of van de mist(piloot ziet nota bene amper tot niets) word je echt niet vrolijk.

  8. Top | #588
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    ik weet niet of Arke ook werkt met het `fenomeen` wachtlijst
    maar ik had bij de laatste vakantie(KLM) mooi de pech daar op te staan..
    en het zag er naar uit dat ik pas de volgende dag op een vlucht omgeboekt kon worden....
    in dat geval sta je daar met een verlopen ESTA
    ik zou het risico daar niet op nemen.,ESTA is 2 jaar geldig dus komt hij vast nog wel een keer van pas

    (gelukkig kon ik toch nog mee op de geboekte vlucht, maar je word daar niet vrolijker op)
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  9. Top | #589
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Kontich, Belgium
    Berichten
    124

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Een vakantie naar Amerika kost toch ook al wat centjes ... waarom dan zitten melken over 10 EUR voor het in orde brengen van je ESTA???? Als dit eventuele problemen voorkomt dan moet je toch niet twijfelen!!!

  10. Top | #590
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Locatie
    Den Haag, Netherlands
    Berichten
    41

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ik zou ook het risico niet nemen, maar er staan tegenwoordig op schiphol vlakbij de incheckbalies allemaal terminals van ESTA waar je direct een invraag kunt indienen. Omdat wij onze reis van oktober moesten annuleren ivm met mijn operatie was mijn Esta verlopen (had hem in oktober gecheckt) dus bij het inchecken bleek mijn Esta niet te werken. Moest toen een nieuwe aanvragen. Maak dan bij het aanvragen niet dezelfde domme fout als ik, gebruik geen letter o bij je paspoortnummer, is altijd een nul. Dat werd mij pas bij de balie verteld toen de nieuwe aanvraag, betaald en verleend weer niet bleek te werken, dus weer opnieuw moeten aanvragen opnieuw moeten betalen. Hadden ze aan de balie wel eerder kunnen vertellen vind ik, het geeft net even weer iets meer stress op zo,n moment, en ook de tijd ging dringen, waardoor we geen tijd meer hadden om even rustig iets te eten/drinken of taxfree shoppen. Dus om alle vakantiestress te minimaliseren zou ik hem gewoon thuis aanvragen, het gaat maar om een paar euro op een flink bedrag van een totale vakantie.
    Ik weet trouwens niet hoe het precies zit met die toestemming, het lijkt mij, dat wanneer je bent ingecheckt, de toestemming om naar de USA te vliegen nog geldig is, dus verlengd en die lijkt mij dan ook nog geldig als die tijdens je reis verlopen is.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •