Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 57 van de 115 EersteEerste ... 747555657585967107 ... LaatsteLaatste
Resultaten 561 tot 570 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #561
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Melanie81 Bekijk Berichten
    Dus bij een verkeersovertreding met alcohol in het spel (aanhouding/bekeuring)
    Ik mis de veroordeling in je rijtje. Bij een veroordeling wordt het lastig adviseren wat je moet doen. Er zijn gevallen bekend bij wie het verzwijgen van een veroordeling bij de aanvraag van ESTA niet opviel maar je loopt het risico om linea recta teruggestuurd te worden.....[-o<.



  2. Top | #562
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    zuid-holland
    Berichten
    24

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Laten we zeggen veroordeling: een voorwaardelijke straf dmv een geldboete.

  3. Top | #563
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    zuid-holland
    Berichten
    24

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Maar wat mij eigenlijk onduidelijk is:
    Stel je hebt je ESTA aangevraagd. Weet je dan van tevoren (en zo ja hoe snel) of je hiermee toegelaten wordt in de VS of merk je dat pas op de luchthaven?

  4. Top | #564
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Melanie81 Bekijk Berichten
    Maar wat mij eigenlijk onduidelijk is:
    Stel je hebt je ESTA aangevraagd. Weet je dan van tevoren (en zo ja hoe snel) of je hiermee toegelaten wordt in de VS of merk je dat pas op de luchthaven?
    Met ESTA (zie ook dit topic en de handleiding op hun site) heb je toestemming om naar de VS te reizen. Of je wordt toegelaten, wordt ter plekke door Immigrations besloten.

    Heb je bijvoorbeeld iets verzwegen, dan is het risico groot dat je er daar mee wordt geconfronteerd. Met als gevolg dat je direct terug kunt.....

    Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance; or been arrested or convicted for two or more offenses for which the aggregate sentence to confinement was five years or more; or been a controlled substance trafficker; or are you seeking entry to engage in criminal or immoral activities?
    Bent u ooit gearresteerd of veroordeeld voor een overtreding of misdrijf met betrekking tot morele schanddaden of een overtreding met betrekking tot een gereguleerde stof;
    Gerrit heeft helemaal gelijk; alcohol is geen controlled substance.

    The term does not include distilled spirits, wine, malt beverages, or tobacco, as those terms are defined or used in subtitle E of the Internal Revenue Code of 1986." 21 U.S.C. § 802(6) [17] Some have argued that this is an important exemption, since alcohol and tobacco are the two most widely used drugs in the United States.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 28-10-11 om 07:32. Reden: quotes en correctie controlled substance



  5. Top | #565
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Melanie81 Bekijk Berichten
    Weet je dan van tevoren (en zo ja hoe snel) of je hiermee toegelaten wordt in de VS of merk je dat pas op de luchthaven?
    Na het invullen van de ESTA pagina's krijg je na betaling, in de regel meteen de toestemming...

    ESTA geeft toestemming om te reizen naar de USA...
    ESTA is eigenlijk niet voor toestemming om de USA te betreden...
    daarom heet het Electronic System for Travel Authorization
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  6. Top | #566
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Gewoon overal NEE invullen. Ten eerste is een voorwaardelijke straf d.m.v een geldboete een misdemeanor, en ten tweede is alcohol geen controlled substance.
    Ik neem aan (door de geldboete), dat er geen arrestatie is geweest, maar dan nog, geen probleem.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Controlled_Substances_Act
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #567
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Melanie81 Bekijk Berichten
    Maar wat mij eigenlijk onduidelijk is: Stel je hebt je ESTA aangevraagd. Weet je dan van tevoren (en zo ja hoe snel) of je hiermee toegelaten wordt in de VS of merk je dat pas op de luchthaven?
    Ik wist binnen 3 minuten hoe&wat met mijn esta toen ik hem afgelopen weekend had aangevraagd. En inprincipe als je een ESTA hebt gekregen mogen ze je altijd weigeren op een vliegveld. Staat ook in de voorwaarden. En als je kijkt om bijv. je gegevens te wijzigen krijg je ook dit te zien:
    Uw reistoestemming is goedgekeurd en u hebt toestemming om naar de Verenigde Staten te reizen onder het Visa Waiver Programma. Dit antwoord garandeert u geen toegang tot de Verenigde Staten; een Douane- en Grensbewakingsambtenaar op de haven van aankomst nemen de uiteindelijke beslissing.
    Dus als je overal inderdaad eerder gezegd nee invult is er ook geen probleem.
    Je moet wel oppassen als je bijv. nu een esta aanvraag doet&bijv. volgende week nieuw paspoort neemt, en je geen nieuwe aanvraag doet voor de esta kwam ik achter. Dan word je hier in Nederland al geweigerd. Dit probleem had ik zelf nl. bijna toen ik na de boeking gelijk esta wou regelen(mijn oude paspoort was/is kwijt, nieuwe kon ik al gelukkig ophalen).
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-10-11 om 06:52. Reden: lege regels eruit

  8. Top | #568
    Regelmatige Bezoeker loesje's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    45

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    vraagje: tot hoe lang na je terugkeer moet de ESTA geldig zijn? Of telt enkel de vertrekdatum?
    Maart 2010 - rondreis Florida (Orlando, Daytona, Fort Lauderdale, Miami, Key West)
    Mei 2011 - rondreis Californië, Nevada, Arizona en Utah
    Januari 2012 - Orlando + cruise Mexico, Belize en Honduras

  9. Top | #569
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Je esta is 2 jaar geldig. Moet je alleen opnieuw aanvragen als je paspoort verlopen is of nieuw paspoort voor wat voor reden ook. Of als je esta net verlopen is als je wil gaan. Weet niet hoe het zit als je daar zit&hij verloopt in de periode dat je daar zit.

  10. Top | #570
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loesje Bekijk Berichten
    Of telt enkel de vertrekdatum?
    Zo is dat!





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •