Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 53 van de 115 EersteEerste ... 343515253545563103 ... LaatsteLaatste
Resultaten 521 tot 530 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #521
    Florida Groupie Daan's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Zaandijk
    Berichten
    251

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Heel toevallig zeg. Ik heb ook een 0 in mn paspoort nummer zitten. Ik zat te twijfelen of het nou een 0 of een O was. Zo duidelijk is dat nl. Ik heb toen voor 0 gekozen. Wat dus een goede keus bleek.

  2. Top | #522
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chub Bekijk Berichten
    Wist je dat je vakantie kan afhangen van het verschil tussen het cijfer 0 en de letter O?
    Ja, dat is al wel vaker ter sprake gekomen

    ‘Uw paspoort heeft een nummer dat bestaat uit cijfers en letters’ zei de dame achter de balie. ‘Daar komen géén klinkers in voor’
    Weer wat geleerd

  3. Top | #523
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Het is in dit draadje al meerdere keren aan de orde geweest o.a.:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Inderdaad... Gewoon even opnieuw een aanvraag doen, maar wacht even ongeveer 10 á 11 dagen (anders gaat het niet)

    Even een kleine tip... Paspoortnummers bevatten nooit een "O" (O's)... Wel evt. "0" (NULLEN).

    Knaapje

  4. Top | #524
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    628

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    De meesten forummers zijn redelijk ervaren Floridagangers. Het is inderdaad al meerdere keren aan de orde geweest maar als je dat toevallig hebt gemist en je staat met 2 gezinnen met kids op Schiphol te zweten kan ik me voorstellen hoe ellendig en spannend dat is.

    Gelukkig is alles goedgekomen en hebben jullie genoten van de vakantie.:grin:

  5. Top | #525
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ook helaas de toelichting bij het invullen van je paspoortnummer op de officiele Esta aanvraag site gemist:
    Vul uw paspoortnummer in zoals vermeld in uw paspoort. Het paspoortnummer kan cijfers en/of letters bevatten. Let op het verschil tussen het cijfer 0 en de letter O. Het paspoortnummer is vereist voor de voltooiing van de aanvraag of om de status van uw aanvraag te controleren.

    Knaapje

  6. Top | #526
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ik kan mijzelf ook wel voorstellen hoe je jezelf voelt op zo’n moment voor de balie, gelukkig goed afgelopen.
    Ik heb gelijk maar even mijn 4 ESTA’s bekeken en slechts een ervan had een paspoort met een 0 (nul) erin. Gelukkig had ik die correct ingevuld, maar er viel mij iets anders op.
    Bij de achternaam van mijn vrouw stond keurig haar meisjes naam echter gevolgd door mijn achternaam. Ik heb er wat op ge-googled en inderdaad moet je je meisjes naam als achternaam invullen op het ESTA formulier, omdat dat ook als achternaam in je paspoort staat.
    Maar wij hebben dus de meisjes naam en mijn achternaam ingevuld in het ‚lastname’ veld, zou dit een probleem geven?
    Ik heb die ESTA’s nog in de gratis periode aangevraagd en daarna ben alleen ik in de states geweest, dus geen ervaring met de andere 3 esta’s.
    Wat zouden jullie doen? Esta voor haar opnieuw aanvragen en dan alleen haar meisjes naam invullen of het zo laten?

  7. Top | #527
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chippie Bekijk Berichten
    Bij de achternaam van mijn vrouw stond keurig haar meisjes naam echter gevolgd door mijn achternaam. Wat zouden jullie doen? Esta voor haar opnieuw aanvragen en dan alleen haar meisjes naam invullen of het zo laten?
    Uit de instructie om ESTA in te vullen:
    Enter your family name as the family name appears on your passport under the Family Name or Surname field. The family name is required to complete the application.
    Ik zou precies doen wat er wordt gevraagd. Daar houden de Amerkanen van.



  8. Top | #528
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Helemaal met je eens, dat is ook mijn ervaring, maar in mijn paspoort staat netjes achter achternaam mijn achternaam, in het veld er onder staat de achternaam (meisjesnaam) van mijn vrouw, dit veld wordt verder niet benoemt.
    En laten we eerlijk zijn, als een getrouwd vrouwelijk iemand zich in nederland voorstelt dan is dat meestaal in de trend van: „goedemorgen ik ben mevrouw jansen” waarbij de naam jansen de achternaam van haar man is.
    Dus ik snap de verwarring wel als je dat soort dingen moet invullen, ondanks dat het erbij staat.
    Ach die 14 dollar zijn de kosten ook niet op een hele vakantie, dus ik denk dat ik maar op safe ga en die esta opnieuw aanvraag.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 21-06-11 om 11:29. Reden: fqe

  9. Top | #529
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    En dat is in ESTA dus NIET goed...

    Want zo heet je niet...
    Je bent niet met die naam geboren...
    Bovendien staat dit óók niet zo op je vliegticket...

    Ga nu niet eigen intrepetaties geven met toevoegingen aan ESTA...

    Hoe moeilijk kan het zijn....
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  10. Top | #530
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Zoals ik al aangaf, ik kwam er achter (door dit topic) dat ik het fout heb gedaan. Om het zeker te weten plaatste ik dit bericht. Inmiddels ben ik er wel over uit en vraag hem opnieuw aan.
    Trouwens, volgens mij is er nog een „eenvoudiger" manier om te checken of je het correct hebt ingevoerd en dat is door het lange nummer onderop de pagina met je pasfoto van je paspoort te checken. In dat nummer komt je paspoortnummer voor EN je achternaam. En inderdaad staat daar alleen je meisjesnaam. Dit is ook het nummer en naam wat automatisch wordt gelezen wanneer men je paspoort door de computer haalt.

    Resume: Bij LASTNAME alleen je achternaam zoals deze in je paspoort staat en niet de naam erbij die eronder bij staat in je paspoort.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 21-06-11 om 11:29. Reden: fqe



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •