Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 52 van de 115 EersteEerste ... 242505152535462102 ... LaatsteLaatste
Resultaten 511 tot 520 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #511
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nikie1968 Bekijk Berichten
    hallo,....
    begrijp ik het nu goed??? blijft een esta aanvraag 2 jaar geldig???
    en hoe zit het als je een nieuw paspoort aangevraagt hebt in die tijd???
    ga nu voor 5e keer naar Florida en weet hier dus echt ff niets van.......hahaha

    Plaats je hier dan alleen berichten en lees je ze niet?:-k
    Inmiddels staan hierboven meer dan 500 postings over Esta.

    Knaapje

  2. Top | #512
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Misschien het handigst om naar de laatste update over het groene I-94W formulier te verwijzen. Overigens is voor dat formulier ook een apart topic, maar de discussie speelt zich nu eenmaal hier af.

    De informatie van het CBP laat zich niet altijd even gemakkelijk begrijpen. Onderstaande quote is uit de tekst van 5-5-2011. Uit de note blijkt dat er nog mensen zonder ESTA worden toegelaten. Maak hier niet uit op dat je zonder ESTA toch wel toegelaten zult worden. Deze note geldt voor reizigers die de VS niet per boot of met het vliegtuig binnenkomen maar bijvoorbeeld via Canada met de auto reizen. In dat geval wordt er nog wel een groen I-94W formulier gevraagd.

    Zoals al dikwijls vermeld, neemt geen enkele maatschappij je mee aan boord zonder geldige ESTA, daarom wordt er vooraf in de database gecontroleerd of je toestemming hebt om te reizen. Zij draaien immers voor de kosten op om je per ommegaande weer naar huis te brengen.

    Verder kan er in uitzonderlijke gevallen, bijvoorbeeld bij storingen in het systeem op het vliegveld waar je arriveert, ook altijd nog van je gevraagd worden om het I-94W formulier in te vullen.

    Wellicht ten overvloede maar handig voor diegen die het overzicht inmiddels kwijt is: ESTA geeft je slechts toestemming on naar de VS te reizen. Ter plekke wordt beslist of je het land ook werkelijk onder het Visa Waiver Programma binnen mag. Dit gebeurt door de Immigration-officer.

    Wanneer je de Immigrationhindernis hebt genomen, volgt nog een laatste controle door de douane (Customs). Hiervoor vul je per reisgezelschap 1 blauw/wit formulier in. Formulieren worden bij het inchecken of in het vliegtuig verstrekt en zijn ook verkrijgbaar voor je door Immigrations gaat. De Immigrationofficer heeft gecontroleerd of je het formulier correct hebt ingevuld en geeft het je met je paspoort terug. Dit formulier wordt, als je met je hele gezelschap en alle bagage de douane passeert, ingeleverd.

    Elimination of paper Departure Form 1-94W for VWP

    Q:I received an admission stamp instead of a paper I-94W, can I depart without a paper form?

    A: The implementation of the ESTA program allows the Department of Homeland Security to eliminate the requirement that Visa Waiver Program (VWP) travelers complete an I-94W prior to being admitted to the United States. Customs and Border Protections (CBP) has transitioned to paperless processing for VWP travelers arriving by air or sea who have obtained a travel authorization. Traveler's entering the U.S. under the VWP who have an approved ESTA do not need to fill out the I-94W form nor be given a green I-94W departure card in their passport. Note: The paper form CBP I-94W will continue to be required for VWP travelers arriving without an approved ESTA.



  3. Top | #513
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Elimination of paper Departure Form 1-94W for VWP

    .......ja ik miste dat al in mijn paspoort......vorig jaar moest dat nog eruit worden gehaald bij vertrek uit Orlando.

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  4. Top | #514
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verwijderd Bekijk Berichten
    @Chippie

    Vorige week kregen wij bij UNITED alleen nog het witte douane formulier in het vliegtuig, het andere groene papiertje (I-94) hoeft niet meer ingevuld te worden en zijn dus ook niet meer in het vliegtuig verkrijgbaar.

    Als het goed is kan je ook zonder ESTA niet meer mee in het vliegtuig, dan wordt je gewoon op de luchthaven van vertrek al geweigerd.
    Duidelijk, de ESTA heeft dus het groene formulier eindelijk vervangen. (en daar ging het de Amerikaanse autoriteiten natuurlijk ook om)

  5. Top | #515
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2010
    Berichten
    81

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Esta is ingevuld en we mogen binnen van Obama Wat wel even spannend was: drie van de vier werd direct na betaling toegang verleend. En toen was ik zelf, lest best zullen we maar zeggen, en mijn aanvraag moest nog worden goedgekeurd... Ik zou binnen 72 uur te horen krijgen of ik wel toegang zou krijgen. Nou ja! Nog nooit een snoepje gestolen in mijn leven (nou ja, misschien een heeel kleintje) en dan wordt mijn hele hebben en houden gecheckt. Mag hopen dat het een steekproef was.

    Maar goed, de spanning was na een uurtje opgelost want toen kreeg ik toch gewoon toegang... pfff. Ik mag dus toch mee!

  6. Top | #516
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Kontich, Belgium
    Berichten
    124

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Zondag jl. hadden wij het zelfde voor. Drie van de 4 geen probleem. De aanvraag van mijn dochter moest men even nader bekijken .... Na 15 min was het ok!

  7. Top | #517
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Essie72 Bekijk Berichten
    Esta is ingevuld en we mogen binnen van Obama Wat wel even spannend was: drie van de vier werd direct na betaling toegang verleend.

    Je maakt hier een klein foutje... ESTA geeft je geen toegang tot de USA...
    Obama misschien wel :lol:

    ESTA geeft je toestemming om te REIZEN naar de USA... meer niet
    Het betekent dan ook alleen maar... Electronic System for Travel Authorization

    ESTA de nieuwe cashcow van de Amerikaanse regering...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  8. Top | #518
    Stamgast deh78's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    178

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ik had ook Zondag het probleem van 1 paspoort meteen goedgekeurd en 1 paspoort binnen 72 uur zouden bericht ontvangen voor goedkeuring. na 5 min. checken erna toch goedgekeurd.

    Gr. Dennis

  9. Top | #519
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    32

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Beste Florida gangers. Veel, heel veel heb ik op dit forum mogen lezen ter voorbereiding van onze vakantie. Allereerst m'n complimenten over dit forum. Leesbaar, plezierig en vol met bruikbare informatie. Daarom wil ik hieraan graag een belangrijke bijdrage leveren. En misschien wel een heel belangrijke, want wat ons met het ESTA visa is overkomen (en enkele achter ons).... lees svp het onderstaande verslag.

    Ter inleiding: we zijn met 2 gezinnen, waarvan 2 kinderen (10 en 5), van 02-06 t/m 13-06 naar het onvolprezen Southern Dunes, Haines City geweest.

    Dit is een gedeelte van het reisverslag van mijn reisgenoot.
    Florida; deel 1.
    Wist je dat je vakantie kan afhangen van het verschil tussen het cijfer 0 en de letter O? Ik niet, maar sinds vandaag ben ik daar achter. Het scheelde namelijk geen haar of onze hele vakantie was niet door gegaan. Hoe dat kwam? Lees en huiver.
    Gisteren waren we met ons huurautootje naar Amsterdam gereden. Voor ons was de vakantie vanaf dat moment eigenlijk begonnen. Een nachtje slapen bij onze vrienden en daarna naar Schiphol. Wij vertrokken daar omstreeks half acht. We reden de huurauto naar zijn ‘dropoff’ punt in de garage van Schiphol. Zover niets aan de hand. Alles ging goed. We keken op het bord van de vertrekinformatie en zagen dat we in hal drie, balie 19 moesten zijn.
    Daar aangekomen zagen we de rij mensen bij de KLM balie al gestaag toenemen. We konden echter niet in de rij gaan staan, want op ons e-ticket stonden zes personen en die moesten allemaal tegelijk inchecken. Gelukkig arriveerden onze vrienden snel na ons, zodat we tegelijk in de lange rij konden gaan staan.
    Toen we bijna aan de beurt waren, raakte ik in gesprek met een oudere vrouw die ik al veel eerder in de rij had zien plaatsnemen. ‘Waarom staat u pas hier?’ was mijn vraag, ‘u had toch allang aan de beurt moeten zijn?’ Ze knikte en zei; ‘klopt, maar we wisten niet dat we eerst met ons e-ticket door de scanner moesten om de boardingtickets te krijgen, dus moesten we uit de rij, eerst die tickets halen en toen weer terug in de rij.’ Wij keken elkaar aan. Dat hadden wij ook niet gedaan.
    ‘Oké’, zei ik tegen iedereen, ‘geef jullie paspoorten maar even dan ga ik dat dáár (en ik wees naar de pilaren waar je elektronisch kon ‘boarden’) even doen. Ik kreeg de hulp van een KLM medewerkster die alle paspoorten scande en toen we er alle zes inzaten op de toets ‘bevestigen’ drukte. Het duurde even, en toen kwam er een blauw formulier uit het apparaat waarop stond dat we geen boardingtickets konden krijgen vanwege een fout in mijn papieren. ‘Hoeft niets bijzonders te betekenen’ zei de medewerkster, ‘u moet met dit papier nu handmatig aan de balie inchecken.’ Ik liep weer terug naar mijn plek in de rij en een half uur later waren we dan aan de beurt om de koffers af te geven. Het was ondertussen al half tien en onze vlucht ging om 11.05 uur. Aan de balie kreeg ik te horen dat er iets niet goed was met mijn ESTA visa, het visa wat je als Nederlander via internet aan kunt vragen en direct verstrekt wordt na het betalen van €14,- . ‘Wat dan?’, wilde ik weten, want ik verwachtte een kleinigheidje. Het was ook een kleinigheidje, maar wel een met uitermate grote gevolgen. ‘Uw paspoort heeft een nummer dat bestaat uit cijfers en letters’ zei de dame achter de balie. Ik knikte begrijpend. ‘Daar komen géén klinkers in voor’, zei ze op een toon alsof iedereen dat wel wist. Nu keek ik haar niet begrijpend aan. Ze pakte mijn paspoort en liet mij het nummer zien. ‘Kijk, u heeft dáár en dáár een O gezet in het ESTA formulier maar dat moest een 0 zijn.’ Nu zag ik het ook. Jeetje was dat nou alles?, dacht ik en daarna dacht ik, nou en? De schok kwam als een ijskoude douche over ons heen. ‘Ik kan u niet inchecken’ zei ze koel, ‘wél de vijf anderen, maar u moet éérst een nieuw ESTA visum hebben.’ Ik dacht even dat de grond onder mijn voeten wegzakte. ‘Waar haal ik dat nu nog vandaan?’ vroeg ik wanhopig. Ze wees naar twee computers bij de ingang en zei; ‘daar moet u een nieuwe halen en dan weer opnieuw inchecken.’ Het was nu kwart voor tien en we holden naar het apparaat wat ongelofelijk gebruikersonvriendelijk bleek te werken en ons dwong ettelijke keren opnieuw te beginnen. Als dit mis ging, zou alles, maar dan ook alles niet doorgaan. En de tijd kroop ondertussen rustig verder.
    Een half uur later, zwetend en met knikkende knieën stonden we wéér in de rij om in te checken, maar nu wel met de wens om voor te mogen dringen. Alleen de bagage van 1 van onze kids was niet ingecheckt, al onze andere koffers wél. Ze mocht maar vijf passagiers en vijf koffers door laten gaan en die van hem was (achteraf gelukkig) vrij klein dus die hadden we nog over.
    We verspreiden ons over vier rijen en bij mijn vrouw ging de rij het snelste, dus ik sprintte daar vlug heen. Na een uitleg van mijn kant over het probleem kwam de volgende koude douche. Het was nu kwart over 10 en de mevrouw achter de balie zei: ‘de gate voor uw vlucht is al gesloten.’ Nu had ik het helemaal gehad en ik barstte aan de balie in tranen uit. Ik zag onze hele reis in duigen vallen, een jaar met de kinderen naar toe geleefd.
    ‘Ik bel wel even of ze u nog accepteren’ zei ze. Alle anderen hadden wél hun ‘boardingticket’ al. Maar stonden nu, samen met mij, voor een vreselijk moment. Gaat onze vakantie nog door of niet? De dame belde en zei: ‘Oké, u kunt nog mee allemaal, maar die koffer kan ik niet meer inchecken, die zal als handbagage mee moeten (stom toevallig de kleinste van de 6 koffers) .’ Als dat alles is, dacht ik en nam mijn boardingpas in ontvangst. Het was ondertussen half elf geworden. We holden met zijn zessen als een gek naar de paspoort controle en daarna zette ik m’n dochter van 5 op een bagagewagentje en holden we over de lopende band en roepend dat iedereen uit de weg moest, werkelijk onze longen uit ons lijf naar E9, waar ons vliegtuig stond te wachten. Buiten adem en nat van het zweet kwamen we daar aan. Nu moesten we nog door de security check.
    De dame van security die ons buiten adem aan zag komen zei: ‘Kalm maar, kalm maar. U heeft het gered hoor. U kunt allemaal nog mee.’ We konden haar wel zoenen. Trillend van de zenuwen moesten we onze spullen op de band leggen en ons door een soort grote douchecabine laten scannen. Daarna waren we er echter doorheen en konden we onmiddellijk doorlopen, door de slurf, het vliegtuig in. ‘Ik hoop’ zei ik tegen iedereen ‘dat ik dit van mijn –lang-zal-ze –leven nóóit meer mee hoef te maken.’
    Moraal van dit verhaal is makkelijk te raden. Kijk dus 100 x zeker naar het nummer van je paspoort alvorens een ESTA aan te maken.
    Dit was een vreselijk begin van de reis. Gelukkig allemaal goed afgelopen, maar ik moet er niet aan denken als we hierdoor niet mee konden. In het vliegtuig heb ik het rustig kunnen verwerken.
    Achteraf, we zijn nu weer een week thuis, hebben we alsnog een meer dan fantastische reis gehad en het heeft het ons alles geboden wat wij ons en vooral onze kinderen hadden voorgesteld. Met heimwee kijken we terug op onze reis, echter met een belangrijke les voor de volgende keer!!
    Ik hoop dat deze ''les'' een ander van dit mooie forum voor dit probleem mag behoeden.

    Met een vriendelijke groet!!!!
    =;
    Laatst gewijzigd door Michael66; 20-06-11 om 13:08. Reden: lettertype / quote

  10. Top | #520
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Wederom.... ESTA is geen visum... :roll:
    Zal het ook nooit worden ook...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •