Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 115 EersteEerste ... 345671555105 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #41
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    52

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Beste forummers,

    Toen wij 7 dagen geleden aankwamen op Atlanta waren we ervan overtuigd dat we het groene formuliertje ook niet hoefden in te vullen. We hadden immers al toestemming via ESTA. Niets was minder waar, ter plaatste moesten we ze toch nog invullen. Als je dan kort overstaptijd hebt, is het best even stressen. De beambte vertelde ons dat tijdelijk nog beide moest.

    Groeten vanuit Davenport!
    The truth is out there....... Somewhere.

  2. Top | #42
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    wij hadden dit formulier ook ingevuld . En toch kregen we van american airlines een groen formulier en moesten we dat afgeven aaan de douanier in chicago . En hij vertelde ons ook dat het nog steeds moest groetjes vanuit cape coral

  3. Top | #43
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Mijn recente ervaring met ESTA is dat als je je gegevens via internet hebt ingevuld en toestemming hebt gekregen, je het groene formulier op de luchthaven (of in het vliegtuig) nog steeds moet invullen en na aankomst in de USA moet inleveren bij de immigration officer. Verder heb je met dat ESTA gebeuren helemaal niets meer te maken, en voortaan neem ik ook geen print meer mee van dat formulier.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  4. Top | #44
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Tegen mij zeiden ze in maart dat het tot zomer 2009 van kracht zou blijven (groene formulier), maar zal vast wel langer zijn.
    Daarnaast ook zo maf, dat wit/blauwe formulier wat je per gezin moet invullen, vorige 2 keren gewoon mn vriendin en ik samen (niet getrouwd dus), maar mooi dat het op Chicago een probleem was, maargoed in een minuut de 2e ingevuld en toen konden we on-route langs de drugshonden (beagles, eigenlijk meer op zoek naar 'illegaal' voedsel volgens mij).

  5. Top | #45
    Stamgast robisjo's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    vlakbij Amsterdam
    Berichten
    205

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    De handgeschreven formulieren blijven totdat alle vliegtuigmaatschappijen over zijn op ESTA. Zolang dit niet het geval is, blijft er een dubbele administratie.

    Wij hadden op de vakantiebeurs van de ESTA stand gehoord dat het nog wel anderhalf jaar kon duren.

    Groetjes,
    Bianca

  6. Top | #46
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Jippie, ook wij mogen met z'n drietjes van ESTA naar de VS.

    Een paar weken geleden had ik e.e.a. al ingevuld en voor mij en mijn eegaatje het akkoord ontvangen, maar bij de aanvraag voor mijn zoon vloog de verbinding bij het versturen van de gegevens eruit. Opnieuw invullen kon (uiteraard #-o) niet, er was al een aanvraag in behandeling volgens het systeem .... Met het registratienummer kon ik de status opvragen, maar dat had ik uiteraard niet, want na het versturen van de gegevens werd de verbinding verbroken. Geen paniek, na twee weken of zo gewoon een nieuwe aanvraag gedaan en (uiteraard ) meteen de bevestiging dat alles OK is. Vreemd, dat ze die kleine terrorist zomaar toelaten ..... :roll::roll:

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #47
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Berichten
    44

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    @True1969;
    wij hadden precies dezelfde ervaring in Chigaco!!
    Totaal zinloos om thuis via pc een esta formulier in te vullen.
    Gewoon nog ouderwets in het vliegtuig doen!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-04-10 om 04:50. Reden: full quote eruit

  8. Top | #48
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    tja, da's ook een mening. Misschien wat ongenuanceerd en niet helemaal gebaseerd op de juiste info. Ik denk dat je even wat dingen door elkaar haalt.

    ESTA heeft vooralsnog alleen te maken met toestemming om naar de VS te mogen reizen (Travel Authorization), dus geen ESTA-toestemming = weigering door de vliegmaatschappij om aan boord te gaan van het vliegtuig richting VS.
    Dit heeft dus helemaal niets te maken met Immigrations, die de toelating tot het land vaststellen en daar vooralsnog het groene formulier voor hanteren. Het is uiteindelijk wel de bedoeling dat Immigrations op basis van de ESTA-gegevens gaat werken, maar dat is blijkbaar nog niet mogelijk.

    Mijn aanrader: gewoon ESTA invullen om het vliegtuig in te mogen en het groene formulier voor Immigrations.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #49
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Berichten
    68

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Klinkt logisch maar bij de check-in van onze Virgin Atlantic vlucht van Manchester naar Orlando werd helemaal niet om ESTA gevraagd. Sterker nog, we kregen de bekende groene formulieren mee en toen we aangaven in het bezit te zijn van een ESTA formulier kregen we te horen dat ESTA nog niet werkt op de luchthaven van Orlando.

  10. Top | #50
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op, zonder ESTA geen vliegreis naar de US.
    En het staat ook gewoon op de ESTA-site, dus een verrassing kan het niet zijn.

    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-04-10 om 04:51. Reden: full quote eruit
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •