Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 46 van de 115 EersteEerste ... 3644454647485696 ... LaatsteLaatste
Resultaten 451 tot 460 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #451
    Stamgast mineke's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    ilpendam
    Berichten
    246

    Standaard Re: Mail van ESTA

    Je ESTA verloopt helaas ook op die datum

    dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen, met de waarschuwing van ESTA
    grtjes Mineke

  2. Top | #452

    Standaard ESTA toestemming eenmalig?

    Is de toestemming van ESTA (betaalde versie sinds september 2010) eenmalig of meerdere keren te gebruiken? Als ik het goed lees dan kan je tot het einde van de afgegeven geldigheid inloggen en de vergunning aanpassen (?).

    Engelse FAQ

    https://help.cbp.gov/app/answers/det...ated/1/p/0/c/0

    How long is my ESTA approval good for?

    Your ESTA authorization is generally valid for two years or until your passport expires, whichever comes first*. This means that as long as you received an ESTA authorization to travel, you do not have to reapply during the validity period. You may update your travel information; however this information is optional and is not required. Note: Is it important to PRINT a copy of the document for your records. The printout is not required upon arrival into the United States, as the officers have the information electronically. Some airlines require the printout upon check-in, please check with your respective airline.

    Receiving ESTA authorization does not mean you may stay in the U.S. for two years. It only allows you to travel to the U.S. under the terms of the Visa Waiver Program (VWP), which only allows you to stay in the U.S. for 90 days or less. If you plan to stay for longer than 90 days, you must obtain a visa at the nearest U.S. Embassy or Consulate.


    *If you obtain a new passport or change your name, gender or country of citizenship, you will be required to apply for a new travel authorization. This is also required if one of your answers to any of the VWP eligibility questions changes. Beginning September 8, 2010, the associated fee of $14 will be charged for each new application submitted.

    Vertaling via google:

    Uw ESTA toestemming is algemeen geldig voor twee jaar of tot uw paspoort verloopt, wat het eerst komt *. Dit betekent dat zolang u hebt ontvangen een ESTA toestemming om te reizen, je niet hoeft te opnieuw tijdens de looptijd. Je kunt het bijwerken van uw reisinformatie, maar deze informatie is optioneel en niet verplicht is. Opmerking: Is het belangrijk om een afdruk van het document voor uw administratie. De afdruk is niet verplicht bij aankomst in de Verenigde Staten, omdat de officieren hebben de informatie langs elektronische weg. Sommige luchtvaartmaatschappijen eisen dat de afdruk bij check-in, met uw eigen luchtvaartmaatschappij maken.

    Ontvangst van ESTA-vergunning betekent niet dat je mag in de VS verblijf voor twee jaar. Het laat je alleen naar de VS reizen onder de voorwaarden van het Visa Waiver Program (VWP), die alleen kun je in de VS verblijven 90 dagen of minder. Als u van plan om te verblijven voor langer dan 90 dagen, moet u een visum verkrijgen bij de dichtstbijzijnde Amerikaanse ambassade of het consulaat.

    * Als u een nieuw paspoort te verkrijgen of verander je naam, geslacht of land van burgerschap, zal u gevraagd worden om een aanvraag voor een nieuwe reistoestemming. Dit is ook vereist indien een van uw antwoorden op een van de VWP in aanmerking te komen vragen veranderingen. Begin 08 september 2010, wordt de bijbehorende vergoeding van $ 14 in rekening worden gebracht voor elke nieuwe aanvraag ingediend.

    ==========

    Dus als je 2 keer per jaar gaat of je krijgt een toestemming met een geldigheid van 2 of 3 jaar (afhankelijk van de geldigheid van je paspoort) kan je de toestemming aanpassen en vaker gebruiken?

    Dan ook maar 1 keer betalen en vaker gebruiken?

    Wat is jullie conclusie?
    Laatst gewijzigd door 2florida.nl; 13-02-11 om 21:07.

  3. Top | #453
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    37

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Bedankt voor jullie reacties,en inderdaad mijn oude paspoort verliep op die datum.Inmiddels nieuw paspoort met een nieuwe ESTA melding en we kunnen er weer tegenaan.

  4. Top | #454
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: ESTA toestemming eenmalig?

    ESTA vul je maar 1 x in de 2 jaar... (TENZIJ je paspoort eerder verloopt)

    Binnen die 2 jaar kun je nét zo vaak naar (of via) de USA reizen als je maar wilt...
    Msschien handig om te weten:
    Alleen die dingen invullen die gemerkt zijn met een *
    De rest is niet verplicht...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  5. Top | #455
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: ESTA toestemming eenmalig?

    De ESTA toestemming is geldig voor 2 jaar mits je paspoort in de tussentijd niet verloopt. De verblijf gegevens hoef je niet voor elke vakantie aan te passen maar mag wel. Zelf pas ik ze nooit aan.

    Dus je kan in die twee jaar gerust 5x naar Amerika vliegen, geen probleem.


  6. Top | #456
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    19

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ik kreeg vandaag een melding dat mijn ESTA verloopt binnen 30 dagen.
    Nu ga ik van 18 t/m 25 maart een week naar Amerika, mijn ESTA loopt op 27 maart af

    Ik neem aan dat de ESTA ook niet net als het paspoort nog enige tijd geldig moet zijn na die datum of wel?

    Of heb ik geluk en kan nog net gebruik maken van de ESTA geldig tot 27 maart.

  7. Top | #457
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Volgens mij kun je hem nog gewoon gebruiken. Hij is immers nog geldig tot na de terugreis.
    Dat geldt ook voor het paspoort overigens, geldigheid t/m de terugreisdatum. Langer hoeft niet.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #458
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    19

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Dank je voor het antwoord, het leek mij ook maar goed beter zekerheid dan dat je er tijdens de reis achterkomt

    ik wil je bij deze een hele leuke vakantie toewensen.
    Geniet er lekker van maar dat zal vast helemaal goed komen.

    Ik zelf ga naar een beurs in Las Vegas, een leuk zakenreisje, met 1 dag beurs en de rest genieten van de omgeving.
    Voelt wel een beetje als vreemdgaan in dit forum. Ik hoop dat ik toch nog een keer naar Florida op vakantie kan, ik vond het echt om nooit meer te vergeten, heb er een geweldige tijd gehad maar is alweer bijna 2 jaar geleden.
    Ik zag ook dat mijn verslag al stopt na 2 dagen, niet zo netjes van me maar wie weet vul ik het nog wel aan.

    Maar goed voor iedereen die nog meer gaat een hele fijne vakantie

  9. Top | #459
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    @Ta2Gerrit
    Het is nog erger:
    Je ESTA is alleen nodig voor de "in" reis.
    Het hoeft dus niet eens geldig te zijn voor de verblijfsduur.

    Knaapje

  10. Top | #460
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Vandaag tevergeefs geprobeerd mijn Apis formulier online in te vullen. Lukte weer niet dus maar even gebeld met Air Berlin zelf.
    Kreeg een andere link en daar lukte het wel maar er werd ook verteld dat je http://www.airberlin.com/site/affili...pages/APIS.pdf formulier toch ook ingevuld mee moest brengen.
    Misschien handig voor diegene die dit ook nodig hebben.Je kunt het gelijk on line invullen en dan afdrukken. (mods misschien hoort dit wel op de AB pagina thuis?)
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •