Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 43 van de 115 EersteEerste ... 3341424344455393 ... LaatsteLaatste
Resultaten 421 tot 430 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #421
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tinkerbell Bekijk Berichten
    Dank je Calypso.:mrgreen:
    Mijn zwager belde in maart nog op dat hij veel en veel meer kwijt was bij een of ander louche bureautje waarvan per ongeluk gebruikt maakte.
    Tja helaas zijn er altijd mensen die aan andere geld willen verdienen!

  2. Top | #422
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Berichten
    35

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Hallo,

    Ik ben de esta formulieren aan het invullen, ook voor mijn mede reizigers.
    Ik heb een nieuwe paspoort, dus ik heb het riedeltje gedaan en betaald, en ik mag er nog in ook.
    Nu wilde ik mijn zus invoeren, maar dan geeft het aan dat zijn nog de tijd heeft tot 28 november...
    Wij gaan 20 november weg, en komen 5 december weer terug, kan ze dan gewoon heen en weer reizen, zonder dat hele gebeuren opnieuw in te moeten vullen?

    Zal de gegeven over de vlucht en hotel wel aanpassen, maar moet ze dan ook betalen, of blijft het van haar gratis?

    Mvg,

    Patrick

  3. Top | #423
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door patspoel Bekijk Berichten
    Nu wilde ik mijn zus invoeren........
    Ook leuk, je zus invoeren.....:-):-). Maar zolang haar paspoort niet voor vertrek vernieuwd wordt, blijft haar ESTA gewoon geldig. ESTA is alleen van toepassing voor de heenreis, niet voor de terugreis, dus is er geen probleem. Aanpassingen van de variabele gegevens is niet strikt noodzakelijk, maar het mag wel en is in ieder geval gratis.



  4. Top | #424
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Denk wel aan de invoerrechten :lol:. Op de diverse estasites en faqs komt deze vraag niet echt naar voren, dus ik zou gewoon even een mailtje er aan wagen.

    Wat Ton zegt is waar, ESTA geldt voor de inreis in de US, maar sinds dat de groene I-94 afgeschaft is zal er ook een soort uitreisregistratie zijn, kan ik me indenken.

    En die zal misschien gekoppeld zijn aan je ESTA, en als die verlopen is........
    Maar dat zijn speculaties (niet die van Sinterklaas, hoor ;-)). Als ik het persoonlijk aan de hand had, zou ik even mailen of bellen. Better safe than sorry.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 05-11-10 om 17:50. Reden: splevaut
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #425
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Je zou je natuurlijk ook af kunnen vragen of het betalen van 14 Dollar op weegt tegen de eventuele problemen waar je tegen aan zou kunnen lopen.
    Better safe than sorry en beter mee verlegen als om verlegen is altijd mijn devies.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  6. Top | #426
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Berichten
    35

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ja dat klopt ook inderdaad.
    Zal het even aan haar vragen wat ze wilt, als ze door de douane is....

    Bedankt i.i.g.

  7. Top | #427
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Berichten
    35

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Nou ik heb het gedaan.
    Moest alleen voor mijn viendin en mijzelf betalen, voor mijn zus en zwager kwam ik niet eens zover.
    Deed gewoon een nieuwe aanvraag voor hun, met de intentie om die 14 dollar te betalen, maar na het bijwerken van de gegevens, kreeg ik de melding dat het in orde was en de toestemming verleend.
    De regel van betalen werd gewoon overgeslagen.
    Dus het zal wel niks met uitgaand te maken hebben, alleen de dag van aankomst denk ik.
    Hopelijk is hhet een beetje duidelijk zo.

  8. Top | #428
    Regelmatige Bezoeker escalade's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Berichten
    36

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Misschien al hoog en breed over gehad, maar ja, zoveel berichten in deze draad. :lol:

    Een vraag: Áls men het Esta formulier online heeft ingevuld,
    https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.h...3-315064C09BC0 (dit is toch de juiste link?)
    dient men dan ook nog de bekende groene kaart in te vullen, meestal in het vliegtuig?

    Hoor het wel van jullie. ;-)

  9. Top | #429
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    De groene kaart I-94 was bij ons (AMS-IAD> United) afgelopen Oktober niet meer nodig.
    De blauw-witte (voor de douane) nog gewoon wel.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #430
    Regelmatige Bezoeker escalade's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Berichten
    36

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Gerrit, dank je wel.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •