Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 115 EersteEerste ... 234561454104 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #31
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    ik heb een dom probleem mijn paspoort nummer is ***********dit is meer dan 10 cijfers en ik kan deze niet invullen . Het is toch het nummer vanvoor op een belgisch paspoort he
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 26-03-09 om 09:22. Reden: nummer verwijderd - je weet nooit wie er mee kijkt

  2. Top | #32
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Zele OOST-VL
    Berichten
    203

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cindy74 Bekijk Berichten
    ik heb een dom probleem mijn paspoort nummer is *********** dit is meer dan 10 cijfers en ik kan deze niet invullen . Het is toch het nummer vanvoor op een belgisch paspoort he
    je bedoelt toch je reis paspoort he? (het boekje)
    Want wij durven ons idententiteitskaart ook wel eens paspoort noemen (deze is het dus NIET)!

    Je moet zo een boekje hebben en in dat boekje bij je gegevens staat je paspoort nummer.

    Dus ik denk dat je het verkeerde vast hebt!

    Heb ooit eens een vriend gehad en die wist dit ook nie en was naar de luchthaven gegaan gewoon met zijn ID die kon natuurlijk niet vertrekken...
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 26-03-09 om 09:22. Reden: nummer verwijderd - je weet nooit wie er mee kijkt

  3. Top | #33
    Vaste Bezoeker dennis_diana's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    110

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    ja hoor, toevallig dat ik vorige week wordt aangesproken door een kennis van me die óók naar Amerika gaat...... haar reisgenoot vertelde haar dat het 49 euro kostte om esta in te vullen. Aangezien ze wist dat ik ook mn esta al had ingevuld, vroeg ze me of ze het goed begrepen had dat ik dat gratis had gedaan...... ja dus....... haar meteen de goede link ff doorgestuurd!! (maar ja, als je t niet weet, google je toch in eerste instantie gewoon op 'esta' natuurlijk...)

  4. Top | #34
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Berichten
    17

    Standaard

    Dom Dom Dom..... ik heb Esta toestemming voor het gezin. Maar..... ben de nummers kwijt. Nu heb ik begrepen dat ik zonder print kan vliegen, maar... als ik een keer wat wil wijzigen? Moet ik dan een nieuwe Esta aanvragen? Of kan ik de nummers ergens opvragen?

    edit: Heb het na veel gezoek weer teruggevonden:smile:, lag bij manlief ergens op een hele grote stapel :-(
    maar van wat googelen werd ik niet wijzer: nummers heb je nodig anders kom je geen stap verder volgens mij. Dus een tip: op meerdere plekken opschrijven in mijn geval... ( ken mezelf)
    Laatst gewijzigd door Michael66; 16-04-09 om 23:40. Reden: samengevoegd

  5. Top | #35
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Berichten
    13

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Hola,

    Misschien hele domme vragen, maar ik wil het toch ff voor het zekere weten.

    Ik ga samen met m'n broer en zijn vriendin naar Florida. We zijn alle 3 Nederlanders en we vliegen vanaf brussel.
    - Is dit nog van belang, dat we vanaf brussel vliegen voor het ESTA?
    - Moeten wij alle 3 apart het formulier invullen?
    - Mijn broer en zijn vriendin wonen samen, heeft dit nog invloed?

    Mijn broer en ik zijn in September 2008 nog in New York geweest en hebben toen het groene formulier ingevuld.
    - Is dit ook nog van belang voor het invullen van het ESTA?

    Ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen, alvast bedankt!

    Jurg

  6. Top | #36
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    319

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    - Is dit nog van belang, dat we vanaf brussel vliegen voor het ESTA?
    Nee hoor, daarvoor moet je ook Esta invullen.
    - Moeten wij alle 3 apart het formulier invullen?
    Ja
    - Mijn broer en zijn vriendin wonen samen, heeft dit nog invloed?
    Nee.
    Mijn broer en ik zijn in September 2008 nog in New York geweest en hebben toen het groene formulier ingevuld.
    - Is dit ook nog van belang voor het invullen van het ESTA?
    Nee.

  7. Top | #37
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    - Is dit nog van belang, dat we vanaf brussel vliegen voor het ESTA? Nee.
    - Moeten wij alle 3 apart het formulier invullen? Ja.
    - Mijn broer en zijn vriendin wonen samen, heeft dit nog invloed? Nee.

    Mijn broer en ik zijn in September 2008 nog in New York geweest en hebben toen het groene formulier ingevuld.
    - Is dit ook nog van belang voor het invullen van het ESTA? Nee. Gewoon invullen.

    Nog meer vragen?

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #38
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Berichten
    13

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Hola,

    Ik heb nog een vraagje over het ESTA.
    We hebben de gegevens ingevuld op de website en we hebben "toestemming is verleend" gekregen.
    Maar ik wist het vluchtnummer nog niet toen ik hem invulde, nu inmiddels wel, maar moet ik dit nog veranderen op de website? Ook al heb ik toestemming?

    En wat is je 'bewijs' dat je Amerika voorlopig in kan? Is dat de uitgeprinte versie van ESTA?

    Alvast bedankt!

    Jurg

  9. Top | #39
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurg Bekijk Berichten
    .. maar moet ik dit nog veranderen op de website? Ook al heb ik toestemming? En wat is je 'bewijs' dat je Amerika voorlopig in kan? Is dat de uitgeprinte versie van ESTA?
    Esta vraagt of je 'zoveel mogelijk gegevens wil verstrekken'. Tegelijkertijd vind je op de site dat het niet verplicht is om de adres- en vluchtgegevens door te geven. De meningen zijn hier op het Forum verdeeld, sommigen zeggen "wat niet strikt noodzakelijk is, doe ik niet". Persoonlijk vul ik wel alle gegevens in, je verstrekt deze gegevens straks ook voor je incheckt, dus wat maakt het uit?

    Je hebt geen schriftelijkbewijs nodig, het invullen van de gegevens is voldoende. Als je het prettig vindt, maak je een printje.



  10. Top | #40
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    De APIS formulieren zijn nog steeds van kracht...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •