Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 15 van de 115 EersteEerste ... 513141516172565 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 150 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #141
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brechtje1983 Bekijk Berichten
    en zou niet graag problemen hebben bij aankomst...
    Dan moet je het formulier insturen, lees de volledige tekst op deze site. De regeling is voor Belgen gelijk aan die voor Nederlanders.



    Indien u uw vertrekformulier I-94 niet bij vertrek hebt ingeleverd, stuurt u het dan, samen met documentatie waaruit blijkt dat u de V.S. verlaten hebt, naar:
    • ACS - CBP SBU
    • 1084 South Laurel Road
    • London, KY 40744
    • United States of America
    Laatst gewijzigd door Teleton; 28-01-10 om 19:01. Reden: Leuke tikvaut Forumulier......



  2. Top | #142
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brechtje1983 Bekijk Berichten
    In september 2008 zijn wij naar de Westkust geweest. Toen moesten wij het nog bekende groene blad invullen.
    Dat moet je nog steeds. Zoals al meerdere keren eerder in dit onderwerp aangegeven: ESTA en het groene formulier zijn NIET hetzelfde, ze hebben allebei een ander doel.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #143
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Met douane heeft het zowiezo niks te maken, maar met Imigrations, maar dat is muggeziften.
    Geen ESTA toestemming is geen toegang tot het vliegtuig, verkeerd I-94 antwoord is per omgaande retour. Ooit zal dit systeem misschien samensmelten, en kan het met één handeling.

    Als ze in 2001 een paar vliegtuigen op een volle Kuip of Arena hadden neergesmeten waren we hier misschien ook wel "paranoia", maar dat is nu eenmaal niet gebeurd.
    Als je constant potentieel doelwit bent van terrorisme ga je wat beter opletten, dunkt mij.
    En aangezien je aan iemands neus niet kunt zien of hij toerist of terrorist is, heeft de goedwillende bezoeker hinder van het "gedoe".

    Maar het is wel voor de veiligheid van iedere luchtreiziger, ook de toerist, en volgens mij terecht.
    En dat heeft inderdaad, zoals Michael66 al zei, niks met het topic te maken.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #144
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    30

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Weet je, ESTA is een aanvulling op de informatie die je voor de "US Customs and Border Protection" authoriteit moet invullen. Customs is nog altijd "douane", tenzij er tussentijds buiten mijn weten om iets verandert is in de Engelse taal M.a.w. het heeft wel degelijk in bepaalde mate te maken met Douane, ook al gaat het bij Douane over invoer n uitvoer. Maar goed, ik draaf door.

  5. Top | #145
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Het Zonnige Zuiden
    Berichten
    290

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Dan kom ik gewoon even met een nieuwe vraag mbt ESTA.....
    Mijn vrouw heeft ons vandaag aangemeld en voor ons 5e toestemming gekregen echter.... na bestudering van het paspoortnummer van een van onze dochters blijkt dat zij een O (oooooh) heeft ingevoerd in plaats van de 0 (nul) die er staat.
    Zou dit problemen kunnen opleveren volgens jullie?

  6. Top | #146

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ik zou geen risico's lopen en gewoon een nieuwe aanvraag maken!

  7. Top | #147
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Inderdaad... Gewoon even opnieuw een aanvraag doen, maar wacht even ongeveer 10 á 11 dagen (anders gaat het niet)

    Even een kleine tip... Paspoortnummers bevatten nooit een "O" (O's)... Wel evt. "0" (NULLEN).
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  8. Top | #148
    Florida Groupie mrloes's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Nbr.
    Berichten
    307

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    hi

    Ik heb mijn tel-nr verkeerd ingevuld op m'n ESTA ... per ongeluk natuurlijk!
    Het is optioneel dus ik weet niet in hoeverre ik dat aan moet passen?
    Neem aan dat ik geen compleet nieuwe ESTA aan hoef te vragen, wel?
    Wederom, bedankt voor jullie kennis en ervaringen.

    mrloes

  9. Top | #149
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Zoals je al zei; het is optioneel, dus ik zou het gewoon zo laten. Ik heb hem zelf niet eens ingevuld.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #150
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Alles wat je niet verplicht in moet vullen: Niet invullen.
    Doe je dat wel, duurt de aanvraag alleen maar langer (been there, done that).

    Gister nog m'n schoonouders door de ESTA site gegooid en direct toegang (tenminste, dat moet natuurlijk nog blijken als je daar aan komt ).
    Die van mij moet ik eens opzoeken...



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •