Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 101 van de 115 EersteEerste ... 519199100101102103111 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.001 tot 1.010 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #1001
    Vaste Bezoeker kimm82's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    103

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Nou, ik ga toch maar nieuwe esta's aanvragen want ik had er helemaal niet meer bij stilgestaan dat we op de terugweg een tussenlanding maken in Miami. We vliegen met TUI vanaf Orlando (OR318). Weet even niet meer of we eruit moeten of kunnen blijven zitten (iemand?) maar neem sowieso het zekere voor het onzekere. Als ik echt een rechtstreekse vlucht had gehad zou ik geen nieuwe hebben aangevraagd. Het enige risico zou dan zijn geweest dat het vliegtuig misschien terug had gemoeten ivm een mankement. Daar zullen vast meer mensen geen rekening mee houden. Dus dat had TUI dan mogen regelen voor ons.

  2. Top | #1002
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Met Tui moet je op de terugweg in Miami in het vliegtuig blijven.

  3. Top | #1003
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ik snap je even niet Kimm82, Je vertrekt uit Orlando, dan heb je toch al een ESTA?
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/

  4. Top | #1004
    Banned User
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Berichten
    211

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    ESTA: All eligible international travelers who wish to travel to the United States under the Visa Waiver Program must apply for authorization.


    Als je van Orlando naar Miami vliegt kom je niet de VS binnen (je bent er immers al) en heb je dus geen toestemming (ESTA) nodig om naar de VS af te reizen.

  5. Top | #1005
    Vaste Bezoeker kimm82's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    103

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Die verloopt halverwege de vakantie. Dus voor de heenweg geen probleem. Terug naar NL normaal ook niet. Tenzij je dus een tussenlanding maakt, dan kan het een probleem zijn. Zie eerdere uitleg.

  6. Top | #1006
    Banned User
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Berichten
    211

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimm82 Bekijk Berichten
    Die verloopt halverwege de vakantie. Dus voor de heenweg geen probleem. Terug naar NL normaal ook niet. Tenzij je dus een tussenlanding maakt, dan kan het een probleem zijn. Zie eerdere uitleg.
    Ben je familie van Nico Haak?

  7. Top | #1007
    Vaste Bezoeker kimm82's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    103

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Euh, ......die snap ik even niet. Er schiet me alleen iets te binnen met een sinaasappelkissie.....
    Bericht hiervoor was een antwoord op ruud2004 trouwens.

  8. Top | #1008
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Oke duidelijk, dan is het antwoord van DonTuse correct. Dit stukje kan je zien als een "binnenlandse vlucht".
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/

  9. Top | #1009
    Vaste Bezoeker kimm82's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    103

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Dus jullie zouden geen nieuwe esta aan vragen? Ik ben een beetje in de war omdat het uit deze tekst lijkt alsof het wel moet:

    "We vestigen hier ook nog even uw aandacht op het bijzondere geval van overstappen of transits in de Verenigde Staten. Ook in dit geval hebt u een geldige ESTA-vergunning nodig, zelfs wanneer u niet echt in de Verenigde Staten zult verblijven. Als uw ESTA tijdens uw verblijf vervalt en u bij uw terugreis een overstap of transit moet maken, dan zult u een nieuwe aanvraag moeten indienen om een geldige ESTA-reisvergunning te kunnen voorleggen. Omdat u na uw overstap of transit tijdens de heenvlucht het Amerikaanse grondgebied verlaten zult hebben, zal uw overstap of transit tijdens de terugvlucht als een nieuw verblijf in de Verenigde Staten beschouwd worden."

  10. Top | #1010
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    ESTA is om Amerika binnen te komen. Dus ook als je naar Canada of bv Mexico vliegt via Amerika of die landen verlaat via Amerika. Op jouw terugweg heb je een tussenstop in Amerika en kom je het land dus niet binnen maar ben je er al.
    .....het Amerikaanse grondgebied verlaten zult hebben.... Dat heb jij dus niet.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •