Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 100 van de 115 EersteEerste ... 50909899100101102110 ... LaatsteLaatste
Resultaten 991 tot 1.000 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #991
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ik krijg alleen mails als je paspoort verloopt (en daarmee dus je ESTA) , verder heb ik nog nooit een mail ontvangen.

  2. Top | #992
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Sorry jullie hebben helemaal gelijk begon aan mij zelf te twijfelen en ben nog eens in mijn mail box gedoken , en inderdaad alleen een email met een linkje , wij hebben ook een ETA aangevraagd en daar krijg je wel een mailtje met goedkeuring .....

  3. Top | #993
    Florida Groupie José's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    t’ Gooi
    Berichten
    370

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Vorige week een mail van Esta gekregen dat beide goedkeuringen afliepen en dus nieuwe aan moet vragen. Heb nooit een mail na de goedkeuring gehad.


    Al 26 jaar florida vakanties🇺🇸🏖


  4. Top | #994
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fitzroy Bekijk Berichten
    Ik krijg alleen mails als je paspoort verloopt (en daarmee dus je ESTA) , verder heb ik nog nooit een mail ontvangen.
    En ook, zoals José al zei, als je ESTA zelf verloopt, ook als je paspoort nog gewoon geldig is. Dan kun je trouwens ook weer via de "Returning ESTA holders" bij Immigration, zolang er maar hetzelfde paspoortnummer in de aanvraag staat.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #995
    Vaste Bezoeker kimm82's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    103

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Wij gaan van 5 mei t/m 21 mei naar Florida en de esta's van mijn man en zoontje zijn tot 11 mei van dit jaar geldig. Dat is geen probleem toch?

  6. Top | #996
    Banned User
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Berichten
    211

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimm82 Bekijk Berichten
    Wij gaan van 5 mei t/m 21 mei naar Florida en de esta's van mijn man en zoontje zijn tot 11 mei van dit jaar geldig. Dat is geen probleem toch?
    If your ESTA expires while in the U.S. it will not affect your departure.

    Bron.

  7. Top | #997
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Alleen kun je dan wel op een dik kruis rekenen bij de APC.

  8. Top | #998
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimm82 Bekijk Berichten
    Wij gaan van 5 mei t/m 21 mei naar Florida en de esta's van mijn man en zoontje zijn tot 11 mei van dit jaar geldig. Dat is geen probleem toch?
    ik zou geen enkel gedoe willen en zou ervoor kiezen de Esta’s te vernieuwen. Waarom zou je zo krap willen zitten en over de datum heengaan met je verblijf? Stel je voor dat je op de een of andere manier op de terugvlucht met het vliegtuig om moet keren als je al een paar uur op weg bent, omdat hij een defect heeft ofzo en zo weer terugkeert in de VS, langs de immigrations moet en moet overnachten in een hotel. Ik zou niet weten wat er dan gebeurt als je Esta niet meer geldig is.

  9. Top | #999
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elstars Bekijk Berichten
    Ik zou niet weten wat er dan gebeurt als je Esta niet meer geldig is.
    Helemaal niets, want ESTA is géén visum! Het is reistoestemming voor reizen náár de USA.
    Bovendien: If your ESTA expires while in the U.S. it will not affect your departure.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  10. Top | #1000
    Vaste Bezoeker kimm82's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    103

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Bedankt. Ik had deze informatie zelf nog gevonden. Vond ik zeer duidelijk:

    Moet de geldigheidstermijn van mijn ESTA mijn volledige verblijfsperiode dekken?

    Als u denkt aan een nieuwe reis naar de Verenigde Staten met een ESTA die weldra vervalt vraagt u zich misschien ook af of deze vergunning noodzakelijkerwijs het hele verblijf moet dekken.

    In werkelijkheid moet de geldigheidsperiode van uw ESTA vooral de datum van uw vertrek naar de Verenigde Staten dekken; deze vergunning moet niet verplicht geldig zijn tot uw terugkeerdatum. Natuurlijk mag uw verblijf - net als alle reizen met deze soort elektronische reisvergunning - de duur van 90 dagen absoluut niet overschrijden.

    Als uw ESTA vervalt tijdens uw verblijf in de Verenigde Staten moet u hem dus niet vernieuwen; u kunt uw reis zonder problemen verderzetten. Het enige document dat tijdens uw hele verblijf zonder uitzondering geldig moet zijn is uw paspoort. Daarom moet u - zoals we eerder al vermeldden - een nieuwe aanvraag voor een ESTA-reisvergunning indienen als u uw paspoort moet vernieuwen.

    We vestigen hier ook nog even uw aandacht op het bijzondere geval van overstappen of transits in de Verenigde Staten. Ook in dit geval hebt u een geldige ESTA-vergunning nodig, zelfs wanneer u niet echt in de Verenigde Staten zult verblijven. Als uw ESTA tijdens uw verblijf vervalt en u bij uw terugreis een overstap of transit moet maken, dan zult u een nieuwe aanvraag moeten indienen om een geldige ESTA-reisvergunning te kunnen voorleggen. Omdat u na uw overstap of transit tijdens de heenvlucht het Amerikaanse grondgebied verlaten zult hebben, zal uw overstap of transit tijdens de terugvlucht als een nieuw verblijf in de Verenigde Staten beschouwd worden.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •