Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 98 van de 115 EersteEerste ... 488896979899100108 ... LaatsteLaatste
Resultaten 971 tot 980 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #971

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Is gelukt, wat een gedoe, er diende nog een keer geconfirmeerd te worden door voor een tweede keer de paspoortgegevens in te vullen. Dit stond niet "in het rood" aangegeven, lekker onduidelijk.

    We zijn geaccepteerd!

  2. Top | #972
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ik vind de onduidelijkheid wel meevallen. Het enige wat verwarring kan scheppen is de vele bevestigingsknoppen op een van de laatste pagina's. Daar zou je kunnen denken dat je al klaar bent, maar je moet echt door naar onderen. En daar staat inderdaad pas de definitieve bevestiging, waar je ook weer je paspoortnummer e.d. moet invullen. Dat kan beter, zou je zeggen. Maar behoudens de extra vragen t.o.v. 2 jaar geleden is er weinig veranderd. Goed lezen en vooral scrollen , en dan komt het (zij het bij ons een dagje later, zal wel druk zijn) helemaal goed. We mogen weer 2 jaar reizen
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #973
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Het formulier is in elk geval heel wat duidelijker dan papieren Amerikaanse overheidsformulieren.

  4. Top | #974
    Florida Groupie Ilse_'s Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    574

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Vraagje: Onze Esta's zijn nog geldig tot april 2019 ( voor vorige zomer vakantie aangevraagd ) Nu wilde ik gisteren ons eerste verblijfsadres wijzigen omdat we nu eerst naar New York gaan en niet naar Davenport. Dit lukte..... Toen we ze opnieuw uit wilde printen zagen we dat de contact gegevens er ook op staan en dat je deze niet kunt wijzigen. Ze kloppen natuurlijk niet meer nu. Hoe hiermee om te gaan?

  5. Top | #975
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ik wijzig mijn esta nooit.
    zoals hij bij aanvraag is ingevuld zo reizen
    we er meerdere maken op
    Dus ik denk dat je je daar niet druk om hoef te maken
    misschien dat andere forumleden andere ervaringen hebben
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  6. Top | #976
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ik heb mijn Esta ook nooit aangepast, in 2016 en 2017 niet op hetzelfde adres geweest. Dit jaar waren we weer aan de beurt voor een nieuwe Esta. Afgelopen zaterdag aangevraagd en we zijn weer goedgekeurd.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  7. Top | #977
    Florida Groupie Ilse_'s Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    574

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Als we nu weer in Orlando zouden landen vond ik het niet erg maar nu zitten we de eerste dagen in New York dus dat is toch echt wel even anders. Ik hoop dat er nog wat tips zijn.

  8. Top | #978
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Wij zijn in 2016 op Tampa geland (vanaf Frankfurt) en vorig jaar in Detroit aangekomen. Dus twee verschillende vliegvelden. Je hoeft ook geen vluchtgegevens op te geven bij de aanvraag van Esta.
    Mocht je toch twijfelen, kijk dan eens of je op de officiële website van Esta een FAQ ziet staan.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 20-03-18 om 00:15. Reden: q-
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  9. Top | #979
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Dit heb ik gevonden bij FAQ (op de officiële site van Esta)
    Tenzij hij wordt ingetrokken, is een reisvergunning geldig gedurende twee jaar vanaf de datum van afgifte, of tot uw paspoort verloopt, wat zich het eerst voordoet. Het ‘Vergunning goedgekeurd’ scherm geeft de verloopdatum van uw reisvergunning aan.
    Uw ESTA-vergunning is over het algemeen geldig voor meerdere reizen over een periode van twee jaar (te beginnen met de datum van afgifte, of tot uw paspoort verloopt, wat zich het eerst voordoet*. Dit betekent dat, zolang u maar een ESTA-vergunning heeft ontvangen, u niet opnieuwe een aanvraag hoeft in te dienen gedurende de geldigheidsperiode.
    Als uw ESTA verloopt, terwijl u in de V.S. bent, heeft dat geen invloed op uw vertrek.
    Let op: Het is belangrijk dat u een AFDRUK van het document maakt voor uw administratie. U hoeft de afdruk niet te tonen bij aankomst in de Verenigde Staten, daar de beambten elektronisch over de informatie beschikken.
    Ontvangst van een ESTA betekent niet, dat u twee jaar in de V.S. kunt verblijven. Het laat u alleen toe om naar de V.S. te reizen onder de voorwaarden van het Visa Waiver Program, die uw verblijf in de V.S. beperken tot niet meer dan 90 dagen. Als u van plan bent om langer dan 90 dagen te blijven, dient u een visum te halen bij de dichtstbijzijnde Amerikaanse ambassade of consulaat.
    *Als u een nieuw paspoort verkrijgt of uw naam, geslacht of staatsburgerschap verandert, is het vereist dat u een nieuwe reisvergunning aanvraagt. Dit is tevens vereist als uw antwoord op een van de VWP vragen verandert. De betrokken kosten van US$14 worden in rekening gebracht voor elke nieuwe aanvraag.
    Let op: hoewel CPB adviseert om uw ESTA aanvraag tenminste 72 uur voor vertrek in te dienen, kunt u dit tot het moment van de instap doen. In de meeste gevallen volgt de respons binnen enige seconden na de indiening van de aanvraag.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 20-03-18 om 00:15. Reden: q- q
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  10. Top | #980
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ilse_ Bekijk Berichten
    Als we nu weer in Orlando zouden landen vond ik het niet erg maar nu zitten we de eerste dagen in New York dus dat is toch echt wel even anders. Ik hoop dat er nog wat tips zijn.
    Het maakt echt niet uit. Deze situatie hebben wij ook wel eens gehad, geen enkel probleem.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •