Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 87 van de 115 EersteEerste ... 3777858687888997 ... LaatsteLaatste
Resultaten 861 tot 870 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #861
    Stamgast remon's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    200

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Zou het :P
    M'n vader zal het (hopelijk) wel weten

  2. Top | #862
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    19

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Goedemorgen,
    Ik ben bezig met het invullen van onze Esta aanvraag en kom niet verder. Steeds als ik alles heb ingevuld en ik kom bij stap 5: Aanvraag Controleren, krijg ik als ik op volgende wil drukken een wit rondje met rode rand en streep, en kom hierdoor niet bij de volgende stap, het betalen. Misschien handig om te weten, ik gebruik de link uit de mail dat onze Esta is verlopen.
    In het verleden heb al vaker de Esta ingevuld en nooit geen probleem gehad. Via Google kwam ik ook een andere site tegen die Esta aanvragen doet, maar die vraagt $68,- ipv $14,- dus dat voelt niet goed.
    Hopelijk heeft een van jullie een oplossing voor mijn probleem.

    [/url]

  3. Top | #863
    Stamgast remon's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    200

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Probeer de links eens van de eerste pagina

  4. Top | #864
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Zeker niet de dure site gebruiken! Daar word je mee opgelicht. Dat zijn commerciële bedrijven die het aanvragen voor je en waar je dik voor moet betalen.
    Gewoom zelf regelen via de officiële US government site.
    https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

  5. Top | #865
    Florida Groupie theovg's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Rotterdam, Netherlands
    Berichten
    290

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ik denk dat het te maken heeft met de nul of O., de O komt niet voor op het paspoort .

  6. Top | #866
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    19

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Dankjewel allemaal, ik heb het via de originele site gedaan. En nog belangrijker ik ben achter het probleem gekomen. Doordat wij tegenwoordig alles met de tablet doen is onze pc verouderd. Nooit meer aan gedacht. Blijkt dat je pc moet kunnen coderen met 128 bit of zo iets?? Nu de aanvraag gedaan met een laptop die dit wel kan en de Esta's zijn binnen!

    [/url]

  7. Top | #867
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Het gaat met name om je internet browser. Zolang die maar up-to-date is dan werkt de versleuteling ook prima. Mocht je Internet Explorer niet meer kunnen bijwerken naar een recente versie dan kun je ook kiezen voor bijvoorbeeld Chrome of Firefox.

    https://www.google.nl/chrome/browser/desktop/
    https://www.mozilla.org/nl/firefox/new/
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #868
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    129

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    http://nos.nl/artikel/2073968-vs-wil...en-leggen.html

    regels gaan waarschijnlijk vanaf april veranderen. (Biometrisch paspoort wordt een vereisten)
    Laatst gewijzigd door Eljo; 09-12-15 om 08:03.

  9. Top | #869
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    De meeste paspoorten in Nederland zijn al biometrisch. Ligt eraan wat voor een gegevens men wil kunnen uitlezen in de US. In een paspoort uitgegeven na 2006 staat een gelaatsscan. In een paspoort uitgegeven na 2009 staan ook vingerafdrukken. Paspoorten waren vroeger 5 jaar geldig. Dus als het goed is heeft iedereen inmiddels al een Generatie 2 biometrisch paspoort.

    Van https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederl...risch_paspoort .

    Inleiding
    Het Nederlands biometrisch paspoort is een paspoort met een flinterdunne RFID-chip, die wordt aangebracht op een van de pagina's. Deze draadloze chip bevat onder andere alle gegevens die op de houderspagina staan weergegeven, aangevuld met extra (niet zichtbare) gegevens.

    Doel van het biometrisch paspoort
    De EU had al vóór de aanslagen op 11 september 2001 het voornemen een fraudebestendiger paspoort voor alle EU-landen voor te schrijven. Na laatstgenoemde datum is dit streven in een stroomversnelling geraakt, niet in de laatste plaats doordat de Verenigde Staten dreigden Europese paspoorten zonder biometrische kenmerken uit te sluiten van het Visa Waiver Program. Het biometrisch paspoort moet erin voorzien dat zogenaamde 'look-alike fraude' wordt tegengegaan: iemand die op het paspoort reist van iemand die een beetje op hem lijkt. Mensen blijken niet bijster goed in het constateren van dat soort verschillen. Gelaatsscans en vingerafdrukken, geanalyseerd door computers, moeten erin voorzien dat zoiets niet langer mogelijk is. (Zie ook: Biometrie)

    Versies van het Nederlands biometrisch paspoort

    Er zijn twee generaties van Nederlandse biometrische paspoorten in omloop:

    • Generatie 1. De eerste generatie werd op 28 augustus 2006 in Nederland geïntroduceerd. De chips in deze documenten bevatten de naam van de houder, paspoortnummer, nationaliteit, geboortedatum, geslacht, geldigheidsdatum, burgerservicenummer (het voormalig sofinummer) en een gelaatsscan. Daarnaast bevat de chip een aantal beveiligingsgerelateerde bestanden waarmee vastgesteld kan worden of het een originele chip betreft en of de data ongewijzigd zijn. Hoewel op de chip ook ruimte is gereserveerd voor adres, telefoonnummer, beroep, bewaring/hechtenis, belastingvoorwaarden en allerlei andere details, zullen deze velden, naar verluidt, leeg gelaten worden. De gelaatsscan is een als JPEG_2000-bestand opgeslagen digitale foto waarbij elektronisch een aantal geometrische kenmerken (zoals de positie van de ogen, afstanden tussen de ogen, neus en mondhoeken) wordt gemeten. Tevens worden de contouren van het gelaat vastgelegd. Bij verificatie (in het geval van controle) wordt een digitale foto van de betreffende persoon gemaakt en vergeleken met de in (de chip in) het paspoort opgeslagen foto door dezelfde kenmerken te vergelijken. De Paspoortwet bevat geen artikel dat de gegevens van de contouren expliciet vermeldt. Dit is opvallend na de commotie die over biometrie in de Tweede Kamer in het voorjaar van 2006 is ontstaan. De chip is beveiligd met behulp van Basic Access Control (zie hoofdstuk Beveiliging).
    • Generatie 2. Na een besluit van de Europese Commissie zijn EU-leden verplicht om per 28 juni 2009 alleen biometrische paspoorten van een tweede generatie uit te geven. Deze generatie bevat naast de gegevens van generatie 1 ook een digitale representatie van twee vingerafdrukken van de houder van het document. De vingerafdrukken zijn een als WSQ-bestand opgeslagen digitale foto. Bij verificatie (in het geval van controle) worden vingerafdrukken van de betreffende persoon gemaakt en vergeleken met de in (de chip in) het paspoort opgeslagen foto's. De vingerafdrukken zijn extra beveiligd m.b.v. Extended Access Control (zie hoofdstuk Beveiliging). Alle gegevens behalve de vingerafdrukken zijn echter ook via Basic Access Control uit te lezen. Nederland geeft sinds 28 juni 2009 diplomatieke paspoorten en dienstenpaspoorten van de tweede generatie uit. Voor burgers is uitgifte van reisdocumenten van de tweede generatie begonnen op 21 september 2009.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #870

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Hi,

    Vorig jaar heb ik een esta aanvraag gedaan. Binnenkort ga ik weer op vakantie en heb ik geprobeerd mijn bestaande aanvraag te wijzigen. De enige informatie die ik kan wijzigen is het adres van het hotel. Is dit afdoende? Ik vind het zo vreemd dat ik andere velden niet kan aanpassen. Vorig jaar heb ik 'informatie contactpersoon in de vs' in moeten vullen. Toen heb ik de contactgegevens van het hotel ingevoerd. Deze gegevens kan ik nu niet wijzigen en blijven staan. Dit klopt toch niet? Tevens ben ik een tijdje geleden verhuisd, dus mijn adres klopt ook niet meer, maar ook deze kan ik niet meer wijzigen, dat is toch vreemd?

    Ik ben benieuwd naar jullie ervaring.

    Groet,

    Barbara



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •