Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 32 van de 115 EersteEerste ... 2230313233344282 ... LaatsteLaatste
Resultaten 311 tot 320 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #311
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Geeft niet hoor Maar gelukkig zijn we niet afhankelijk van de Telegraaf voor ons nieuws
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #312
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Locatie
    Vlakbij Zaltbommel
    Berichten
    29

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ben ik nu gek of staat er bij de ESTA aanvraag met dik gedrukte letters het volgende:
    Toestemming verleend
    U kunt deze pagina voor uw eigen administratie afdrukken maar u hoeft geen exemplaar van uw reistoestemming te tonen om te kunnen vliegen.
    Ik denk dat we maar een kopietje mee nemen voor de zekerheid, zo'n gewicht zijn 2 A4-tjes nu ook weer niet :-P

    Het blijft toch een onduidelijk verhaal..
    ps ik heb zojuist de aanvraag gedaan
    Laatst gewijzigd door Michael66; 19-08-10 om 23:28. Reden: quote gemaakt

  3. Top | #313
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    628

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Nee hoor, je bent niet gek, dat staat er echt en het klopt ook nog. Je hoeft geen printje mee te nemen maar ik lees dat velen dit wel doen. Als het je gerust stelt zou ik het doen, maar het is niet nodig.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 19-08-10 om 23:27. Reden: fqe

  4. Top | #314
    Vaste Bezoeker liesje1967's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    114

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Wij moesten de nummers in Dusseldorf wel laten zien, bij het inchecken, niet dat ze er iets mee deden, maar zonder de nummers mochten we niet door.
    Vorige jaar op Schiphol hoefde dat helemaal niet.

  5. Top | #315
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcelis10 Bekijk Berichten
    Zou je gewoon een nieuwe aanvraag kunnen doen terwijl de oude nog geldig is? Wij komen 3 september terug en heb er ook al aan gedacht om dan gelijk een nieuwe aan te vragen. Scheelt toch weer met 4 personen.

    Monique
    Ik ga het geloof ik ook maar doen onze is nog wel niet verlopen, maar de volgende keer als we gaan wel, scheelt toch weer voor 5 personen.

  6. Top | #316
    Florida Groupie Bosevents's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Nunspeet
    Berichten
    256

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    ik heb ze ook aangemaakt maar mijn vraag is nu moet je het uitgeprint meenemen of niet. Volgens de site hoef je het alleen maar uit te printen voor je eigen administratie.Maar als ik het niet meeneem hoe weet men dan of ik hem heb aangevraagd ???
    Het leven is een reis maar ik ga het liefst naar Florida.

  7. Top | #317
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Dat is nu precies de reden dat ik ze ook altijd print en meeneem, dan kan je laten zien dat je het hebt ingevuld en dat het akkoord is en mocht je het nummer ergens op moeten geven dan heb je dat ook bij de hand. LEt er wel op dat als je een nieuw paspoort haalt je de ESTA ook opnieuw moet aanvragen.


  8. Top | #318
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Voor de mensen die het nog steeds niet geloven hierbij de 3 belangrijkste vragen in dit topic op dit moment van de officiele websste ESTA;
    En als je het nu nog steeds niet geloofd dan weet ik het ook niet meer!!!!

    Misschien moet dit als sticky op deze website geplaats worden.

    Bron

    Q: Do VWP travelers need to bring a paper printout of their ESTA approval to the airport?
    A: No. DHS communicates a traveler’s ESTA status to the carriers. However, DHS recommends that travelers print out the ESTA application response as a record of their ESTA application number to confirm their ESTA status.

    Q: Is there a fee for a travel authorization?

    A: Yes, beginning September 8, 2010, there is a fee required by the Travel Promotion Act of 2009 (Section 9 of the United States Capitol Police Administrative Technical Corrections Act of 2009, Pub. L. No. 111-145). The fee is comprised of two parts:
    • Processing Charge -- All applicants requesting an electronic travel authorization are charged for the processing of the application. The fee is $4.00.
    • Authorization charge -- If your application is approved and you receive authorization to travel to the United States under the Visa Waiver Program, an additional $10.00 will be charged to your credit card. If your electronic travel authorization is denied, you are only charged for the processing of your application.
    CBP is not responsible for any additional fees that may be charged by your credit card company for the transaction.

    Q: If I'm already registered in ESTA, will I need to re-register and pay a fee after September 8, 2010?
    A: No. The fee will only be required for new registrations on or after September 8, 2010. Travelers who renew their ESTA after September 8, 2010 will need to pay the same fees for a renewal.
    Laatst gewijzigd door calypso; 20-08-10 om 13:58.

  9. Top | #319
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Mooi, da's dan (weer) duidelijk :-)
    De onze loopt in Januari af, dus we gaan dit weekend maar even vernieuwen.
    Scheelt toch weer twee Wrangler jeans ;-) (ex.tax)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #320
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door calypso Bekijk Berichten
    Misschien moet dit als sticky op deze website geplaats worden.
    Zoiets? ESTA: de belangrijkste vragen
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •