Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 68 van de 115 EersteEerste ... 1858666768697078 ... LaatsteLaatste
Resultaten 671 tot 680 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #671
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Macjac Bekijk Berichten
    we mogen de USA weer in...
    .... nog steeds een hardnekkig misverstand over ESTA: Met ESTA heb je slechts formeel toestemming om naar de VS te reizen. De uiteindelijke beslissing om toegelaten te worden tot de VS, neemt men ter plekke....



  2. Top | #672
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Locatie
    Evergem
    Berichten
    15

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Verblijfadres is geen verplicht gegeven. Dus nee, dat hoeft niet.
    Het is geen verplicht gegeven bij aanvraag, echter bij onze check-in in Düsseldorf (Lufthansa) was het eerste verbijfadres plots wel een verplicht gegeven, in sommige gevallen kan het dus toch nuttig zijn om het vooraf in te geven...

  3. Top | #673
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door christiand Bekijk Berichten
    Het is geen verplicht gegeven bij aanvraag, echter bij onze check-in in Düsseldorf (Lufthansa) was het eerste verbijfadres plots wel een verplicht gegeven, ...
    Maar de verplichte verblijfsgegevens aan de luchtvaartmaatschappij hebben toch echt niets met ESTA te maken......

    Het is al vaker gezegd: Een adresopgave is voor ESTA niet verplicht. Geef je wel een adres op bij je ESTA, zorg dan dat dat overeenstemt met de opgave die je verplicht doet aan de luchtvaartmaatschappij bij het inchecken. Van twee verschillende adressen worden de autoriteiten nerveus........



  4. Top | #674
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    32

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Merkwaardig, vorig jaar naar Florida geweest, netjes voor 2 personen ESTA ingevuld, betaald etc.. Geen probleem mee gehad.

    Geldigheid t/m 2013, dus voor dit jaar alleen aanpassen denk ik.

    Dus ik roep beide ESTA formulieren op en pas wat gegevens aan voor dit jaar. Zie ik tot mijn verbazing dat op beide ESTA formulieren het Geboorteland ontbreekt... dus blanco. Raar, want dat kan je niet aanpassen.

    Dat zou dan betekenen dat we vorig jaar met een niet volledig ESTA hebben gereisd. Controleren kan ik het niet, de ESTA van vorig jaar heb ik wel uitgeprint maar na m'n reis weggedaan. Dus geen controle of ik vorig jaar mazzel heb gehad.

    Tja, wat nu. Het is een verplicht veld, dus ik ontkom er niet aan om 2 x een nieuwe aanvraag in te dienen. Want dat risico ga ik niet nemen natuurlijk.
    Of dit nu door het muteren komt.... het zal een raadsel blijven. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik dit 2 x over het hoofd heb gezien :-k

    Dus bij het aanpassen van de ESTA controleer niet alleen op een ''nul'' of een ''o'' bij het paspoortnummer maar ook dat alles correct ingevuld is (blijft).

  5. Top | #675
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Aanpassen??

    De vraag is WÁT je zou willen aanpassen...

    Want tenzij je een ander paspoort hebt is het beslist niet nodig om ook maar iets aan te passen.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  6. Top | #676
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    32

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    • E-mailadres
    • Telefoonnummer
    • Informatie over de vervoersmaatschappij
    • Plaats waar u aan boord gaat
    • Verblijfsadres in de Verenigde Staten
    Deze velden zijn aan te passen. Het zullen wel geen verplichte velden zijn maar ik wil wel dat de gegevens overeen komen met nummer 3 die met ons mee gaat. Maar buiten dat, het kan niet zo zijn dat ik 2 x het geboorteland niet invul. Althans, zo hoog schat ik mezelf wel in..of niet :sad:

  7. Top | #677
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    32

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Nou, de customs maar even een mail gestuurd, ik kreeg het volgende antwoord:

    Good Day,

    The "Country of Birth" field was added to the ESTA application in December of 2011. If your application was submitted before this field was added, you are not required to reapply to provide the information. When your current ESTA expires and you reapply for a new one, you will need to enter the country of birth information.

    Dus:... in december 2011 is het veld ''Geboorteland'' toegevoegd aan het ESTA application formulier. En als je dus ESTA voor december 2011 hebt aangevraagd en nu dus een nieuwe uitdraai maakt is het veld ''Geboorteland'' leeg. Logisch, bij het invullen bestond het veld nog niet.

    Pff, zweten ... ik hou hier niet van. .. We hebben al eerder (vorig jaar) een probleem met een reisgenoot gehad omdat z'n ESTA niet klopte. Het hele verhaal staat hier nog wel ergens. Dat wil ik niet nogmaals mee maken.
    Ik ben blij dat ik het nu zie en niet de avond voor vertrek als ik bij v.d. Valk in Brussel aan de appelmoes zit. :razz:
    Doe jullie voordeel er mee, ik zal vast niet de enige zijn.

  8. Top | #678
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Dat zal een opluchting zijn, en bedankt voor het delen. Worden we allemaal wijzer van.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  9. Top | #679
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2010
    Berichten
    93

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Maar de verplichte verblijfsgegevens aan de luchtvaartmaatschappij hebben toch echt niets met ESTA te maken......

    Het is al vaker gezegd: Een adresopgave is voor ESTA niet verplicht. Geef je wel een adres op bij je ESTA, zorg dan dat dat overeenstemt met de opgave die je verplicht doet aan de luchtvaartmaatschappij bij het inchecken. Van twee verschillende adressen worden de autoriteiten nerveus........
    Maar het is toch heel normaal dat je niet 2 keer achter elkaar naar dezelfde accomodatie gaat? In onze Esta (vorig jaar aangevraag) staat het adres van Hotelbeds waar de toen de sleutel moesten ophalen. Nu hebben we particulier gehuurd en heb ik dit adres ingegeven bij mijn boekingsgegevens. Volgens mij hoef ik mijn Esta hierdoor toch niet aan te passen?

  10. Top | #680
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gonniegans Bekijk Berichten
    Maar het is toch heel normaal dat je niet 2 keer achter elkaar naar dezelfde accomodatie gaat?
    Voor ons wel heel normaal hoor....... Overigens pas ik wel altijd even op de Esta de vluchtgegevens aan. Kleine moeite.

    Corrus: Want tenzij je een ander paspoort hebt is het beslist niet nodig om ook maar iets aan te passen
    Ook dan valt er niets aan te passen, maar is het een kwestie van nieuwe ESTA aanvragen. Of heb ik iets gemist?

    Chub: controleer niet alleen op een ''nul'' of een ''o'' bij het paspoortnummer
    Dat van de verwarring van het cijfer 0 en de letter O kan ik bevestigen. We hebben een keer gasten gehad die om die reden niet hebben mogen afreizen vanaf Schiphol. Uiteindelijke moesten ze een nieuwe Esta regelen en kwamen ze met 4 dagen vertraging in Florida aan.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •