Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 26 van de 115 EersteEerste ... 1624252627283676 ... LaatsteLaatste
Resultaten 251 tot 260 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #251
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    3

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Succes, we hadden Esta allemaal ingevuld en uitgeprint (hebben dit vorig jaar ook gedaan dus was eigenlijk makkie..) en hebben toch 2 uur voor de balie van BA gestaan omdat de connectie met onze namen en de nrs van ESTa niet klopten, ze waren niet gelinkt met elkaar, en met ons nog vele anderen.....dus ook al heb je een aanvraag gedaan is het nog geen garantie dat je vliegt..omdat we aan de balie zijn blijven " hangen" kregen ze het 5(!) minuten voor vertrek voor elkaar onze namen met de nr's te linken en zijn we als idioten over Schiphol gerend om nog net de vlucht te kunnen halen...maar we zijn gearriveerd in Florida en het is heerlijk warm hier!!
    groeten Kristel

    Van 30 april tot 14 mei genieten wij weer van Florida..we verblijven in een villa =; in Tuscan Hills....

  2. Top | #252
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Het Zonnige Zuiden
    Berichten
    290

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Klopt Kristel, dat had mijn vrouw dus ook.... Bij de balie van Lufthansa bleek haar ESTA niet te kloppen, althans de medewerkster gaf aan dat er geen toestemming was... Toen we aangaven dat we wel een ESTA-nr hadden heeft ze in haar systeem e.e.a. gewijzigd waardoor ze wel met het vliegtuig mee kon.
    Aangekomen op MIA hetzelfde probleem. Van 4 van ons was alles in orde, alleen van mijn vrouw niet. De (gelukkig vriendelijke) medewerker heeft haar toch binnengelaten maar wel aangegeven dat ze nogmaals een ESTA moest aanvragen. Dit uiteraard direct de zelfde dag nog gedaan.
    Al met al toch een beetje stress aan het begin van de vakantie...

  3. Top | #253
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    64

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Wij zijn vorige week via Gatwick naar Orlando gevlogen met Virgin. In het vliegtuig de bekende groene kaarten helemaal ingevuld. Doordat ik die groene kaarten een paar keer had gevouwen langs de kartellijn, was van 2 kaarten de onderkant er af gevallen. Bij aankomst bij de douane in Orlando hebben we zo'n 20 minuten moeten wachten totdat we aan de beurt waren.
    De douanier heeft van mijn vrouw en mij een electronische vingerafdruk gemaakt en ons op de foto gezet, onze twee kinderen werden met rust gelaten. Na de standaard vraag wat we kwamen doen in Orlando en wat ons adres was ( die stond al op de groene kaart ) werden alle formulieren afgestempeld en waren we 'binnen'. Nadat je je koffer van de band hebt gehaald, wordt je nog een tweede keer gecontroleerd, waarbij bepaald wordt of je naar een apart vak moet om je koffer door de scanner te laten halen en eventueel te openen. Daar hadden we geen last van.
    Ik vond het al met al mee vallen, het wachten was alleen een beetje te lang naar mijn zin als je net 10 uur in een vliegtuig hebt gezeten. Naar de ESTA wordt helemaal niet gevraagd, want dat kunnen de douaniers gewoon terugvinden in de computer adhv je paspoort nummer.

  4. Top | #254
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Het Zonnige Zuiden
    Berichten
    290

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yabbadabbadoo Bekijk Berichten
    Naar de ESTA wordt helemaal niet gevraagd, want dat kunnen de douaniers gewoon terugvinden in de computer adhv je paspoort nummer.
    En dat bleek dus bij haar net niet te kloppen :wink: En, dat hij dat heeft gevonden in zijn conputer adhv haar paspoortnummer, dat kan ook kloppen :wink: Ik heb ook niet beweerd dat ze er naar vragen, alleen ze komen er dus wel achter ALS er iets niet klopt.

  5. Top | #255
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    89

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Even een vraagje.
    Ik moet deze aanvraag wijzigen.
    Maar ik zit even met het invullen van de luchtvaartmaatschappij.
    Ons vluchtnr is KL6072 naar Detroit en KL9334 naar Orlando.
    Ik moet dan toch alleen het eerste vluchtnr invullen?
    En moet ik nu KLM als maatschappij invullen of Delta?

  6. Top | #256
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AstridV Bekijk Berichten
    Ik moet deze aanvraag wijzigen.
    Het moet niet hoor....:wink:. Deze gegevens zijn facultatief, dus (nog?) niet verplicht. Maar als je ze wilt inkloppen dan gaat het om de vlucht naar de VS, in jullie geval naar Detroit. Als je vluchtnummer KL**** is, vul je KLM in.



  7. Top | #257
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    89

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Hartstikke bedankt.:smile:

  8. Top | #258
    Regelmatige Bezoeker rudy's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Berichten
    18

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Wij zijn net weer terug en hebben op schiphol bij vertrek veel moeite moeten doen om weg te komen omdat ons [thuis] ingevulde en goed gekeurde formulier op schiphol door de dame van de incheck balie niet werd geacceoteerd. Er bleek een fout te zitten in het paspoortnummer[nul of O] Dit konden we op schiphol gelukkig nog regelen maar kostte ons veel moeite en stress want van de 4 esta computers werkt er maar 1
    Tip Ga ruim op tijd naar schiphol.

  9. Top | #259
    Florida Groupie r.teeuwsen's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Purmerend, NL & Kissimmee, FL (USA)
    Berichten
    642

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Tip voor een ieder:

    Op een paspoort is elke 0 een NUL, er bestaat in paspoortland geen 'o' ooooo, dus als je zo je ESTA formulier invult gaat het goed, gebruik je de oooooo dan ben je de klos, en moet je bij de incheckbalie verder geholpen worden.

  10. Top | #260
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    FF tjekken.... esta is toch geldig voor 2 jaar
    dus hoef ik voor 2011 geen aanvraag te doen toch
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •