Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 104 van de 115 EersteEerste ... 45494102103104105106114 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.031 tot 1.040 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #1031
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    263

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    4 personen met ieder een eigen paspoort en bijbehorende vervaldatum. Met een nieuw paspoort moet je ook een nieuwe esta aanvragen. De esta die bij het oude paspoort hoort blijft geldig tot 2 jaar na aanvraag of eerder indien het paspoort vervalt.
    Aangezien ik de paspoorten van mijn kinderen iets eerder heb vervangen dan noodzakelijk kan ik een nieuwe esta aanvragen terwijl de vorige nog moet verlopen.
    En daar kreeg dus geen bericht van.
    Laatst gewijzigd door KevinB; 07-12-18 om 15:29.
    Florida 2007, 2014, 2015, 2016 (2x), 2017 (2x), 2018 (2x), 2019, 2022 (2x), 2023 (2x)
    next: april 2024 & augustus 2024
    Zuidwest USA
    2016, 2017, 2019, 2022

  2. Top | #1032
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    En hoe zou de US moeten weten dat jij die paspoorten eerder hebt vervangen?
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #1033
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    263

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Dat beweer ik nergens.

    Even aan de hand van een voorbeeld.
    Het paspoort van mijn dochter verloopt in december en de esta die bij dat paspoort hoort is in oktober 2016 aangevraagd en verliep dus in oktober van dit jaar.
    Daar heb ik dus geen bericht van gehad.
    Ondertussen hebben we alvast een nieuw paspoort gehaald en daar ook een esta op aangevraagd.

    Vorig jaar precies hetzelfde verhaal maar dan met het paspoort van mijn vrouw, toen kreeg ik wel een expiration warning terwijl er al een nieuw paspoort was mét nieuwe esta.

    De vraag was of er nog meer personen waren die geen expiration warning kregen.
    Florida 2007, 2014, 2015, 2016 (2x), 2017 (2x), 2018 (2x), 2019, 2022 (2x), 2023 (2x)
    next: april 2024 & augustus 2024
    Zuidwest USA
    2016, 2017, 2019, 2022

  4. Top | #1034
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Het antwoord staat 1 pagina terug...............................

  5. Top | #1035
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Even een vraagje, mijn zoon 21 jaar oud heeft nog een geldige ESTA, alleen gaat hij nu eerst naar zijn vriendin die voor studie in Colombia verblijft, ik denk dat het dan raadzaam is een nieuwe ESTA aan te vragen toch? hij komt deze keer via een ander land USA binnen? Ik dacht dat dat ook ergens bij het aanvragen wordt gevraagd of je via een ander land binnenkomt?

  6. Top | #1036
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Je moet een geldig ESTA hebben om binnen te komen. Ik verwacht niet dat dit een probleem is. Je kan tenslotte ook via de UK, IJsland of Canada vliegen.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #1037
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Voor zover ik me kan herinneren wordt er niet gevraagd via welk land je binnen komt, alleen of je de laatste xx jaar in een "terroristisch" land ben geweest.

  8. Top | #1038
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Misschien ga ik toch even kijken wat er precies gevraagd wordt, zoiets meen ik me ook te herinneren.
    Ik wil gewoon mogelijke problemen bij het binnenkomen liever voor zijn.

  9. Top | #1039
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Misschien staat het al ergens beschreven in een topic, maar ik vind het niet meteen terug. Iemand ervaring met Global Entry programma? zie link : https://www.cbp.gov/travel/trusted-t...s/global-entry

  10. Top | #1040
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Jazeker. Ik en mijn vouw hebben geluk gehad om dit te kunnen bemachtigen in de zeer korte periode dat dit voor Nederlandse burgers mogelijk was. Op dit moment is het niet meer mogelijk om je daarvoor in te schrijven.

    met dit programma hoef je niet meer in de lange gewone rij, maar staan er op de meeste internationale vliegvelden aparte kiosken en een aparte balie om snel de US binnen te kunnen gaan.

    En ook het land uit kun je via een speciale rij sneller doorlopen.
    bovendien ben je als GE member ‘TSA pre’ en ‘trusted traveler’ gecertificeerd.
    If it ain't Dutch it ain't much



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •