Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 28 van de 115 EersteEerste ... 1826272829303878 ... LaatsteLaatste
Resultaten 271 tot 280 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #271
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2006
    Berichten
    44

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Ik had uit het reisverslag van Mattrob begrepen dat het groene I-94 passé was.
    Maar verder heb ik er nog niemand over gehoord. Volgende week maar even afwachten 8-)
    Sinds wanneer dan? Eind februari kreeg ik hem nog vrolijk onder m'n neus richting NYC.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Ik snap overigens de verwarring wel hoor. Daar waar de Amerikanen meestal zeer strikte regels hanteren, laten ze dit nu ineens aan je eigen beleefdheid over.
    Nou dat is het idd zo'n beetje. Sommige dingen heb ik liever gewoon kloppend.

  2. Top | #272
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Volgens het verslag van Mattrob sinds 1 Juli. Hij zit nu in Florida.
    In Feb. hebben wij hem ook nog gehad, dus we wachten wel af.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #273
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    In Feb. hebben wij hem ook nog gehad, dus we wachten wel af.
    Op de officiele sites staat nog steeds dat het verplicht is en ESTA en I-94 in te vullen als je onder het VWP reist.



  4. Top | #274
    Vaste Bezoeker huug & Astrid's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Locatie
    Nieuw-Vennep
    Berichten
    69

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Wij hoefden alleen het witte formulier in te vullen.
    De groene formulieren heb ik niet gezien c.q. ingevuld.

  5. Top | #275
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Volgens het verslag van Mattrob sinds 1 Juli. Hij zit nu in Florida.
    In Feb. hebben wij hem ook nog gehad, dus we wachten wel af.
    Op 12 juni in Atlanta geland en het grone formulier was gewoon nodig!
    En heb van andere die ook op Atlanta pas geland zijn dat het nog steeds verplicht was.

    Vond het ook raar toen Mattrob erover schreef maar denk dat het misschien alleen New York is als proef en dat ze daarna verder gaan uitbreiden.

  6. Top | #276
    Vaste Bezoeker desteijntjes's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Bollenstreek
    Berichten
    94

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ik ben met mijn dochter van 7 juli tot 17 juli naar Florida geweest. Bij United kregen we nog wel de I94 formulieren uitgereikt die we moesten invullen.

    Ik nog nagevraagd bij de stewardess dat ik had begrepen dat dit niet meer nodig was. Volgens haar wel, United deed dit nog wel.

    Bij customs in Washington aangekomen pakte de douane de formulieren en gooit ze zo in de prullenbak#-o

    Ik heb nadrukkelijk gevraagd of ik ze inderdaad niet meer hoefde in te vullen en hij zij dat het vanaf 1 juli niet meer nodig is.

    Ik heb in ieder geval wel nog iets te doen gehad in het vliegtuig, mijn formulieren voor jan doedel ingevuld. Nou ja, je bent weer een paar minuten verder.....

    Maar wij hoefden ze dus ook echt niet meer in te leveren bij de douane!

  7. Top | #277
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ze zijn dus stapsgewijs ESTA aan het uitrollen op de diverse vliegvelden. De officiele info geeft nog steeds aan dat de I94 ingevuld moet worden, wat waarschijnlijk zo blijft tot alle airlines en Immigrations-afdelingen op alle vliegvelden vo;;edig zijn aangesloten.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #278
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Het laatste officiële bericht dat ik hier over kan vinden, dateert van 19 januari 2010:
    The implementation of the ESTA program will allow DHS to eliminate the requirement that VWP travelers complete an I-94W prior to being admitted to the United States. We are currently in a transition period, but anticipate that the paper form will be completely replaced in the coming months. Until carriers are capable of receiving and validating messages pertaining to the traveler’s ESTA status as part of the traveler’s boarding status, travelers will still be required to complete the paper Form I-94W and present it to CBP.



  9. Top | #279
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Update van 07/19/2010 op ESTA website:

    It is important to note that the CBP Form I-94W will continue to be required at land borders, in the case of system outages, and at ports of entry that have not completed the transition to automated processing.

    If admitted under the new automated process at a designated port of entry, the CBP officer will stamp the applicant’s passport with a United States admission stamp and annotate it with the class of admission WT/WB and date admitted until. The traveler’s departure from the United States will be documented electronically.

    Link : http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/i-94_instructions/cbp_i94w_form.xml

  10. Top | #280
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Da's mooi, nu weten we weer wat meer en zijn we waarschijnlijk snel definitief van de groene formulieren af. Ik ga er tenminste van uit dat de belangrijkste hubs snel geautomatiseerd zullen zijn voor zover dat nog niet is gebeurd.

    Ben benieuwd of er een overzicht is van welke airports wel en welke nog niet ESTA-proof zijn. Mocht ik het kunnen vinden, dan zal ik het overzicht plaatsen.





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •