Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 90 van de 115 EersteEerste ... 40808889909192100 ... LaatsteLaatste
Resultaten 891 tot 900 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #891
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Niet dat ik hier heel veel verstand van heb maar was er wel nieuwsgierig naar dus even opgezocht. Wat betreft de autisme aanverwante stoornis van jullie zoon: Ik zou een nieuwe Esta aanvragen en nee zeggen bij mental disorder. Dat is geoorloofd (en waar) zolang de psychische stoornis niet zal leiden tot gedrag waarbij jullie zoon een gevaar zal zijn voor anderen of zichzelf. Ip is een autisme aanverwante stoornis niet gevaarlijk voor het land lijkt mij (natuurlijk snap ik dat er best wat problemen en moeilijkheden aan vast zitten maar een gevaar zoals zij waarschijnlijk bedoelen lijkt mij niet). http://www.visabureau.com/america/es...formation.aspx Hier staat wat geschreven over mental disorders en Esta.
    Wat betreft je man zou ik nog even afwachten. Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat 1 van ons wat langer op bevestiging moest wachten (zou max 72u duren). Zelf ben ik ook zelfstandige maar dat kan je natuurlijk wel gewoon invullen bij werk. Het lijkt mij dat je man gewoon wat later de bevestiging krijgt.
    Het is niet zo dat als je Esta is afgekeurd je Amerika niet in mag. Alleen mag je er niet in met een Esta en zal je dus moeten informeren welk visum je aan kan vragen. Maar dat lijkt mij absoluut niet aan de orde als de redenen van afkeuren zijn zoals je aangeeft.

  2. Top | #892
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    34

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Thnx. Die van mijn man is inmiddels binnen.
    Een nieuwe aanvragen zonder liegen wordt lastig, want er staat een vraag bij of hij al eens is afgekeurd....

  3. Top | #893
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ik vulde hem nog een keer in, als de vraag komt of hij al eens is afgekeurd kun je misschien een toelichting geven dat je je vergist hebt. En anders moet je een visum aanvragen.

  4. Top | #894
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Je hoeft toch niet te liegen? Je hebt 'm eerder verkeerd ingevuld. Zo staat het ook op de site van ESTA. Als je na afwijzing weer een aanvraag doet heeft dat alleen nut als de situatie veranderd is. Is de situatie hetzelfde gebleven, vindt er natuurlijk weer een afwijzing plaats. In jouw geval is de situatie gewijzigd want je had de vorige versie fout ingevuld. En dan lieg je echt niet want volgens ESTA hoef je dus niet bij elke mental disorder ja in te vullen. Alleen als er een gevaar zou zijn etc. En dat wist je bij de eerste keer invullen niet dus had je ja ingevuld waar nee moest staan.

  5. Top | #895
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    34

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Na jullie bemoedigende woorden hebben wij toch geprobeerd om een nieuwe aan te vragen. Alles leek goed te gaan, maar op het eind kregen wij dikke rode letters: kan niet aangevraagd. Is eerder al afgekeurd. 😣
    Wij hebben een mail adres gevonden en dit helemaal uitgelegd en nu maar duimen op een positieve reactie.
    Ik heb al tig scenario's door mijn hoofd gehad. Tot thuisblijven aan toe. Dag droom met onze 3 kindjes...ik weet er is nog geen duidelijkheid en ik moet het niet zo zwart bekijken, maar vind het doodeng.😢

  6. Top | #896
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Heb je ook niet de mogelijkheid tot het aanpassen van je eerste aanvraag, je kunt ESTA's nml. deels wijzigen na aanvraag?

  7. Top | #897
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    34

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Helaas niet bij een verkeerd ingevulde veiligheidsvraag😣
    Weet iemand hoe lang de aanvraag vd visum duurt?

  8. Top | #898
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ip is het een kwestie van formulieren invullen en met de juiste documenten naar de ambassade (moet tegenwoordig op afspraak geloof ik). Je zou bijna de neiging krijgen om een nieuw paspoort aan te schaffen zodat je een geheel nieuwe ESTA aanvraag kan doen. Ik hoop dat je nog contact met iemand kan krijgen en alsnog gewoon een ESTA kan aanvragen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de gewone (geld-brengende) toerist Amerika niet in kan komen. Heb je al eens gegoogled of er mensen zijn met zo'n zelfde situatie?

  9. Top | #899
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    34

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Vraag inderdaad gezet op een forum speciaal voor mensen met een autisme aanverwante beperking. Maar tot nu toe herkent niemand dit.
    Net gebeld met esta-aanvraag. ondanks dat ik hem daar niet heb aangevraagd probeerde ze te helpen. Manlief had ergens gelezen dat het na 10-14 dagen wel weer lukt om een esta aan te vragen, maar niemand weet dit zeker. Zij gaf aan dat hij meestal een korte tijd wordt afgekapt. En die wachttijd wil ik niet gokken. Dus besloten om een visum a 160 dollar en alle perikelen er omheen aan te gaan vragen.
    Helaas snappen wij beide nu weer geen snars van de veelal ingewikkelde vragen en ben ik nu weer iemand aan het proberen te vinden die verstand heeft van reis-Amerikaans. Wordt er echt doodongelukkig van, de kids hebben het inmiddels door en de spanning is om te snijden of wij Orlando nog kunnen bereiken. En dat alles door 1 rottig vinkje. grrrr

  10. Top | #900
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Kijk nog even hier: https://help.cbp.gov/app/answers/det...NlE4SVVEM24%3D Daar staat bij punt 3 jullie probleem. You should send us an email (see instructions below) explaining why you selected "yes" to that question, and asking for clarification on next steps. Rechts wat meer naar boven vind je de blauwe vraag button. Als je moeite hebt om in het Engels uit te leggen wat je fout hebt gedaan en waarom het no ipv yes moet zijn, wil ik je best helpen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •