Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 115 1231151101 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #1
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    526

    Standaard ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Reizen naar VS? Eerst vragenlijst invullen
    (AP)
    ma 28/07/08 13:11 - Toeristen die naar de Verenigde Staten reizen, moeten binnenkort van tevoren een vragenlijst invullen op het internet. Daarmee krijgen ze een zogenoemde "ESTA". Dat is een toelating om het land binnen te komen, geldig voor twee jaar.



    Belgen die als toerist naar de Verenigde Staten reizen of voor familiebezoek, hebben tot nu toe geen visum nodig. Maar op het vliegtuig moeten ze een groen formuliertje invullen met wat eenvoudige vragen.

    (AP)
    Dat verandert. Het formuliertje moeten ze voortaan minstens 72 uur voor hun vertrek invullen, op het internet. Ze krijgen dan meteen een bevestiging dat ze het land zonder visum zullen binnen mogen. En een zogenoemd ESTA-nummer.

    Of ze krijgen meteen een weigering. Dat bespaart hen een vruchteloze reis over de oceaan en een afwijzing bij aankomst. De controle gebeurt eigenlijk voor en bij het vertrek , zegt Jacky Bednarz van het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Veiligheid.

    De Europese Unie heeft veel vragen bij ESTA en bekijkt nog of het eigenlijk niet om een verkapte vorm van visum gaat. Maar de Verenigde Staten ontkennen dat. De criteria voor toelating of afwijzing veranderen niet, zeggen de Amerikanen, alleen het systeem.

    Het systeem is verplicht vanaf januari volgend jaar, maar de website waarop registreren kan (https://esta.cbp.dhs.gov), is al vanaf vrijdag consulteerbaar.

    Bron: Vrt nieuws België

  2. Top | #2
    Stamgast deh78's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    178

    Standaard Re: ESTA nu electronisch

    Maar als je van deze esta nu gebruik wil maken hoef je dus geen groen formuliertje in vliegtuig meer in te vullen...
    Is makkelijker effe snel thuis achter de pc alles inkloppen

    Dennis

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker BroWorld's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Berichten
    100

    Standaard Re: ESTA nu electronisch

    Volgens onze zuiderburen kan men vanaf 1 augustus vrijwillig gebruik maken van ESTA
    http://www.diplomatie.be/newyork/def...id=122&mnu=122

  4. Top | #4
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    526

    Standaard Re: ESTA nu electronisch

    Wat wel niet duidelijk is wanneer je dit juist mag invullen? Moeten, dat staat er wel:Tenminste 72 uur voor je vertrek, dat wel....

    Maar hoe lang ervoor mag het? 1week? 1maand?

    Dat vind ik nergens terug dus....

  5. Top | #5
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: ESTA nu electronisch

    Even dit topic weer actief maken aangezien er nu nieuws over is;

    Electronic System of Travel Authorization (ESTA) is sinds afgelopen vrijdag 01 Augustus live. Dus nu kun je als proef het groene briefje ook online invullen en meteen zien of je eventueel toegelaten word. Trouwens vanaf vanaf 12 januari 2009 is dit verplicht voor iedereen die onder het Visa Waiver Programma binnen wilt komen!

    Dit staat er te lezen op de site van de Amerikaanse ambassade in Den Haag over het programma;
    Electronic System of Travel Authorization (ESTA) will be accessible via internet for citizens and eligible nationals of Visa Waiver Program Countries like the Netherlands. Effective January 12, 2009, all VWP travelers will be required to obtain an electronic travel authorization.

    Hier kun je een filmpje bekijken over de uitleg van het programma ESTA
    En hier heb je een power point informatie sheets over het programma.

    Ps. Misschien dat een administrator dit als belangrijk kan betitelen, zodat het bovenaan het forum geplaatst word, nu dit toch wel nodig is voor de komende maanden voor mensen die naar de USA gaan.
    Laatst gewijzigd door calypso; 03-08-08 om 17:14.

  6. Top | #6
    Florida Groupie theovg's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Rotterdam, Netherlands
    Berichten
    290

    Standaard Re: ESTA nu electronisch

    Hallo
    Maar hoe gaat het dan als je het hebt ingevuld moet je het uitprinten of kom je dan in de computer te staan dat als ze dan je paspoort zien meteen alle gegevens hebben.

  7. Top | #7
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: ESTA nu electronisch

    JA dit komt in een centrale computer te staan, de gegevens zijn 2 jaar geldig!
    Dus als je nu registreer blijven de gegevens geldig tot 2010, je kunt ze ten alle tijden aanvullen of aanpassen, je moet dan wel het registratie nummer hebben, dus dit moet je wel bewaren.

    Het wil trouwens niet zeggen dat als je hier geaccepteerd word online dat je ook het land in komt. Die keuze wordt nog altijd gemaakt door de douane/immigratie beambte op het airport, zo wordt het tenminste uitgelegd.
    Laatst gewijzigd door calypso; 03-08-08 om 19:01.

  8. Top | #8
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA nu electronisch

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door calypso Bekijk Berichten
    Even dit topic weer actief maken aangezien er nu nieuws over is;
    Goeie info Calypso, dank je wel!

    Voor toekomstige invullers: Mooi syteem, gemakkelijk in te vullen, wijst de weg vanzelf. De gegevens van het adres, mail en vluchtnummers kan je gemakkelijk wijzigen. Zoals Calypso al aangeeft, daar heb je wel je registratienummer en je paspoortnummer voor nodig. Correctie 4/8/08 in rood: Let op: De paspoort gegevens kan je niet wijzigen. Als je paspoort vernieuwd wordt, moet je een nieuwe aanvraag indienen.

    Zorg dat je de paspoort(en), vluchtnummer en maatschappij en het eerste adres waar je verblijft bij de hand hebt. Voor je de procedure afsluit, krijg je de gelegenheid om alle gegevens, inclusief het Application Number, in één overzicht te printen. In principe hoef je dus bij het invullen, tussendoor verder niets te printen of te noteren.

    Deze uitdraai is overigens voor eigen gebruik, je hebt na 12 januari 2009 geen groen formulier tijdens de reis meer nodig \\/\\/
    Voor wie in de komende maanden reist; je moet helaas tot 12 januari gewoon de groene I-94W forumulieren netjes invullen en inleveren......
    Laatst gewijzigd door Teleton; 04-08-08 om 13:05. Reden: Info was niet correct, met dank aan Calypso!



  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker Leentje's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Westerlo - België
    Berichten
    59

    Standaard Re: ESTA nu electronisch

    Nu ga ik een hele domme vraag stellen :???: Heb net online het formulier ingevuld, en nu vraag ik me af of ik dat voor de kids ook moet invullen? Ben al meerdere keren met hen naar Florida geweest, en ik kan me begot niet herinneren dat ik voor hen toen zo'n formulier heb moeten invullen (eerste ouderdomsverschijnselen vermoed ik ;-)). Ik zou denken van wel, maar ben niet zeker.
    Als het idd wel moet, even een opmerking: na het invullen krijg je de vraag "register another traveller", en indien je daar ja op antwoordt, een nieuw, blanco formulier. Zou wel handig zijn als je daar de optie kreeg "voor dezelfde vlucht/bestemming" zodat je niet alles opnieuw hoefde in te vullen. Alle beetjes uitgespaarde tijd helpen... we vertrekken overmorgen, en nog zooooveel te doen... :| \\/

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: ESTA nu electronisch

    Volgens mij stel je de vraag en geeft jezelf antwoord tegelijk.
    Tegenwoordig moeten kinderen hun eigen paspoort hebben en dus ook hier een eigen registratie doen.

    Who is required to have a travel authorization?

    All passengers traveling visa-free under the Visa Waiver Program are required to have an approved travel authorization prior to traveling to the United States. Even non-ticketed infants are required to have an approved travel authorization, if they do not have a visa for travel to the United States. An application may be submitted by a third party on behalf of a Visa Waiver Program traveler.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •