Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 27 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 268

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Brussel-Zaventem

  1. Top | #11
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    123

    Standaard Vliegen via/vanuit Brussel

    Hallo allemaal,

    Het is voor mij (en waarschijnlijk voor velen onder jullie ook) een stuk goedkoper om vanuit Brussel naar Orlando te vliegen. Ik kan er met mijn hele gezin in het hoogseizoen (van 17-7 t/m 08-08) voor € 2643 naartoe. Alleen mijn jongste zoon kan nog tegen een iets lager tarief, omdat hij dan nog maar 11 jaar oud is, maar de rest is allemaal 'volwassen'. Nu wonen wij in Den Helder en dat is toch best een aardig stukje rijden naar Brussel, dus ik vraag me af of het 't waard is om die moeite te nemen. We kunnen n.l. ook naar Naples (vanuit Amsterdam) voor € 2983. Dat scheelt dus € 340 en ik vraag me af of dat de moeite is. Hoe zit het bijvoorbeeld met parkeren daar?

  2. Top | #12
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegen vanuit Brussel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lady-M Bekijk Berichten
    . Nu wonen wij in Den Helder Dat scheelt dus € 340 en ik vraag me af of dat de moeite is. Hoe zit het bijvoorbeeld met parkeren daar?
    Tsja, Den Helder......maar ja, dan ben je nog geen slecht mens... Er is al een topic over dit onderwerp: http://floridaforum.nl/showthread.ph...rkeren+brussel

    In het kort komt het er op neer dat parkeren in Brussel relatief duur is. Park, sleep en fly is er ook niet zo voordelig als bij Tante Toos en Ome Gerrit, hoewel hun tarieven er ook niet om liegen in het seizoen. 't Is een kwestie van even rekenen. Ik vrees dat je voor € 340 niet heen en weer kunt rijden, 3 weken parkeren en eventueel overnachten op de heenreis.......Je kunt eventueel nog prijsopgave voor een Zaventem-taxi vragen. Voor ons (uit west-brabant :-$:-$) komt groepsvervoer al op 150 euro voor halen en brengen. Als ik zelf in Den Helder woonde :-&:-&, vertrok ik maar van Schiphol.



  3. Top | #13
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    123

    Standaard Re: Vliegen vanuit Brussel

    Hmmm....het scheelt misschien wel dat ik een lease auto rijd en de benzine komt voor rekening van mijn werkgever...Het gaat dus alleen om de parkeertarieven en de tijd die we kwijt zijn om naar Brussel te rijden. Vooral op de terugweg lijkt me het vooruitzicht van zo'n flinke rit niet erg aantrekkelijk, hoewel ik graag auto rijd.

  4. Top | #14
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Vliegen vanuit Brussel

    Als je dan op Schiphol ook nog eens voor EUR 5 kunt parkeren, zou ik voor dat verschil zeker vanaf Schiphol vliegen ...
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  5. Top | #15
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegen vanuit Brussel

    Ik denk dat jullie om 12 uur vliegen? Dat betekent inchecken om 9:00 uur. Reken zelf maar uit hoe laat je dan moet vertrekken.Standaard File vanaf 6:30 uur bij Amsterdam, Leiden, Den Haag, Rotterdam, Breda, Antwerpen en Brussel.....

    Zelf zou ik me voor de heenreis meer zorgen maken dan voor de terugreis. Als je de vlucht mist, ben je zuur........



  6. Top | #16
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Vliegen vanuit Brussel

    Mij lijkt het ook meer wijsheid om gewoon vanaf schiphol te reizen, hou nml ook rekening met de extra reistijd die je hebt naar Brussel.

    Wij zelf reizen altijd met de trein naar schiphol, geen gezeur met de auto en vanaf het treinstation begint de vakantie. En wat is er nu makkelijker dan meteen onder schiphol uit de stappen en met de roltrap omhoog te gaan en midden in de hal bij schiphol te staan.

    En volgens mij is dat vanaf Den Helder ook goed te doen.


  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    123

    Standaard Re: Vliegen vanuit Brussel

    Ja, Schiphol is dus het makkelijkst. Dat is natuurlijk ook wel wat waard. Met de trein zou ik nog eens moeten bekijken, maar ik denk dat het met zo'n Schiphol busje het voordeligst is. Bedankt voor het meedenken!

  8. Top | #18
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Berichten
    76

    Standaard Re: Vliegen vanuit Brussel

    De afgelopen kerstvakantie voor het eerst via Brussel gevlogen: ik zou vanuit Den Helder [ben er geboren en getogen] lekker via Schiphol gaan. Zeker op de terugweg is Bussel erg ver als je al totaal verrreist bent, is de afstand Brussel- Den Helder in mijn ogen wel erg ver.
    Ik woon nu in de buurt van Rotterdam en dan is het een ander verhaal.

  9. Top | #19
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegen vanuit Brussel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lady-M Bekijk Berichten
    maar ik denk dat het met zo'n Schiphol busje het voordeligst is. Bedankt voor het meedenken!
    nog één keer even meedenken: het voordeligst is deze aanbieding, waar Mattrob ook al naar verwees, 5 euro parkeergeld voor de hele vakantie: http://floridaforum.nl/showthread.ph...=parkeren+euro Even proberen of je eer ook van kunt profiteren...
    Laatst gewijzigd door Teleton; 04-01-09 om 19:44. Reden: Zin toegevoegd



  10. Top | #20
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Vliegen vanuit Brussel

    sja, wij wonen in Gouda, en gaan gewoonlijk met de trein naar schiphol.

    We hebben het ook eens bekeken, en vooral de terugreis brussel - gouda, lijkt ons niet aantrekkelijk.

    Ik heb gelezen dat het parkeren vrij duur is, en als we op de terug weg een hotel in brussel nemen, zijn we onze 'winst' alweer kwijt.

    Dus wij vliegen gewoon vanaf schiphol.
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •