Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 32

Onderwerp: Reisschema dennis_diana: Orlando - Miami

  1. Top | #11
    Vaste Bezoeker dennis_diana's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    110

    Standaard Re: Reisschema dennis_diana: Orlando - Miami

    Dank je wel Ton voor je reaktie. Overnachting stop ik heel even mee met zoeken, totdat de creditcard binnnen is en we definitief iets kunnen reserveren (ben zo bang dat ik nu iets geweldig leuks vind en dat die straks niet beschikbaar is als ik m kan reserveren...)
    Pelikanen voeren om 15.30 (Wild Bird Center) staat als idee genoteerd!

  2. Top | #12
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema dennis_diana: Orlando - Miami

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marina82 Bekijk Berichten
    Wat ik wel weet is dat je een gratis toegangskaartje krijgt bij Disney als je op de dag van je verjaardag een bezoek brengt aan 1 van de disneyparken. Mocht je van plan zijn om die dag een disneypark te bezoeken dan is het mooi meegenomen. Voor meer info kun je op de site van Disney kijken (je moet je legitimeren zodat ze je geboortedatum kunnen zien).
    Ter aanvulling, gelezen op theme park insider: It's not as easy as showing up at the entrance gate with a birth certificate or driver's license. You should first register on the Disney theme parks website to claim your birthday ticket. (If you do show up at the park without registering online, you'll have to go to the Will Call window to do the sign-up there. Trust me, you won't want to wait in that line. Sign up early.



  3. Top | #13
    Vaste Bezoeker dennis_diana's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    110

    Standaard Re: Reisschema dennis_diana: Orlando - Miami

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Ter aanvulling, gelezen op theme park insider: It's not as easy as showing up at the entrance gate with a birth certificate or driver's license. You should first register on the Disney theme parks website to claim your birthday ticket. (If you do show up at the park without registering online, you'll have to go to the Will Call window to do the sign-up there. Trust me, you won't want to wait in that line. Sign up early.
    Ik had zelf ook ff gekeken en dacht: ach, ik registreer me dan maar vast. Maar registratie is alleen nodig voor inwoners van de US.
    Als je nl de registratie invult, moet je kiezen tussen US, Canada of Other. Als je dan other aanklikt krijg je de melding:
    International Guests do not need to register online. Simply present your passport at the designated Will Call windows on your birthday in 2009.

    Voor buitenlanders is t dus voldoende om paspoort te laten zien.

    En wat betreft de meerdagenkaart:

    Q: I am a Passholder (or have a valid Multi-Day Ticket or a Seasonal Pass that I will use for admission on my birthday in 2009), so I don't need to take advantage of this offer. If I register, is there anything else I could receive on my birthday?

    A: Yes, you have several options which are available for you to select once you arrive at the Park with your confirmation message and your proper ID. You can receive:

    • A special birthday FASTPASS® badge+ for certain attractions at the Theme Park you visit on your birthday; or
    • A 1-day Magic Your Way base ticket for you to use any time until your next birthday; or
    • A birthday fun card in an amount equal to the price of a 1-day Magic Your Way base ticket* for you to use on your birthday for merchandise, recreation or fun activities at select participating locations at Walt Disney World® Resort.
    *Ticket price at gate, excluding tax. Adults receive card in the amount of an adult ticket; children (ages 3-9) receive card in the amount of a child ticket.

  4. Top | #14
    Vaste Bezoeker dennis_diana's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    110

    Standaard Re: Reisschema dennis_diana: Orlando - Miami

    Ik heb een poging gedaan om de pretparken die we willen bezoeken in Orlando in te voegen. Maar zelfs aan 14 dagen heb ik natuurlijk veel te kort. Zouden jullie willen kijken of het te doen is zoals ik het neergezet heb? Vooral de combi-dagen.... en zal er genoeg rust in mn schema zitten?

  5. Top | #15
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema dennis_diana: Orlando - Miami

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis_diana Bekijk Berichten
    Vooral de combi-dagen.... en zal er genoeg rust in mn schema zitten?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis_diana Bekijk Berichten
    25 (!) dagen naar Florida........ veel tijd, maar tóch nog moeite om alles in te plannen.... tips zijn natuurlijk welkom!)
    Oeps, opzij, opzij, opzij...we hebben ongelooflijke haast...een andere keer misschien? Om met Herman van Veen te spreken. Met het schema dat je hebt gemaakt, kom je overal, maar het lukt je vast niet om er echt van te genieten. Een combi Epcot/Blizzard Beach zou je in ieder geval moeten omdraaien, Epcot is 's avond geopend en BB niet. Bovendien "doe" je Epcot niet "even". Je komt aan één dag echt te kort, zeker als je voor het eerst gaat. Het zelfde geldt voor de mix Seaworld / Aquatica en Typhoon Lagoon en AK; als je dat zo al wil plannen, draai het dan in ieder geval om. Waarom kiezen jullie voor Busch Gardens? Denk aan de reistijd heen en weer naar Tampa, waarom niet een dagje naar Universal en/of Islands of Adventure? We moeten rennen, hollen, vliegen en weer doorgaan......

    En waarom geen planning gemaakt waarbij je per park een hele dag uittrekt? Bekijk de attracties vooraf en bepaal welke je in elk geval wilt zien/doen. Reken voor het gemak per attractie/voorstelling één klein uurtje. Je zult zien dat je nooit alle attracties/voorstellingen op één dag kunt doen. Onze ervaring? Haal als eerste het dagprogramma en ga dan koffie drinken. Overleg hoe je de dag het best kunt indelen. Werk bij voorkeur het park van achter naar voren door. Ga uit van de shows die je wilt zien, de tijden staan in het schema en kunnen per dag wisselen. Kijk dan naar de volgorde van de fastpasses en vul de resterende tijd in met atrracties die je verder wilt zien. Voor de Disney Zwemparken kan je gerust een dagje uittrekken, mooi te combineren met een bezoek aan een outletcenter of shopping mall. Klinkt misschien een beetje (str)eng, maar je geniet daarna zoveel meer.....\\/ Enne..waren jullie van plan om Flextickets te kopen? Vegelijk de prijs dan even met de e-tickets, waarschijnlijk ben je dan voordeliger uit.

    Een voorbeeld, vele variaties zijn mogelijk. Voorkom zoveel mogelijk om twee dagen achter elkaar een park te bezoeken. Denk maar even aan de temperatuur, de vochtigheidgraad, het tijdsverschil met de bijbehorende jetlag en alle nieuwe indrukken; drie of vier dagen achter elkaar door een park rennen, houdt geen paard vol.

    Dinsdag 14 juli: Orlando – Shoppen Walmart /Down Town Disney
    Woensdag 15 juli: Orlando – Magic Kingdom
    Donderdag 16 juli: Orlando – Blizzard Beach/ Shoppen Florida Mall
    Vrijdag 17 juli: Orlando – Disney Hollywood Studio’s
    Zaterdag 18 juli: Orlando - Aquatica/ Shoppen Premium Outlet
    Zondag 19 juli Orlando -: Seaworld
    Maandag 20 juli: Orlando Typhoon Lagoon / Shoppen–Prime Outlet
    Dinsdag 21 juli Orlando -: Epcot
    Woensdag 22 juli: Orlando - Blizzard Beach / Gatorland en/of Midgetgolf
    Donderdag 23 juli: Orlando - Busch Gardens ????
    Vrijdag 24 juli: Orlando – Animal Kingdom /Old Town
    Zaterdag 25 juli: Orlando – Kennedy Space Center
    Zondag 26 juli: Orlando - leukste Disneypark nog een keer

    Je ziet dat zelfs KSC er weer inpast. Succes met de verdere invulling van de planning!



  6. Top | #16
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema dennis_diana: Orlando - Miami

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis_diana Bekijk Berichten
    condo Cane Island - Orlando voor 14 nachten,
    Tips van Ton:

    In de condo is de wasmachine, de droger en de vaatwasser aanwezig. Reuze handig, vooral als je, zoals jullie verder reizen. Alle shirts en shorts gaan gewassen en gedroogd in de koffer op weg naar Miami. Wat je er echter niet vindt, zijn wasmiddelen en vaatwastabletten. Natuurlijk kan je die bij de Walmart kopen, maar dan zit je met een verpakking die je niet opmaakt. Je kunt ook wasmiddelen van thuis meenemen....Er zijn overigens ook maar twee kleine stukjes zeep voor de eerste avond en dag.

    Ook handig: als je de oven gebruikt om broodjes op te piepen of een pizza gereed te maken, komen een paar stukjes vetvrij bakpapier goed van pas. Scheelt een heleboel gepoets en geboen.

    Nemen jullie laptop, telefoons, batterijopladers etc. mee? Vergeet de verloopstekker niet en neem een stekkerdoos met meerdere aansluitingen mee.



  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker dennis_diana's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    110

    Standaard Re: Reisschema dennis_diana: Orlando - Miami

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Het zelfde geldt voor de mix Seaworld / Aquatica en Typhoon Lagoon en AK; als je dat zo al wil plannen, draai het dan in ieder geval om. En waarom geen planning gemaakt waarbij je per park een hele dag uittrekt?

    ik had juist twee dagen combi seaworld/aquatica gedaan ipv beiden een hele dag om juist geen hele dag in n park rond te rennen, maar af te wisselen met het zwembad

    Waarom kiezen jullie voor Busch Gardens?
    Lijkt me gewoon echt een heel leuk park (ik wilde éigenlijk naar Afrika ipv Florida, dus dit was mn compromis tot mezelf ops: ) maar Animal Kingdom kan dan natuurlijk ook voor mn safari ;-)!

    waarom niet een dagje naar Universal en/of Islands of Adventure?
    paste niet meer in mn schema :lol:

    Enne..waren jullie van plan om Flextickets te kopen? Vegelijk de prijs dan even met de e-tickets, waarschijnlijk ben je dan voordeliger uit.
    ja, ligt er ff aan welke parken we écht gaan doen en hoe vaak: wordt ook nog een heel gepuzzel

    Een voorbeeld.........
    ik zie 3x shoppen in 'jouw schema', da's me écht teveel van t goede.... ga dan toch écht volgens mij liever naar een park na t zwemmen om in een park nog een show of zo mee te pikken :-k

    Je ziet dat zelfs KSC er weer inpast.
    Da's dan wél weer mooi meegenomen!

    Succes met de verdere invulling van de planning!
    \\/ Gaat wel lukken...... erg leuk om te doen!
    =D> Bedankt voor je bijdrage!! (én voor je tips mbt condo)
    Laatst gewijzigd door dennis_diana; 05-01-09 om 15:15.

  8. Top | #18
    Vaste Bezoeker dennis_diana's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    110

    Standaard Re: Reisschema dennis_diana: Orlando - Miami

    nou, met zeer veel hulp van Teleton dus maar weer een nieuw schema in elkaar geflanst voor het Orlando-gedeelte.....
    zouden jullie weer ff willen kijken?

    Dinsdag 14 juli: Orlando – boodschappen doen-shoppen Walmart / Down Town Disney (Disney Quest)
    Woensdag 15 juli: Orlando – Magic Kingdom
    Donderdag 16 juli: Orlando – Blizzard Beach/ Shoppen Florida Mall
    Vrijdag 17 juli: Orlando – Disney Hollywood Studio’s
    Zaterdag 18 juli: Orlando - Typhoon Lagoon/ Shoppen Premium of Prime Outlet
    Zondag 19 juli Orlando - Seaworld
    Maandag 20 juli: Orlando - Universal Studios/Island of Adventure
    Dinsdag 21 juli Orlando - Waterpark (blizzard beach of typhoon lagoon)
    Woensdag 22 juli: Orlando - Seaworld
    Donderdag 23 juli: Orlando - Animal Kingdom
    Vrijdag 24 juli: Orlando – Gatorland/midgetgolf en/of Old Town
    Zaterdag 25 juli: Orlando – Epcot
    Zondag 26 juli: Orlando - leukste Disneypark nog een keer

    KSC past er nu dus niet meer in. Maar dat vinden we geen van allen een probleem. Heb nu wel Universal Studio's en Island of Adventure (samen op een dag) ingepland (en een tweede keer Seaworld...tja, gratis entree én sw lijkt ons echt super).

    Volgens mij moet ik dan onderstaande tickets kopen, klopt dat??:

    Disney - 5 dagen base+waterpark (via schema Michael goedkoopte bij undercover tourist € 198 pp)
    Seaworld - via hun eigen internet pagina: volwassenen betalen kidstarief+2e dag gratis $ 64.95 pp
    Gatorland - gator grunt package adult, via hun eigen site: $ 29,99 pp
    Universal/Island of Adventure - 1 day/2parcs $ 83.99 pp en expres plus pas voor 1 dag $ 40,99 pp

    We willen ook nog naar Cirque du Soleil, maar ik heb geen idee hoe dat gaat qua dag/afspraak! (heb ik in topic CdS al vraag over gesteld...) Kaartjes zag ik voor $ 82,95 (2e rang) bij Undercover Tourist.

  9. Top | #19
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: Reisschema dennis_diana: Orlando - Miami

    Strak schema, had van mij kunnen zijn :razz:
    Maar verkijk je niet op de wachttijden in de universal parken tijdens jou vakantie periode. Je kan natuurlijk ook de Expres pas kopen ($30 - $40 pp per park). Dan krijg je bij elke grote attractie 1x een fastpass. Dit hadden wij ook gedaan, maar we alsnog 1 park per dag.
    grz
    Ton
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  10. Top | #20
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema dennis_diana: Orlando - Miami

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis_diana Bekijk Berichten
    nou, met zeer veel hulp van Teleton .....
    ..eigenlijk doe je het gewoon zelf hoor! Ik probeer je alleen wat overwegingen mee te geven, en dan maar hopen dat je er iets mee kunt[-o<

    Er zijn hier nog veel meer "liefhebbers" en die hebben er waarschijnlijk weer hele andere, maar niet minder goede ideetjes over. Zelf zou ik nog naar één paar kleine dingetjes kijken:

    Universal/IOA is wel te doen op één dag, maar je kunt dan lang niet alle shows en attracties doen, ook niet met de Express Pass. Je kunt je afvragen of je misschien toch niet één tientje meer uit zult geven om Universal en IOA op verschillende dagen te doen. Seaworld is een park waar je in één dag alle shows en attracties kunt doen. Ik begrijp wel dat je gebruik wil maken van de tweede gratis dag, maar je kunt je afvragen of je die dag niet beter aan IOA of KSC zou kunnen besteden. Verder wissel je nu inderdaad de hele drukke parkdagen met zwemmen, shoppen etc. Onze indruk is dat die dagen toch wat relaxter zijn dan themaparken, maar het blijft een persoonlijke ervaring.

    Ik zie net dat Dr. Ton Phlox min of meer dezelfde suggestie doet.....\\/





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •