Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 15 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 144

Onderwerp: Rechtstreekse vlucht naar Florida

  1. Top | #31
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Rechtstreekse vlucht Miami met stop!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door escalade Bekijk Berichten
    Het is Arkefly geworden, een heerlijke directe vlucht, weliswaar een tussenstop in Orlando en daarna gelijk door richting Miami.
    Ik wil de pret niet bederven, maar de Arkevluchten zien er toch een beetje uit als een " Vier halen, drie betalen" aanbieding. Je verzint het toch niet, een directe vlucht met overstap........Want wat is nu precies het voordeel van een heerlijke directe vlucht naar Miami met een stop in Orlando? Deze vlucht kan je iig niet vergelijken met AirBerlin of Martinair die wel direct naar hun bestemming vliegen.

    Onderstaande overweging, die overigens elders in een iets andere vorm al eerder werd gemaakt, is meer bedoeld voor toekomstige boekers die een afweging moeten maken tussen een directe vlucht met overstap( :---):---)) en een conventionele overstap.

    Of je nu een plane change in Chicago hebt, in Washington, in Boston of in Orlando, het effect is toch hetzelfde? Je zult echt zelf met je koffers door de douane moeten als Orlando je point of entry is. Immigration in Orlando is echt niet sneller dan op de grote hubs. En als je naar de 'on time ratings' van de grote maatschappijen kijkt, is de kans dat je je aansluiting mist, maar heel klein. Ik wil straks de ratings van Arke straks wel eens zien.......:-&

    Financieel is het voordeel ook best discutabel. In het vliegticketsoverzicht op dit forum kan ik nog niet vinden dat er 1000 eur pp is betaald, zoals Escalade meldt.

    Ieder maakt zijn eigen afwegingen en heeft daar zijn eigen argumenten voor. Maar dan moeten die argumenten wel steekhoudend zijn. En je kunt je afvragen of een directe vlucht met stop een voordeel is......



  2. Top | #32
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Rechtstreekse vlucht Miami

    Het is ook nog Sanford, niet MCO.
    Arke en Icelandair zijn de internationale lijnvluchten en een enkele Engelse charter, die er komen.

    Ik heb in de 90-er jaren nog eens meegemaakt met Martinair op Oakland (CA), dat het vliegtuig niet naar de gate mocht omdat de immigration ambtenaren er nog niet waren, daar kwam ook af en toe een internationale vlucht aan.

    Knaapje

  3. Top | #33
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Rechtstreekse vlucht Miami

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    immigration ambtenaren er nog niet waren, daar kwam ook af en toe een internationale vlucht aan.

    Knaapje
    O sweet memories. We moesten op Naples Airfield een tweede bestuurder aan onze huurauto toevoegen.
    Toen we daar een hapje wilden eten en soep bestelden moest de ober ons tot zijn spijt meldden dat er zo weinig grote vluchten aankwamen dat de soep altijd bedorven was wegens gebrek aan passagiers. :mrgreen:
    We durfden niet te vragen of ze geen Hero soep in blik hadden.
    Laatst gewijzigd door Tinkerbell; 10-11-10 om 18:12.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  4. Top | #34
    Regelmatige Bezoeker escalade's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Berichten
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Ik wil de pret niet bederven, maar de Arkevluchten zien er toch een beetje uit als een " Vier halen, drie betalen" aanbieding. Je verzint het toch niet, een directe vlucht met overstap........Want wat is nu precies het voordeel van een heerlijke directe vlucht naar Miami met een stop in Orlando? Deze vlucht kan je iig niet vergelijken met AirBerlin of Martinair die wel direct naar hun bestemming vliegen.

    Financieel is het voordeel ook best discutabel. In het vliegticketsoverzicht op dit forum kan ik nog niet vinden dat er 1000 eur pp is betaald, zoals Escalade meldt.

    Ieder maakt zijn eigen afwegingen en heeft daar zijn eigen argumenten voor. Maar dan moeten die argumenten wel steekhoudend zijn. En je kunt je afvragen of een directe vlucht met stop een voordeel is......
    Volgens mij vliegt Martinair helemaal niet meer op Miami, dát was ook de reden dat wij met Arkefly vliegen en het is wél een rechtreekse vlucht, dat er een tussenstop is in Orlando, what ever.......

    We blijven overgens gewoonweg in hetzelfde toestel zitten, dus het is helemaal geen overstap.

    Vervolgens betalen € 969,- per ticket retour, ook nog eens comfortclass,
    dus méér beenruimte en men mag gebruik maken van diverse facaliteiten.
    http://www.arkefly.nl/prices.aspx?fr...es=0&q=AMS-MIA

    Bij deze, klein beetje positief blijven Teleton....=D>

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Voor een hotel bij de luchthaven, wellicht via Priceline? Hoewel je dan niet de zekerheid van een shuttle hebt, maar vrijwel alle betere hotels bij de luchthaven hebben er wel een. In het uiterste geval zul je een taxi moeten nemen.

    BTW: kan je de autohuur niet 1 dag vervroegen?

    Knaapje
    Misschien gaan we dat wel doen, een dag meer of minder huren maakt idd. ook niets uit. We gaan kijken of Priceline wat is.

    Thx. :wink:
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 11-11-10 om 09:39. Reden: berichten samengevoegd & quote ingekort

  5. Top | #35
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Rechtstreekse vlucht Miami

    Escalade, ik denk niet dat je in het vliegtuig mag blijven zitten, je komt nml. op Orlando voor het eerst Amerika binnen en daar zal je normaal gesproken dus door de immigratie moeten. Tenzij er voor Arke speciale regels gelden maar dat lijkt mij niet.


  6. Top | #36
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Rechtstreekse vlucht Miami

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door escalade Bekijk Berichten
    We blijven overgens gewoonweg in hetzelfde toestel zitten, dus het is helemaal geen overstap.
    Weet je dat wel heel zeker ? Op de site van Arkefly wordt dat (e.v.a.) niet helemaal duidelijk, namenlijk. Op het moment dat je wel moet uitstappen wordt Sandford POE in de US.

    En dan is het hele circus van Immigration en Customs van toepassing, net als een "gewone" vlucht met overstap. Op zich niks mis mee, want dan heb je dat maar vast gehad, en kun je in Miami zo het vliegveld aflopen.

    Daar ben ik wel benieuwd naar, of het echt een "rechtstreekse" vlucht is.
    Benieuwd voor anderen, in dit geval. Wij blijven voorlopig trouw aan UA :-\".
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #37
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Rechtstreekse vlucht Miami

    De KLM heeft vanaf maart een rechtstreekse vlucht naar Miami, die niet eerst een stop ergens maakt. Met Arkefly moet je altijd maar afwachten wat er gaat gebeuren. Is het al duidelijk of ke vanaf Orlando kan terugvliegen naar Nederland. Als dat het geval is dan weet ik zeker dat iedereen het vliegtuig moet verlaten om door immigrations en customs te gaan waarna de passagiers voor Miami en de passagiers voor Nederland zullen instappen voor het hopje naar Miami waar de passagiers voor Miami uitstappen en de passagiers voor Nederland instappen. Dan begint pas de terugvlucht naar Nederland of welllicht nog een stop op de Antillen.

    De KLM heeft nu ook een comfort zone in economy waar je meer ruimte hebt en waar je tegen betaling ook gebruik mag maken van de lounche.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  8. Top | #38
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    ..........We blijven overgens gewoonweg in hetzelfde toestel zitten, dus het is helemaal geen overstap..............

    't Is maar hoe je het noemt:

    Reis met overstap
    uitstappen op POE, bagage ophalen, door immigration en douane, bagage afgeven en weer terug in een ander vliegtuig.

    Reis zonder overstap (in dit geval)
    uitstappen op Sanford (POE), bagage ophalen, door immigration en douane, bagage afgeven en weer terug in hetzelfde vliegtuig.

    In tijd en beleving volgens mij hetzelfde, maar de reclamejongens weten je in te pakken en noemen het een rechtstreekse vlucht.

    Overigens, als je het vluchtschema bekijkt zie je hoe het in elkaar steekt:
    AMS V 13.00
    SFB A 17.35
    SFB V 19.00
    MIA A 20.25
    MIA V 21.20
    AMS A 12.10

    Ook gezien de tijden (op SFB 1.25 uur stop) vermoed ik dat ze daar door de douane enz. moeten.

    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-11-10 om 19:41. Reden: 1+1+1

  9. Top | #39
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Rechtstreekse vlucht Miami

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Daar ben ik wel benieuwd naar, of het echt een "rechtstreekse" vlucht is.
    Benieuwd voor anderen, in dit geval. Wij blijven voorlopig trouw aan UA :-\".
    Ik ook, zou mij verbazen als je mag blijven zitten, maar wie weet wat voor afspraken ze hebben. Wij vlogen vorige maand vanaf Bonaire naar Amsterdam. Het was een vlucht vanuit volgens mij Sint Maarten, dan naar Bonaire en dan naar Amsterdam. Op Bonaire moest eerst het hele vliegtuig uitstappen, en later weer instappen. Maar goed, dat is geen US, en ik denk dat US nog ietsje strenger is. Ik ben dus ook vrij benieuwd wat hier nu echt gaat gebeuren 8-[
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  10. Top | #40
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Rechtstreekse vlucht Miami

    Dan zie ik bij comfort Class ook nog staan :

    Comfort Class biedt u extra gemak:

    • 84 cm beenruimte en 25 kg bagage (35 kg voor Aruba, Bonaire en Curaçao)
    • Een eigen incheckbalie
    • Eén maaltijd en een drankje op verre vluchten
    • Het ArkeFly Café (tegen betaling) op Europese en Middellandse Zee bestemmingen
    • Een gratis koptelefoon voor audio/video
    • Een verzorgingskit op de verre nachtvluchten

    Betekend dit dan dat je de rest van de drankjes zelf moet kopen?
    Wij krijgen bij Air Berlin in ieder geval twee keer een maaltijd per vlucht. Ik ben benieuwd hoe dit allemaal gaat verlopen maar mijn indruk op dit moment is een relatief duur ticket, toch overstappen, drie uur tijdverlies op Orlando en vage regels over het eten.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •