Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 41

Onderwerp: Meerdere fototoestellen meenemen

  1. Top | #11
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Het mooiste oplossinkje: neem voor vertrek een foto van de andere camera op de krant van die dag. Daarmee kun je altijd bewijzen dat je op de dag voor vertrek al in het bezit was van die camera. Maak dan meteen een foto van je koffer met de inhoud ernaast, zodat je in geval van vermissing van je koffer een goede beschrijviing kunt geven van de inhoud. En een foto van een geschreven vel met je naam en adres, zodat ingeval het rolletje ergens kwijtraakt je het makkelijk terugkrijgt.

    Genoeg tips ....?

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #12
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Prima tip Michael, dat van die foto van je eigen toestel heb ik nog nooit aan gedacht.
    Overigens, als beide toestellen meer dan een jaar oud zijn, heb je zowieso geen probleem, aangezien de douane aan het serienummer kan zien waar en wanneer het toestel is gekocht.
    Eric

  3. Top | #13
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2005
    Locatie
    Driel (bij Arnhem)
    Berichten
    20

    Standaard

    Ik heb een splinternieuwe Sony camcorder meegenomen, een digitale camera en mijn nieuwe Dell laptop.

    Geen hond die daarover vragen ging stellen.

    Op de terugweg trouwens twee extra koffers met de halve Miromar outlet er in en een vijftal sloffen sigaretten voor $22 per slof

    Je moet overigens wel alle electronica uitgepakt op de band leggen. Tijdens het uitpakken vielen er een aantal sloffen uit de koffers. Het enige wat de douanier vroeg is wat ze kosten :roll:
    ----
    The only way to make a dream come true is to wake up and live it.
    ----

  4. Top | #14
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ik denk dat de mensen teveel naar de serie Schiphol Airport kijken, maar ik kan iedereen geruststellen, je komt echt niet zo gauw in de problemen.
    Ik heb 25 jaar op en voor Schiphol gewerkt, en de prioriteit van de douane is echt niet of je als toerist een t-shirt teveel hebt meegenomen.
    Natuurlijk wordt er gecontroleerd, maar zolang je je niet schuldig maakt aan grove overtredingen is er weinig aan de hand.
    En nogmaals, ze weten precies wat er te koop is op deze wereld, en kunnen van alles direct zien, of je het daar of hier hebt gekocht.
    Ook aan je levi's spijkerbroek. Trucjes zoals uit de verpakking halen en een keertje dragen zijn leuk bedacht, maar allang bekend. Maar die ene spijkerbroek maakt ze echt niets uit.
    Maar als je bv. met een splinternieuwe golfset van $ 1000 het land inkomt, gaan hun haren wel recht overeind staan, ook al heb je hem daar een keertje gebruikt !!
    Eric

  5. Top | #15
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    den haag
    Berichten
    21

    Standaard

    he? waarom zou je geen fotocamera's daar mogen kopen? waarom moet je aantonen dat je ze al had toen je wegging???

  6. Top | #16
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Hallo robijn
    Kopen mag je hem wel maar je mag maar € 175 vrij van belasting Nederland binnen brengen. Ga je boven dit bedrag dan moet je het aangeven bij aankomst in Nederland. Dure toestellen die je dus hier gekocht hebt kunnen door de douane aangezien worden als in te voeren apparatuur de € 175 te boven gaande. Vandaar dus.
    Harm
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric
    Ik heb 25 jaar op en voor Schiphol gewerkt
    Zijn we in het verleden elkaar vast wel eens een keer tegen gekomen.
    Harm
    Laatst gewijzigd door Michael66; 26-05-11 om 18:51. Reden: 1+1

  7. Top | #17
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Dat kan zeker, maar vergeet niet, dat er zo'n 50.000 mensen werken alles bij elkaar.
    Maar ik zwierf normaal gesproken een paar uur per dag in de passengersterminal, landside voor insiders. En natuurlijk in het personeelsrestaurant.....
    Eric

  8. Top | #18
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RMB
    Ik denk dat het niet zo'n probleem zal zijn, aangezien het toch gebruikte toestellen zijn. Voor je eigen gemoedsrust maak je met allebei de toestellen een foto thuis, stel dat je achteraf problemen krijgt kun je aantonen dat je de toestellen al had voordat je op reis ging.
    ik weet niet of dat zo 'n bewijs is, je kan de foto toch ook wel in amerika van op een computer naar de camera upgeload hebben?

  9. Top | #19
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: Probleem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Connie van Nuland
    Ik weet niet echt of het een probleem is maar wil toch graag een reactie.
    Ik neem nl 2 fototoestellen me naar florida .
    1 digitale en 1 waar ik panorama's mee kan maken.
    Nou heb ik geen rekening meer van de 2 camera's :? .
    Kan het zijn dat ze me bij terugkomst in Nederland aanhouden en ik kan niet bewijzen dat ik die camera's in Nederland heb gekocht, dat ze me die in rekening gaan brengen? :?
    Alvast bedankt.
    Connie :wink:
    Hallo Connie van Nuland
    Het foto’s maken van je camera of foto’s maken van de krant etc is de grootste onzin die ik heb gehoor. Van het verwisselen van geheugen kaartjes weet de douane alles af. Als je in het verleden in Amerika een toestel hebt gekocht is dat minder. Elke keer dat je Nederland binnenkomt met die camera voer je hem opnieuw in. De douane maakt zich over het algemeen niet druk om de Amerika vluchten. Die kunnen het kaf wel van het koren scheiden. Die maken zich drukker om een vlucht uit Turkije of zo met allemaal nep spullen aan boord. En zoals gezegd een dure golftas of rolex hebben ze ook zo door. Ga gewoon op reis en als je de aankoop bon hebt neem hem mee maar ga niet met je al illegaal in Nederland geïmporteerde kamera naar de douane. Dik kans dat je alsnog de klos bent.
    Harm

  10. Top | #20
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric
    Dat kan zeker, maar vergeet niet, dat er zo'n 50.000 mensen werken alles bij elkaar.
    Maar ik zwierf normaal gesproken een paar uur per dag in de passengersterminal, landside voor insiders. En natuurlijk in het personeelsrestaurant.....
    Eric
    Hallo Eric
    Toen ze nog van Schiphol oost vlogen was ik al bezig met de aanleg van telefoon naar de verkeerstoren. Ik heb daar de eerste Toupolef ? zien landen. Later heb bij de eerstelijns helpdesk gewerkt. Een meegewerkt in de overgang van terminals naar PC’s. Ook heb ik en tijdje in de bagagekelder rondgehangen i.v.m. het draadloos verwerken van de ingescande gegevens. Voor hethet personeelsrestaurant hadden we weinig tijd, en als outsiders geen kaart.Wel een paar lepeltjes voor op de camping.
    Harm



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •