Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 41

Onderwerp: Meerdere fototoestellen meenemen

  1. Top | #1

    Standaard Meerdere fototoestellen meenemen

    Ik weet niet echt of het een probleem is maar wil toch graag een reactie.
    Ik neem nl 2 fototoestellen me naar florida .
    1 digitale en 1 waar ik panorama's mee kan maken.
    Nou heb ik geen rekening meer van de 2 camera's :? .
    Kan het zijn dat ze me bij terugkomst in Nederland aanhouden en ik kan niet bewijzen dat ik die camera's in Nederland heb gekocht, dat ze me die in rekening gaan brengen? :?
    Alvast bedankt.
    Connie :wink:

  2. Top | #2
    Stamgast meisje's Avatar
    Ingeschreven
    May 2005
    Berichten
    154

    Standaard probleem

    Kan je ook voordat je weggaat een bewijs van de douane in Nederland krijgen dat je de camera's al bij je had toen je naar Amerika toe ging?
    Dat lijkt me de meest handige oplossing, toch?

    meisje

  3. Top | #3

    Standaard

    Ok bedankt meisje
    ik wist niet dat dat kon ops: .
    Kan ik gewoon op schiphol doen dan :?:
    Groetjes Connie

  4. Top | #4
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Probleem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Connie van Nuland
    Ik weet niet echt of het een probleem is maar wil toch graag een reactie.
    Ik neem nl 2 fototoestellen me naar florida .
    1 digitale en 1 waar ik panorama's mee kan maken.
    Als je die camera's hier in NL gekocht hebt is het meestal geen probleem. Vaak hebben de nederlandse/europese modellen een ander typenummer als de amerikaaanse versies.

    Ze hebben bij mij nog nooit om bonnetjes gevraagd.. Ze stellen denk ik pas vragen als je uit Florida terugkomt met het laatste model digitale spiegelreflex met 3 extra lensen..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #5
    Stamgast meisje's Avatar
    Ingeschreven
    May 2005
    Berichten
    154

    Standaard probleem

    Conny,

    ik weet niet zeker of dat kan maar dat lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing.....misschien kan je informeren bij de douane op Schiphol?!
    Dit probleen komen ze bij de douane wel vaker tegen lijkt mij. Ik heb het wel eens gehad dat ze om een bewijs vroegen maar dan had ik gelukkig de bon.
    Het kan je veel geld kosten als je gecontroleerd wordt en geen bon kunt overhandigen.....

    meisje

  6. Top | #6
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Hoe duur zijn die camera's die je meeneemt? Ze gaan je echt pas vragen stellen als je professionele camera's meeneemt.. Gewone standaard kiekjes-camera's doen ze echt niet moeilijk over. Dan kunnen ze iedereen wel om bonnetjes vragen
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #7
    Stamgast meisje's Avatar
    Ingeschreven
    May 2005
    Berichten
    154

    Standaard probleem

    Wij hadden ook een 'gewone' videocamera mee. Niets bijzonders. Maar ze vroegen wel om een bon........

    meisje

  8. Top | #8

    Standaard

    Nou die ene waar ik alleen panorama's mee maak heb ik in 2000 in amerika gekocht nadat me andere kapot was gegaan.
    Wat die camera kostte weet ik niet meer.
    De digitale camera is van vorig jaar en kostte rond de €350,00.

  9. Top | #9
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meisje
    ik weet niet zeker of dat kan maar dat lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing.....misschien kan je informeren bij de douane op Schiphol?!
    Dit probleen komen ze bij de douane wel vaker tegen lijkt mij. Ik heb het wel eens gehad dat ze om een bewijs vroegen maar dan had ik gelukkig de bon.
    Het kan je veel geld kosten als je gecontroleerd wordt en geen bon kunt overhandigen.....
    Op http://www.belastingdienst.nl/9229237/v/index.htm

    Persoonlijke bagage
    Persoonlijke bagage kunt u altijd vrij in- en uitvoeren. De Douane kan u wél vragen om aan te tonen dat bepaalde artikelen, zoals foto- en videocamera's, sieraden, laptops en muziekinstrumenten, ook al in uw bezit waren bij vertrek. Het is dan verstandig het aankoop- of garantiebewijs bij u te hebben. U kunt ook voordat u op reis gaat, bij de Douane vragen om een douaneverklaring voor deze artikelen. Daarvoor moet u wel het aankoop- of garantiebewijs laten zien.

    ---
    Zonder bonnetjes kun je dus geen Douaneverklaring vragen...
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Deurne
    Berichten
    51

    Standaard Probleem

    Ik denk dat het niet zo'n probleem zal zijn, aangezien het toch gebruikte toestellen zijn. Voor je eigen gemoedsrust maak je met allebei de toestellen een foto thuis, stel dat je achteraf problemen krijgt kun je aantonen dat je de toestellen al had voordat je op reis ging.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •