Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Even voorstellen: Harley

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker Harley's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Oostakker bij Gent,Belgie
    Berichten
    33

    Standaard Even voorstellen: Harley

    Hallo allen;

    Wij zijn Erwin,Brigitte & Vicky.
    Wij waren reeds verschillende keren op vacantie in the sunshine state en hadden het steeds naar de zin.
    Eenmaal hebben wij een iets minder geslaagde vacantie gehad door een zeer goedkoop hotel te reserveren,maar een maal op 8 is niet zo erg.
    Wij zijn woonachtig te Oostakker bij Gent in Belgie,Oost-Vlaanderen niet zover weg van Zeeland,NL,en hebben uiteraard plannen om terug te keren naar die fantastische staat,Florida,met Orlando als uitvalsbassis.
    Voornamelijk omdat we steeds,als we de kans hebben,naar de Daytona Bike Week gaan,hét evenement voor de Harley rijder.Eens dat meegemaakt kunnen ze in Belgie er niet aan tippen,hoe groot hun evenementen ook moge zijn.
    Logeren in Daytona is haast niet te doen,lawaai en hoge prijzen,dus,verkiezen wij Orlando en bij voorkeur op de International Drive.
    Wij hopen,indien er mensen zijn die tegenslagen hadden op één van hun vacantie aldaar,dat ze ons dat zeker eens melden zodat wij niet hetzelfde tegen komen,wij zullen dat ook doen.
    Met oprechte dank
    Erwin,Brigitte&Vicky
    Laatst gewijzigd door Harley; 15-12-08 om 16:06. Reden: lettertype standaard gemaakt

  2. Top | #2
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Even voorstellen: Harley

    Hey harley,

    Welkom op dit prachtige forum, met al zijn wetenswaardigheden.
    Leuk om te weten dat er nog een Bike Week fan bij is gekomen.
    Gelukkig zijn de vakantie-ervaringen hier meer goed dan slecht :-).
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2006
    Locatie
    waalwijk
    Berichten
    108

    Standaard Re: Even voorstellen: Harley

    Welkom hier en volgens mij rijdt jij een Yamaha of Honda moter :twisted:
    weer aan het werk

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker Harley's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Oostakker bij Gent,Belgie
    Berichten
    33

    Standaard Re: Even voorstellen: Harley

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rembrandt Bekijk Berichten
    Welkom hier en volgens mij rijdt jij een Yamaha of Honda moter :twisted:
    Hallo;

    Ik heb indertijd,ongeveer 30 jaar terug met een Suzuki 750 GT gereden,maar mijn droom was altijd een Harley te hebben en sedert 1999 heb ik mij er één gekocht.(Sportster 1200 custom)
    Dan ben ik een jaar later naar mijn eerste Bike Week in Daytona gegaan samen met vrouw en dochter.We hebben daar een fantastische tijd gehad en we hebben dan maar besloten om hetzelfde jaar terug te gaan.Dat deden we het jaar daarop nog eens,uiteraard eerst in maart naar de bike week,en dan nog eens voor andere zaken te gaan bezoeken zoals de Universal studios,Disney World,Gator Land en andere plaatsen.
    We keerden steeds tegen onze zin terug naar het dan winterse Belgie.
    Maar de tijd die we hadden in Florida konden ze ons niet meer afnemen,hoe koud het hier in Belgie ook was.

    Groeten uit Belgie.
    Harley
    Laatst gewijzigd door Harley; 16-12-08 om 09:25.

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker Harley's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Oostakker bij Gent,Belgie
    Berichten
    33

    Standaard Re: Even voorstellen: Harley

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Hey harley,

    Welkom op dit prachtige forum, met al zijn wetenswaardigheden.
    Leuk om te weten dat er nog een Bike Week fan bij is gekomen.
    Gelukkig zijn de vakantie-ervaringen hier meer goed dan slecht :-).
    Dag Gerrit;
    Ik probeer het nu eens zo wand mijn vorige twee reacties zijn niet geplaatst geworden.Ik kreeg twee keer de melding dat ik niet was ingelogt,wetende dat ik het wel was.

    Mijn minder goede ervaring op mijn bezoek in Florida.

    Dat was op onze 4de reis naar Florida.Wij hadden een brochure van Hotelplan gehaald in de Rabobank en vonden een zeer goedkoop hotel,p.p.p.n. kwam dat op 8 euro,dat was toen goed meegenomen en we boekten dezelfde week nog.
    Bij aankomst stelden we vast dat het een heel eind buiten Orlando lag,op ongeveer 30 min. rijden van Orlando Centrum.Het hotel was gevestigt in Clermont.We moesten via de Orange Blossom Trail rijden,een brede 4 vaksbaan,middenin de woonbuurten van de lagere klasse van Florida,temidden van de zwarten en Chicanos,dus uitermate riskant.Als het donker was kon je er beter niet rijden wand die staken de baan over zonder kijken en op hun dooie gemak.We zagen dan ook veel controles uitvoeren door de politie,veel meer dan op andere plaatsen in Orlando.Winkels waren er maar het grootste deel was al opgedoekt.Wel een paar hotels/motels voor één nacht,een paar bars en sex-clubs,en dat was het.
    Toen we in het hotel aan kwamen zag het er redelijk proper uit en voorzien van de nodige faciliteiten.
    Onze kamer was op de 1ste verdieping met uitkijk over de baan en parking van het hotel.Onze huurwagen stond vlak onder het balkon van onze kamer.
    Wat we echter over het hoofd zagen,maar snel ondervonden was dat er een nachtbar op de gelijkvloerse verdieping was op ongeveer 15 meter verwijderd van onze kamer.Dat was een aan en af rijden van wagens en dat de ganse nacht.We werden eens wakker op een nacht door een hels lawaai en toen we keken waren er 6 grote trucks aangekomen op de parking van het hotel om een bezoekje te brengen aan de bar.We waren daar dan ook nog getuige van een heuse vechtpartij tussen zwarten die ze uitvochten op onze parking en waar onze huurwagen stond,dus,we waren er niet gerust in dat ze onze wagen zouden beschadigen wand in de vechtpartij waren ook ijzeren staven in gebruik en die slingerden ze heen en weer naar elkaar.
    Toen we de dag daarop eens goed rond keken stelden we vast dat vlak naast ons kamerraam kogelinslagen waren te zien in de muur,dan hebben we onze conclusies getrokken.Het was zeer goedkoop,maar ze zullen wel geweten hebben waarom ook.
    Mijn dochter,toen 12 jaar,was een verwoed zwemster en die zat,vanaf ze de mogelijkheid had,in het zwembad tot iemand uit de receptie ons de raad gaf haar daar niet alleen te laten omdat het zeer gevaarlijk was,waarvoor of wat zei ze er niet bij,maar we hadden onze eigen mening daarover.
    Bij onze thuiskomst hebben we contact opgenomen met rabobank en dit hotel stond niet meer in hun nieuwe brochure.
    Sederdien hebben wij er nooit meer geweest.
    Ons beste hotel die we hadden,en waar we twee maal verbleven was het Ramada Fountain Park op de hoek,Poinchiana Boulevard met de U.S.192 te Kissimmee.Een zeer goede service,vriendelijk en uitermate proper.
    Eigenaardig genoeg stond het nadien niet meer in de brochure,en we moesten uitkijken naar iets anders wat ons dan naar de International Drive bracht waar we sedertdien bleven gaan,en er nu weer zouden voor kiezen,enerzijds vlak tussen van alles,restaurants,Mac Donalds,winkels,supermarkets enz.....,en anderzijds vlakbij de op/afrit van de I-4 Eastbound,rechtstreeks naar Daytona Beach voor de bike week.
    Gemakkelijker kan haast niet,en vlak voor de op/afrit van de I-4 heb je nog een tankstation voor t'geval je eerst dringend dient te tanken.(t.h.v.het nieuwe cogrescentrum)
    Dus,zo zie je maar dat goedkoop niet altijd samen gaat met veiligheid en zekerheid.

    Groetjes en tot schrijfs.
    Harley&Familie
    Laatst gewijzigd door Harley; 16-12-08 om 11:21.

  6. Top | #6
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Even voorstellen: Harley

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harley Bekijk Berichten
    ....temidden van de zwarten en Chicanos, dus uitermate riskant.....
    Tsja, hopelijk bedoel je het niet zo, maar het staat er wel.......Even een tip over vooroordelen: Hollanders hebben geen dikke nek, Belgen en Blondjes zijn niet dom, Fransen stinken niet, Duitsers zijn geen oorlogsmisdadigers, Italianen geen boeven, Schotten niet gierig, Friezen niet stug, Brabanders niet dronken, zwarten en Chicanos niet uitermate riskant.....



  7. Top | #7
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Even voorstellen: Harley

    Of tenminste, niet allemaal en ook niet altijd. Want met carnaval zijn er best wel wat Brabanders dronken
    Maar van Generaliseren is nog nooit iemand wijzer geworden.


    Maar kan me wel voorstellen dat je je er niet op je gemak voelde. We hebben op rondreis door de USA ook wel eens wat hotels gezien die er op het Coupon-bonnetje in de kortingsgids prima uit zagen maar die toch niet echt veel vertrouwen wekten. De tralie voor de incheck-balie was voor ons al voldoende om een hotel verder te gaan
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker Harley's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Oostakker bij Gent,Belgie
    Berichten
    33

    Standaard Re: Even voorstellen: Harley

    Hoi Teleton;

    Ik trek uiteraard niet iedereen over dezelfde kam,maar diegene waar ik het over heb waren wel de plaatselijke jeugdbenden die er bij het invallen van de duisternis rond toerden in zware wagens.
    In elk geval,tijdens de daguren waren die niet te bespeuren.Daar zal wel een reden voor geweest zijn denk ik.
    Vooroordelen heb ik niet daarover,maar ik vind persoonlijk wel dat je ook de min punten over Florida moogt opsommen,het zullen er niet veel zijn,maar ze zijn er.
    Over enige jaren terug werden twee collega's van t'werk in Miami overvallen door een bende Chicanos,misschien kan je eens aan mijn collega's uitleggen wat vooroordelen zijn?
    Alles kwijt,huurauto beschadigt,een wapen tegen hun kop,dat was nogthans ook Florida.
    En dat allemaal op de parking van hun hotel.De politie werd geroepen,verslag opgemaakt en 14 dagen nadat ze terug thuis waren kreeg één collega een fax van het Dade County Sheriffs Department dat hun spullen terug waren gevonden in één van die gasten hun huis,en de daders waren opgesloten.
    Ik draag Florida ook in het hart,ik nam zelf al 5X deel aan de Green Card Lottery om te kunnen immigreren,dus niet denken dat ik vooroordelen heb omtred Florida of de ganse U.S.
    Spijtig genoeg,elk groot land heeft minpunten,en die wil ik evengoed aankaarten als de pluspunten.
    Ook al hou je zoveel van een land,je bent niet gevrijwaard van tegenslagen,de ene heeft ze tijdens zijn eerste bezoek,de andere na jaren,maar die dag komt ooit eens dat je zal zeggen,"dat had ik nu niet verwacht" en dat moet je durven zeggen.
    Aan mijn collega's moet je zeker niets meer vertellen over Florida,dat staat vast.De ene collega heeft er een nonkel wonen die er al 30 jaar verblijft,hij heeft daar een eigen zaak(transportfirma) en zetelt in de gemeenteraad van Jacksonville,Fl.en die was niet verwonderd over hun tegenslag in Miami.
    Om het in zijn woorden te schrijven,"de chicanos zijn de ziekte van Florida",ook vooroordelen?,en dat komt van iemand die er al 30 jaar woont en werkt.

    Harley
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-12-08 om 09:38. Reden: full quote eruit en lettertype aangepast

  9. Top | #9
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Even voorstellen: Harley

    Zo hoort het:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harley Bekijk Berichten
    plaatselijke jeugdbenden die er bij het invallen van de duisternis rond toerden in zware wagens.
    Dit is niet chique:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harley Bekijk Berichten
    temidden van de zwarten en Chicanos, dus uitermate riskant
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harley Bekijk Berichten
    de min punten over Florida moogt opsommen,
    Harley
    Je mag zeker de minpunten van Florida noemen, als je argumenten maar kloppen. Met name de manier waarop jij zwarten en Chicano's als "uitermate riskant" kwalificeert, deugt in mijn beleving niet en daar spreek ik je op aan door je een 'tip' te geven. Bovendien ging ik er van uit dat je het niet zo hebt bedoeld als het er staat. Jammer dat je het nog echt meent ook. Ik heb d.m.v. het voorbeeld van de domme blondjes geprobeerd aan te tonen dat je beter niet kunt 'generaliseren' op ras en etnische achtergrond. Maar deze poging is helaas mislukt. Misschien lukt het me alsnog je op andere gedachten te brengen met je eigen voorbeeld van de overval, anders geef ik de moed op en stellen we vast dat we van mening verschillen.

    Ik heb zelf in mijn directe omgeving meerdere malen meegemaakt dat collega's op het werk in doodgewone Nederlandse provinciesteden, slachtoffer werden van een brute, gewapende overval. En raad eens? De overvallers waren altijd 'gewone' Nederlanders. Riskant volkje hoor.....

    Tot slot nog even een vraag: Waarom 'schreeuw' je zo tegen mij? Die vette letters doen zeer aan mijn ogen...:shock:



  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker Harley's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Oostakker bij Gent,Belgie
    Berichten
    33

    Standaard Re: Even voorstellen: Harley

    Sorry als je vetgedrukt als schreeuwend ervaart,dat is niet de bedoeling.
    laat ik één ding stellen,ik ben zeker geen racist,laat dat duidelijk wezen.
    Maar,als je van iemands eigen nonkel hoort zeggen,die daar overigens reeds 30 jaar woont én werkt als eigen werkgever in het transport én bovendien zetelt in de gemeenteraad van Jacksonville,dat de chicanos de ziekte van Florida zijn,zou hij dan ongelijk hebben?
    Ikzelf heb enkel goede ervaringen,buiten dat ene hotel waar ik ooit verbleef met vrouw en kind,daar pasten we een mouw aan.
    Maar als ik eerlijk mag zijn,zeg ik je dit,moest ik ooit in dezelfde situautie belanden tijdens een vacantie in Florida,waar ik ook berooft word door eender dewelke nationaliteit zoals mijn collega's mochten ervaren,dan ligt Florida ook in het onderste laadje,en ik denk,als u eerlijk bent,u ook zo denkt,of ben ik mis?
    Je hebt overschot van gelijk als je zegt dat dit niet enkel in Florida het geval is,juist,in Brussel moet je ook niet zijn als het donker geworden is,en ik zal je de nationaliteit besparen van wie Brussel onveilig maakt wand dat ligt gevoelig dacht ik?
    Maar goed,als wij naar Florida reizen en de vacantie was fijn,dat is wat telt.
    Maar wees ervan overtuigd,als het tegendeel zich voordoet,zal je het zeker ook te lezen krijgen,eender hoe je het opneemd of graag hebt.
    In dat soort zaken ben ik recht voor de vuist,zowel het goede als slechte laat ik weten.
    Het komt er op neer dat iedereen zou weten wat ze "kunnen" verwachten,ook in een werelddeel waar je zulke zaken niet zou verwachten,maar zich spijtig genoeg wel voordoen.
    Sorry als je denkt dat ik schreeuwend overkwam,dat is dus niet het geval geweest.

    mvg
    harley
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-12-08 om 18:05. Reden: full quote eruit



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •