Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 42

Onderwerp: Reisschema Lindola: Huwelijksreis 2009

  1. Top | #21
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Omgeving Alkmaar
    Berichten
    165

    Standaard Re: Tips gevraagd voor huwelijksreis 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lindola Bekijk Berichten
    Was gister nog bij een ander reisbureau en die zeiden dat het niet verstandig was om in oktober te gaan, ivm orkaanseizoen, konden we beter jan / febr 2010 gaan. Wat is jullie mening ??

    Kijk deze link maar
    http://www.floridaforum.nl/showthrea...beste+reistijd

    Wij zelf zijn afgelopen september geweest. 2 weken daarvoor was er een orkaan bij Key West. Toen wij er waren hebben wij via de lokale tv de weersverwachtingen in de gaten gehouden. We hebben redelijk weer gehad maar ik zelf was dagelijks tussen 11 en 15 uur misselijk. Achteraf bleek toen van de warmte (hoog vochtigheids graad) last te hebben.

    Ik zelf zou kiezen voor het voorjaar maar dan gaan de amerikanen zelf op vakantie (spring break).

    Susie One

  2. Top | #22
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8

    Standaard Re: Tips gevraagd voor huwelijksreis 2009

    Wat leuk zeg! Wij zijn ook op huwelijksreis geweest naar Florida. Was voor ons de eerste keer naar Florida, waren eigelijk ook best bang om daar te gaan rijden, maar nu achteraf kan ik zeggen dat we ons er toen veelste druk over hebben gemaakt wat helemaal niet nodig was! Het rijden ging harstikke goed, eigelijk niet te vergelijken met NL, ik vind het rijden daar zelfs veel prettiger.

    Over orkanen zou ik me niet zo heel erg zorgen maken, ik ken veel mensen die in oktober naar Florida zijn geweest en vaak was er niks aan de hand. Wil natuurlijk niet zeggen dat het altijd zo is maar als jullie graag rond oktober willen gaan zou ik het gewoon doen.

    Groet,

    Lucienne

  3. Top | #23
    Tara99
    Guest

    Standaard Re: Tips gevraagd voor huwelijksreis 2009

    Wanneer zijn jullie daar op huwelijksreis geweest, een verslagje misschien ?? Het word voor ons ook de 1e keer naar Amerika, dus super spannend...

  4. Top | #24
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Tips gevraagd voor huwelijksreis 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lindola Bekijk Berichten
    De prijs is ook incl. 6 dagen hopper pas voor Disney. Of moet ik nog even verder zoeken ???
    Voor je tickets koopt, zou ik eerst even goed rondkijken. Hoppen is duur. Een 7 daagse Hopperpas kost € 208 en een 7 daagse Magic Your Way Base € 172. De vraag is of je, in die korte tijd dat je er voor de eerste keer bent, meer parken op één dag wilt zien. Wanneer je er 6 dagen bent, ben je misschien beter af met een bezoek van ieder park afzonderlijk op één dag en tussendoor een half dagje uitrusten in een waterpark. Kan je in de middag en avond altijd nog gaan shoppen! Een Magic base ticket voor 4 dagen Disney en 4 dagen Waterpark en More kost € 204.

    Vergeet niet bij ieder park dat je bezoekt een button Just Married op te halen. Het levert je, naast leuke reacties, soms een speciale behandeling bij de attracties en in de restaurants op.



  5. Top | #25
    Stamgast robisjo's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    vlakbij Amsterdam
    Berichten
    205

    Standaard Re: Tips gevraagd voor huwelijksreis 2009

    Hoi Linda,

    Ik heb alle tips over de stranden in Florida gelezen. Maar het strand van Caladesi Island was in 2008 het nummer 1 strand van de Verenigde Staten.
    Hier is de link http://www.floridastateparks.org/CaladesiIsland/
    Je komt er met een boottocht van ongeveer 15 minuten en als je mazzel hebt zie je dolfijnen zwemmen. Je mag maximaal 4 uur op het eiland blijven, maar omdat het er zo stil en mooi is, is dat meer dan genoeg.

    Verder heb je ook nog mooie stranden op Sanibel Island en Captiva. Wijzelf hebben een renewal of the vows gedaan op Sanibel Island met een mooie zonsondergang. Het is dus ook een perfecte plek voor je huwelijksreis.

    Wat ook heel leuk om te doen is een bezoek aan de Florida Keys, je kan bijvoorbeeld sunset snorkelen doen bij Key Largo. Je gaat dan naar een koraalrif waar je een uur mag snorkelen en dan zeil je tijdens zonsondergang terug naar Key Largo. Je krijgt dan tijdens het zeilen een heerlijk glaasje champagne.

    Zoals je ziet biedt Florida zat mogelijkheden voor een huwelijksreis naast de parken van Orlando. :razz:

    Veel succes met het plannen en een mooie trouwdag toegewenst.

    Groetjes,
    Sjon en Bianca

  6. Top | #26
    Tara99
    Guest

    Standaard Re: Reisschema Lindola: Huwelijksreis 2009

    Hoi hoi allemaal,

    I'm back

    We zijn inmiddels getrouwd Maar hebben onze huwelijksreis helaas moeten uitstellen tot volgend jaar, de crisis heeft ons hard geraakt, allebei baan kwijt geraakt. Inmiddels weer volop aan het werk. En ons door de moeilijke tijd heen geslagen en gelukkig gewoon getrouwd, da's wel fijn als er al een hoop gespaard is.
    Maar helaas de reis naar Florida hebben we dus niet kunnen maken, dat willen we nu volgend jaar gaan doen. Maar we zitten vast aan de bouwvakvakantie Die valt bij ons in augustus... Nu opnieuw wat vraagjes en ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden...

    * Augustus Hurricane season ?? Mijn man, ( klinkt nog zo raar, nog even wennen hahaha ) die zegt gewoon gaan, zo erg kan het niet zijn ) Maar ik ben er toch wel een beetje bang voor, zijn er nog meer mensen in augustus geweest ? En zo ja hoe is dat bevallen ??

    * We willen waarschijnlijk van te voren een paar dagen naar New York en dan naar Orlando, in New York willen we een Renew of the vows gaan doen in Central Park, ( jaja we zijn pas net getrouwd hahaha ) Maar het was altijd onze grote wens om in het buitenland te trouwen, maar onze familie zag dat niet zo zitten, dus tja... Dus vandaar dat we het nu zo willen doen, scheelt ook erg met papierwerk Of we zitten te denken om dat in Orlando te doen, maar weten niet zo goed waar. Iemand tips ?? We willen dan ook graag een mooie fotoreportage maken.

    We zijn er inmiddels wel een beetje uit hoe en wat we willen gaan doen. Maar we hebben nog een probleem en ik hoop dat jullie me misschien iets meer kunnen vertellen, bij mij is in maart coeliakie gecontateerd, een glutenallergie... Dus ik kan niet zomaar ergens wat gaan eten, het moet echt 100% glutenvrij eten zijn, en ook besmettingsvrij dwz ook tijdens het bereiden moet het glutenvrij blijven... Misschien kunnen we dan beter een villa huren zodat we zelf kunnen koken, als we daar tenminste glutenvrije spullen kunnen kopen. Maar dat is niet echt vakantie vieren hahaha. Dus daar zijn we nog niet helemaal uit hoe of wat, hopelijk hebben jullie nog wat tips voor me

  7. Top | #27
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema Lindola: Huwelijksreis 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lindola Bekijk Berichten
    * Augustus Hurricane season ?? Mijn man, ( klinkt nog zo raar, nog even wennen hahaha ) die zegt gewoon gaan, zo erg kan het niet zijn ) Maar ik ben er toch wel een beetje bang voor, zijn er nog meer mensen in augustus geweest ? En zo ja hoe is dat bevallen ??
    Klopt! En een groot aantal FLorummers trekt zich daar niets van aan. Het kan overigens best erg zijn, maar het is de consekwentie van een Floridavakantie in de zomer. Voor info over vervelende hurricanes in Florida google je best even op Charley en Andrew. Lees ook het topic over hurricaneseason even en vraag daar zo nodig om meer informatie. Hier kan je zien wie er in 2009 in augustus zijn geweest en hier zie je de liefhebbers voor 2010.

    Persoonlijk geloof ik niet zo in het nut van de ervaringen van anderen in een bepaalde periode. Het weer laat zich nu eenmaal moeilijk voorspellen en resultaten uit het verleden......Om toch nog een beetje houvast te hebben kan je de gemiddelen eens bekijken. De hoge temperatuur en luchtvochtigheid in augustus maken dat wij liever in een andere periode gaan. Maar dat is een luxe die je je, als je tot de bouwvak veroodeeld bent, helaas niet kunt permitteren.



  8. Top | #28
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reisschema Lindola: Huwelijksreis 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lindola Bekijk Berichten
    Maar we hebben nog een probleem en ik hoop dat jullie me misschien iets meer kunnen vertellen, bij mij is in maart coeliakie gecontateerd, een glutenallergie... Dus ik kan niet zomaar ergens wat gaan eten, het moet echt 100% glutenvrij eten zijn, en ook besmettingsvrij dwz ook tijdens het bereiden moet het glutenvrij blijven...
    Voor elke ziekte of afwijking is er wel een forum En hier lees ik een heel verhaal over precies jouw probleem: http://www.coeliakieforum.nl/index.php?topic=13737.0 (met dank aan Google)

    Ik plak het hier ook maar even:

    Hallo allemaal!

    Zelf ben ik net 3 weken naar Amerika geweest op vakantie. Met de auto en het vliegtuig heb ik met mijn familie een rondreis gemaakt van New York tot aan Key West, helemaal het zuidelijkste puntje van Amerika. We verbleven in hotels en hadden niet altijd een koelkast en al helemaal geen eigen keukentje. Graag zou ik jullie een paar tips en ervaringen mee willen delen voor als jullie zelf in Amerika op deze manier rondreizen.

    Het ontbijt:
    - Vers fruit en scrammbeld egg of gekookte eieren zijn bij ieder ontbijt wel beschikbaar.
    - Sommige musli's van Kellog's zijn gluten vrij, maar worden wel gemaakt in een fabriek waar andere glutenproducten worden geproduceerd.

    Het middageten:
    - Salade's
    De 'Subway' is een restaurantketen waar je zelf je broodje kan samenstellen, maar waar je ook zelf een salade kan samenstellen met de keuze uit verschillende groentes, dressings en en vleeswaren. Op de site van 'Subway' is een lijst te vinden welke producten glutenvrij zijn.
    - En natuurlijk zijn er de frietjes van de Mc Donald's..

    Het avondeten:
    - Op google maps 'glutenfree restaurant' intikken en de plaats waar je verblijft levert al veel restaurants op. Het is het handigst om natuurlijk deze restaurants al thuis op te zoeken en in een boekje te noteren als je al weet waar je verblijft.
    - Sommige restaurants hebben een 'glutenfree' menukaart.
    - Een steak met baked patato of salade met de juiste dressing is ook altijd een goed alternatief.

    De snacks:
    - In iedere supermarkt is er wel snack a jack te vinden. Caramel smaak is heeeel lekker.
    - In veel supermarkten staan tussen de gewone producten ook glutenvrije varianten.
    - De 'Whole Foods market' is een supermarktketen die biologische producten heeft. De keuze van glutenvrije producten is hier zeer groot.

    Het laatste redmiddel:
    - Zelf meegenomen glutenvrije crackers altijd handig.

    Ik hoop dat jullie aan deze tips iets hebben, mocht je naar Amerika gaan

    Vriendelijke groetjes,
    Martine
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #29
    Tara99
    Guest

    Standaard Re: Reisschema Lindola: Huwelijksreis 2009

    @ Njit, ja dat had ik inderdaad ook al gevonden Maar misschien zijn er hier meer Florida-kenners die er ervaring mee hebben

    @ Teleton, ik wou echt dat we de keuze hadden om een andere periode te gaan, maar helaas....

  10. Top | #30
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Reisschema Lindola: Huwelijksreis 2009

    Om het hurricane seizoen zou ik me niet druk maken, wij zijn er 3x in September geweest en het aantal hurricanes verschilt per jaar en ook hoeveel last je er van hebt. Twee keer hebben we er alleen wat slechter weer door gehad maar verder niets en afgelopen jaar zelfs geen hurricane in de buurt geweest toen wij er waren.

    Vorig jaar zijn er meerdere langs Florida gegaan toen wij er waren en dan keken we steeds even via Internet wat de voorspellingen waren van de baan, elke dag wijzigd die en ze gingen uiteindelijk allemaal aan ons voorbij zonder al te veel hinder.

    En komt er wel een gewoon goed luisteren naar de nieuwsberichten wat je moet doen en anders even vragen aan de amerikanen zelf, maar ik zou me daar helemaal niet druk om maken.




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •