Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 32

Onderwerp: Autohuur: Bekentenissen van een Alamo Baliemedewerker

  1. Top | #21
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Bekentenissen van een Alamo Baliemedewerker (Engels)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 6foot6 Bekijk Berichten
    Een heel goed idee, die brieven worden allemaal bewaard en later gebruikt in een boek.
    Nou, vooruit, hierbij een voorbeeldbrief......

    Geachte heer Alamo,

    Pak je borst maar vast, want wij hebben een klacht over het lid van uw personeel. Toen wij de huurauto op kwamen halen, probeerde hij ons op te tillen. Nu hebben wij op het Forum gehoord dat dit er tijdens de cursus met de paplepel wordt ingeslagen. Nu heeft iemand voorgesteld om u constructief een brief te schrijven.

    Nou, dat was niet tegen Dobermansoren gezegd. Ja , daar hebben jullie niet van terug hè? Zo sta je mooi voor Jan met de korte ***. Jullie met je upgrades en verzekeringen die klapsplots op de rekening staan. Denken jullie ons een beetje dood te maken met een blije mus. Voortaan huren wij wel bij Dollar, die steken er qua servies met kop en schotel bovenuit. Ook al is het niet alles koek en ei wat er daar blinkt!

    Ziezo, de kop zit er op! Dit was de eerste brief en ik heb mij sinds de dood van mijn moeder niet meer zo opgelucht gevoeld. We hopen dat jullie er in de komende tijd weer voor de volle 50 % tegenaan kunnen. Financieel kost het niet duur, en bovendien introduceert ons dat verder niks, want we hebben ons kostelijk geergerd.

    Met vriendelijke groet,

    Teleton



  2. Top | #22
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Bekentenissen van een Alamo Baliemedewerker (Engels)

    Dat zal ze leren, de belhamels!
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #23
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Het Zonnige Zuiden
    Berichten
    290

    Standaard Re: Bekentenissen van een Alamo Baliemedewerker (Engels)

    Woehahaha, super Teleton :lol:. Heb de tekst gelijk opgeslagen voor als ik zelf eens een brief moet schrijven naar Alamo !!

  4. Top | #24
    Florida Groupie Sunshine State's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    586

    Standaard Re: Autohuur: Bekentenissen van een Alamo Baliemedewerker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Dit interview gevonden op: http://consumerist.com/345044/6-confessions-of-an-alamo-car-rental-agent

    5. I HATE "DEEKERS"
    At Alamo Rent A Car in [redacted], we are handsomely rewarded for good sales and punished if our sales are poor. The pressure this environment produces leads many of us to fine tune our skills to not only offer extras effectively and to have comebacks to all customer rejections, but to also be able to identify the customers in line as to whether they are buyers or decliners, which we call "deekers". When a customer declines everything you've offered, you've been "deeked". .

    Speciaal voor Alamo Florida forummers een Deeker Card.


    De Deeker Card is nog even geldig, bij voorbeeldig deeker gedrag wordt de Card met twee jaar verlengd.
    Laatst gewijzigd door Sunshine State; 22-02-10 om 17:19.
    Florida Vacation Oktober 2022 http://www.oldersom.nl


  5. Top | #25
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Autohuur: Bekentenissen van een Alamo Baliemedewerker

    Hij is leuk, errug leuk. Waard om te lamineren en te presenteren, hoewel we gisteravond weinig druk voelden van de baliemedewerker.
    Deze keer was het de poortwachter die ons nog even snel GPS en RSA wilde aansmeren.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  6. Top | #26
    Newbie Lizzzard's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    9

    Standaard Re: Autohuur: Bekentenissen van een Alamo Baliemedewerker

    Gewoon aan de balie:

    "Okay, I am a deeker, so cut the crap en give me my car" :-o
    2004: Fotowedstrijd gewonnen, 9 dagen Orlando incl. vlucht en verblijf

    2010: 22 dagen Orlando, Lizzzard returns!

  7. Top | #27
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Raalte
    Berichten
    51

    Standaard Re: Autohuur: Bekentenissen van een Alamo Baliemedewerker

    Het systeem van "personeel belonen voor de extra verdiensten aan de balie" is ansich niet verkeerd in mijn ogen. Sterker nog ik kom het in mijn dagelijkse werk steeds vaker tegen. Alleen zit dit systeem "nog" niet in onze cultuur, wij hebben liever de zekerheid van een hoger vast salaris dan een lager variabel salaris wat veel hoger uit kan vallen. Hierdoor worden wij als consument er ook nauwelijks mee geconfronteerd.

    Maar het systeem heeft ook één nadeel en dat is de deelnemende mensch.. Want als die eenmaal aan de bonus geroken heeft dan zal die steeds meer willen.. (zie bijv. oorzaak economische crisis 2008-heden) Waardoor zijn/haar verkooptechnieken steeds agressiever of slinkser worden, en die kunnen zoals boven leesbaar is (mis)(ge)bruik maken van de onwetende toerist uit Europa die een vast salaris heeft.

    Maar is dit erg? Nee ik denk niet dat het erg is want je bent er altijd zelf bij.. is het vervelend? Ja het kan tot vervelende situaties leiden en soms tot ronduit belachelijke situaties als een bepaalde auto niet meekrijgen omdat je teveel koffers hebt.. Maar daarom haal ik altijd een huurauto in mijn eentje op zonder bagage, deze laat ik wel bij mijn vrienden staan die op mij wachten..

    Zo bekeek ik de rekening nog eens goed door nadat een vriend van mij onze auto had opgehaald en werd ik even pissig op hem omdat hij toch wat kleine extra verzekeringen had afgesloten, terwijl hij niet eens wist wat hij verzekerd kreeg..

    dus gewoon scherp blijven, het spelletje meespelen, en op het einde als tevreden deeker weglopen is mijn motto voor a.s. oktober

  8. Top | #28
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Autohuur: Bekentenissen van een Alamo Baliemedewerker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hzengerink Bekijk Berichten
    Alleen zit dit systeem "nog" niet in onze cultuur, ...
    Helemaal eens. Het is net zoiets als het onderhandelen over prijzen, iets waar wij langzaam aan mee om leren gaan onder invloed van de zuideuropese en noordafrikaanse invloeden, waar het heel normaal is (en wordt verwacht; het is soms zelfs onbeleefd om het niet te doen!). Go with the flow, op vakantie heb je nu eenmaal te maken met een andere cultuur.
    Maar als het te ver doorslaat is (lees: vind ik!) het uiteraard niet goed; alles wat "te" is is fout, behalve "tevreden". Manipulatie en misbruik door dreigen ("geen auto mee") gaat m.i. zeker veel te ver.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #29
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Bekentenissen van een Alamo Baliemedewerker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine State Bekijk Berichten
    Speciaal voor Alamo Florida forummers een Deeker Card.

    De Deeker Card is nog even geldig, bij voorbeeldig deeker gedrag wordt de Card met twee jaar verlengd.
    Belofte maakt schuld, Rick en er blijkt nog steeds een enorme behoefte aan te bestaan.......

    Edit: We hebben inmiddels een stickertje......
    Laatst gewijzigd door Teleton; 02-08-13 om 15:29. Reden: Stickertje



  10. Top | #30
    Vaste Bezoeker Veronique maastricht's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    100

    Standaard Re: Autohuur: Bekentenissen van een Alamo Baliemedewerker

    pff... ik word er niet vrolijk van als ik de verhalen lees... wij moeten in Miami een auto gaan ophalen bij Alamo en hebben alles geboekt bij USA fun vacations.
    Gewoon een compact car met 3 personen en 3 gemiddelde koffers. Was volgens hun genoeg. Ik houd mijn hart al vast... maar ik denk dat ik zeker onze benaming "deeker" even op mijn eigen harde schijf ga opslaan... just in case, cut the crap, I'm a deeker, give me what I have paid for, nothing more, nothing less.... :-)
    September 2013 voor de 3x keer naar Florida!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •