Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 44

Onderwerp: Miami International Airport (MIA)

  1. Top | #21
    Regelmatige Bezoeker floriaantjes's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Berichten
    45

    Standaard Re: Koffers op Miami Airport

    In 2006 is deze vraag ook al eens gesteld, nu (april 2009) zitten wij met hetzelfde probleem.
    Weten jullie of er inderdaad een pendelbusje van Alamo rijdt naar airport?
    Die hotelkamer zie ik niet zo zitten, moet je toch weer vervoer hebben van het hotel naar SoBe. Zelfde geldt voor de kluisjes op airport, ook dan heb je nog transport nodig.
    Ik las op de site van Royal Caribbean dat ze de laatste dag in Miami nog excursies aanbieden in de vorm van een stadsrondrit, of een combi : stadsrondrit met de Everglades. Zou dit wat kunnen zijn in 4 of 5 uurtjes ? Staan de koffers wel veilig in een bus o.i.d.
    Wie heeft daar anno 2009 ervaring mee?
    Laatst gewijzigd door floriaantjes; 27-01-09 om 23:06.

  2. Top | #22
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Berichten
    135

    Standaard Re: Koffers op Miami Airport

    Ik neem aan dat je vanaf de Port of Miami naar het vliegveld wilt. Dit kan met een Alamo pendelbus, alleen brengt die je eerst naar het verhuurstation en daar kan je dan weer de bus in die naar het vliegveld gaat.

    Tickets, villa, ..... check! Nu nog de auto en kaartjes

  3. Top | #23
    Regelmatige Bezoeker floriaantjes's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Berichten
    45

    Standaard Re: Koffers op Miami Airport

    Nou dat vervoer is natuurlijk wel prettig. Maar waar het vnl om gaat is dat we de gehele dag nog vrij te besteden hebben. Het probleem is eigenlijk dat we dan met onze koffers (14 dagen bagage voor 4 personen + alle extra inkopen) zitten. Dan ga je bijv. niet zo makkelijk winkelen in Miami. Zijn er alternatieven of oplossingen voor het kofferprobleem ?

  4. Top | #24
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Koffers op Miami Airport

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door floriaantjes Bekijk Berichten
    alternatieven of oplossingen voor het kofferprobleem ?
    Sommige airporthotels hebben een gratis shuttleservice vanaf Port of Miami. Zag het toevallig bij Red Roof Inn. Je zou voor één dag een kamer kunnen huren, kan je je ook nog even lekker opfrissen voor je vertrekt.



  5. Top | #25
    Regelmatige Bezoeker floriaantjes's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Berichten
    45

    Standaard Re: Koffers op Miami Airport

    Teleton, wat is er dan in de buurt van zo'n airporthotel te beleven? Ik dacht dat je je daar zo snel mogelijk uit de voeten moest maken, omdat er verder in de buurt niets is. Als je dan geen auto hebt, dan heb je alleen een kamer en verder niets toch?

  6. Top | #26
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Koffers op Miami Airport

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door floriaantjes Bekijk Berichten
    Als je dan geen auto hebt, dan heb je alleen een kamer en verder niets toch?
    Klopt, maar ik begreep eigenlijk dat de vraag was: Hoe kunnen we gaan winkelen zonder dat we de koffers me hoeven te sjouwen. Je moet dan inderdaad nog met een taxi (of OV[-o<[-o<) van het hotel naar de Mall of SoBe.

    Met wie vliegen jullie eigenlijk? Bij Delta en United kan je al vroeg inchecken, dan ben je de koffers kwijt en heb je in ieder geval de handen vrij. Is dat misschien wat?



  7. Top | #27
    Regelmatige Bezoeker floriaantjes's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Berichten
    45

    Standaard Re: Koffers op Miami Airport

    Wij vliegen met Martinair om 20.55 uur. Dan zal het verhaal van vroeg inchecken zeker weer niet op gaan?
    Aankomst cruiseterminal (denk) zo 10.00 uur.
    Royal Caribb. heeft het over een excursie die je voor de laatste dag nog kan boeken naar bijv. de Everglades gecombineerd met een rondtour door Miami. Ze hebben het dan over een excursie van 4 of 5 uur. Zie je in die tijd dan nog wel iets van de Everglades? Heb dan wel de koffers in een bus staan (dus geen omkijken naar).

  8. Top | #28
    Vaste Bezoeker rotarynette's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    87

    Standaard Re: Koffers op Miami Airport

    In oktober 2008,hebben wij een 7 daagse cruise gedaan,ervoor verbleven wij in Orlando voor 12 dgn.
    Wij hebben de huurauto in de garage van de terminal gezet en daar ook de bagage in gelaten die we aan boord niet nodig hadden.
    Bij terugkomst,gelijk naar je auto en wij zij wel even de everglades in geweest,geen gedoe met taxi e.d.


    Wij hebben zelf onze koffers van boord meegenomen,dat scheelt ook weer tijd....
    Ook wij vlogen martinair, die vertrekt idd laat, dus ook niet vroeg inchecken.

  9. Top | #29
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Koffers op Miami Airport

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door floriaantjes Bekijk Berichten
    Ze hebben het dan over een excursie van 4 of 5 uur. Zie je in die tijd dan nog wel iets van de Everglades?
    Wat stel je je er bij voor? Als je een excursie maakt van 4 of 5 uur naar de Veluwe of voor mijn part naar Den Haag, denk je toch ook niet dat je "alles" hebt gezien? Meestal zijn zulke excursies aantrekkelijk geprijsd en voeren ze je naar de hoogtepunten. Wat heb je te verliezen? Ik heb het zelf helemaal niet op excursies, maar in dit geval is het toch een prima optie om de dag te vullen? Over de veiligheid van de koffers in de bus zou ik me maar geen zorgen maken.

    Bij vertrek uit Orlando met Martinair was shoppen in de Florida Mall voor ons een geliefde bezigheid nadat we uitgecheckt waren. Toen we zelf nog veel rondreisden, zorgden we er altijd voor dat we één dag voor vertrek op de plaats van bestemming waren. Na een rustig ontbijtje gingen we dan vaak naar de lokale dierentuin, niet omdat we zulke liefhebbers zijn, maar je had wat om handen en de tijd vloog voorbij. Wij vonden het heerlijke dagen. Koffers in de auto, paspoort, vliegtickets en creditcard in de (toen nog onopvallende) buiktas.... De dierentuinen in Seattle, Vancouver, Calgary, Edmonton, Toronto en Atlanta waren zeer de moeite waard en anders waren we er nooit van ons leven gekomen. Een bioscoopje pikken was ook een geliefde bezigheid. Zo hebben we in Calgary in het IMAX de film 'Rolling Stones Live at the MAX' gezien. Een belevenis. Zo zag en hoorde je ze niet in de Kuip.....! Zorg dus dat je ook van de laatste dag van je vakantie geniet!



  10. Top | #30

    Standaard Re: Koffers op Miami Airport

    Wij waren eind januari 09 op een Princess cruise. Zij bieden ook excursies aan op de dag van aankomst. Afhankelijk van de tijd dat je vlucht vertrekt kun je bepaalde excursies maken. Wij hadden een excursie Everglades geboekt (zouden ook met Martin air terugvliegen). Dit werd ook aanbevolen om te doen, omdat er dan voor je koffers gezorgd werd. Ik weet niet of die met de bus meegingen of dat er op een andere manier voor de koffers gezorgd wordt, omdat wij de cruise ivm familieomstandigheden eerder moesten afbreken. Het leek ons de ideale manier om de laatste dag leuk door te brengen en niet met de koffers te hoeven slepen.
    Zou toch eens naar door het schip georganiseerde excursies zoeken.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •