Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 114 EersteEerste ... 345671555105 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 1140

Onderwerp: Vliegen met Delta Airlines

  1. Top | #41
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Landgraaf
    Berichten
    11

    Standaard Delta

    Delta zelf raad wel aan om je terugvlucht te'"confirm"en. Dit eigenlijk meer voor je zelf, dat je zeker weet dat je vertrektijd niet veranderd is!
    Dit kan vanaf 3 dagen voor de terugvlucht. Tel. nummer is 800-221-1212.
    Aangezien dit gratis is, is het een kleine moeite voor een zeker gevoel!

  2. Top | #42
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Ja, ik ben ook altijd tevreden over Delta. Het enige probleem met de vluchten van 5 weken terug van Amsterdam naar Tampa was dat de vliegtuigen helemaal vol waren. Terugweg waren ze gelukkig niet helemaal vol waardoor ik voor mezelf toch meer riumte kon regelen.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  3. Top | #43
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Culemborg
    Berichten
    8

    Standaard

    De ervaringen:
    Heenweg A'dam - NY: vertrek prima op tijd, na 1 1/2 uur vliegen kregen we onze maaltijd die precies 5 minuten op onze schoot bleef liggen. Er kwam een melding vanuit de cockpit dat we een motorstoring hadden maar dat dit 9 van de 10x een computer fout was. We moesten direct landen, Shanon Airport. Men zei 10-15 minuten en weer weg dit werd 6 uur. Gelukkig mochten we wel het vliegtuig uit. Heel veel mensen hadden geen tijd gehad om het eten op te eten. Er was een verwachting dat er nieuwe maaltijden uitgedeeld werden maar helaas. (zal wel niets meer op het vliegveld aanwezig zijn geweest men had ons tenslotte ook niet verwacht)
    Kleinigheid, er waren niet genoeg kranten, uitgerekend wij zaten achterin het vliegtuig en grepen dus mis.

    2e Vlucht via SONG NY-Orlando: operated bij Delta was prima, een luxe uitgevoerd vliegtuig, allemaal lederen stoelen, 24 kanalen TV voor eenieder etc, geen problemen.

    3e vlucht Orlando-Cincinatti: geen problemen

    4e vlucht Cincinatti-A'dam: vlucht op zich goed, crew had een slecht humeur, stoel van mijn vriendin was defect, kon niet achterover, airco werkte slecht het was snikheet. Slapen was erg moeilijk, mij lukte het niet. Het was al met al niet zo erg geweest als er een goede flight entertainment was maar deze was ook zeer slecht.

    Deze ervaringen zet ik tegenover mijn ervaringen met United Airlines, Singapore Airlines en North West.

    Ik zeg niet dat het slecht is bij DELTA, mijn ervaringen zijn persoonlijk en wellicht incidenteel.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 19-01-09 om 19:13. Reden: full quote eruit

  4. Top | #44
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Dat klinkt inderdaad niet al te best, maar op de keeper beschouwd is eigenlijk alleen dat er niet voldoende eten was gewoon erg slecht van Delta.
    Dat met die kranten is op de helft van de KLM vluchten ook het geval, een motorstoring kan de beste voorkomen, het is heel vaak te warm of te koud in een vliegtuig en kapotte steolen komen ook wel vaker voor.
    Je hebt maar zelden een vlekkeloze vlucht, in november jl vloog ik met KLM per busines class naar Atlanta, en zowel op de heen als op de terugweg haperde het entertainment systeem, en hadden we geen film !!
    Over Song hoor ik trouwens alleen maar positieve dingen, ook op andere forums, jammer dat ze niet transatlantisch vliegen.
    Trouwens, dat vliegveld van Cincinnati, is dat een beetje wat?
    Ik vlieg oktober met Delta via Cincinnati.
    Eric

  5. Top | #45
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Cincinnati is een prima luchthaven. De vlucht uit Amsterdam is de eerste die aankomt uit Europa dus als je snel bent ben je zo door immigrations en customs.

    Het grootste voordeel van deze luchthaven is dat je niet ver hoeft te lopen of van terminal te wisselen voor de volgende vlucht. De luchthaven is erg overzichtelijk en biedt genoeg vertier om de tijd te doden voor de volgende vlucht. Beter dan Atlanta en veel beter dan JFK.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  6. Top | #46
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Berichten
    39

    Standaard Enkele vraagjes over Florida en het vliegen

    Hallo,

    Ik heb een paar vraagjes.
    Ik vlieg volgende week naar Florida. Ik vlieg helemaal alleen, diegene waar ik mee op vakantie ga is dan al in Florida. Ik begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden of het allemaal goed gaat. Ook qua veiligheid tijdens de vlucht etc.

    1) Ik vlieg met delta eerst naar New York (JFK), heb daar 1,5 uur om over te stappen om mijn vlucht naar Orlando te halen.
    Is die 1,5 uur tijd genoeg? Ik heb gbeld naar delta, en daar zeggen ze (natuurlijk) van wel, maar ik las hier op het forum dat 1,5 in bijvoorbeeld Atlanta te weinig is.

    2) Wat gebeurd er als ik mijn aanlsuiting mis? kan ik dan gratis de volgende vlucht nemen?

    3) Heeft iemand ervaring met Orlando International Airport? Is het daar relatief gemakkelijk om iemand te treffen en om af te spreken (ik wordt daar namelijk opgehaald) en heb de site van MCO eens bekeken, en lijkt me vrij ingewikkeld.

    4) Ik vlieg emt delta, daar kun je normaal inloggen om je stoel etc alvast te regelen. Maar hij geeft aan dat hij mijn naam niet kan koppelen aan het vluchtnummer, ik Delta gebeld, zeggen ze dat dat komt omdat het een internationale vlucht is en je daarom niet online dit kunt regelen. Maar ik las hier op het forum mensen die dit WEL kunnen met een internationale vlucht :? , iemand tips hiervoor?

    5) Zijn er goede securtiy checks etc? Dat zou voor m'n eigen gemoedsrust wel goed zijn namelijk.

    Alvast heel erg bedankt.

  7. Top | #47

    Standaard

    1. 1,5 uur is zeker wel genoeg,tenzij je vertraging hebt natuurlijk.Maar ja als je een overstap van 3 uur zou hebben en je hebt 3,5 uur vertraging dan haal je het ook niet.

    2.Weet ik niet ,maar denk wel dat het je nix extras gaat kosten.

    3.olgens moet het goed kunnen gaan want iedereen komt met de monorail in het hoofdgebouw aan.Misschien kan je afspreken bij de Disney winkel of de Universal winkel.alhoewel ik niet weet of je daar mag komen als je niet gaat vliegen of gevlogen hebt.Je zou ook bij een de balie van bv. Alamo kunnen afspreken.

    4.Denk ook dat het niet vantevoren kan .

    5.Ja, in nederland moet je eerst bij de paspoortcontrole door een scan incl bagage.Dan krijg je nog een kleine ondervraging bij het vliegtuig en nog een check.
    En in Amerika precies hetzelfde misschien nog wel strenger want er lopen zelfs honden rond en als je iets van ijzer hebt in je riem of je schoenen word je meteen apart genomen.

  8. Top | #48
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Berichten
    39

    Standaard

    bedankt alvast!
    Ik ben wel al eens naar Amerika gevlogen een jaar of 5 geleden maar toen was ik nog vrij jong (ben nu ook pas 19). Dus weet daar niet meer veel vanaf omtrent het vliegen en securtiy etcetc.
    Ik las dat iemand die 1,5 uur had in Atlanta veel te weinig tijd had met die 1,5 uur?! Ligt dat dan aan het vliegveld of waaraan?

    Hoe zit het trouwens meet de douane? Moet ik op de vlucht naar New York die groene kaart invullen, en daarna door de douane? Of pas in Orlando? Welke gegevens heb ik nog maar nodig voor die kaart te kunnen invullen?
    ik las hier: ID, adres hotel, en verder zijn normale vragen?

  9. Top | #49
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RLS
    bedankt alvast!
    Ik las dat iemand die 1,5 uur had in Atlanta veel te weinig tijd had met die 1,5 uur?! Ligt dat dan aan het vliegveld of waaraan?
    Meestal ligt dat dan aan de combinatie van immigration, customs en security controle. Als je ver moet lopen naar de andere gate dan helpt dat ook niet echt. Ik probeer altijd vrij snel het vliegtuig uit te zijn en niet te treuzelen onderweg naar immigration.

    Hoe zit het trouwens meet de douane? Moet ik op de vlucht naar New York die groene kaart invullen, en daarna door de douane? Of pas in Orlando? Welke gegevens heb ik nog maar nodig voor die kaart te kunnen invullen?
    ik las hier: ID, adres hotel, en verder zijn normale vragen?
    Je moet bij de immigration van New York de groene kaart inleveren. Dus invullen tijdens de vlucht naar New York. Daarna ga je pas door de douane. Met je paspoort, ticket en adres van je hotel in New York heb je voldoende info om het groene formulier in te vullen. Maar lees ook even de Florida FAQ; daar vind je meer info.

  10. Top | #50
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Beste RLS,

    Als je de aansluiting mist dan kan je gratis mee met de volgende vlucht. Als de mensen van Delta je niet bij de gate helpen dan moet je naar de dichtsbijzijnde info desk gaan en vragen of ze je op de volgende vlucht zetten. Het is net een busverbinding, bijna elk uur gaat er wel een vlucht naar Orlando.

    Anderhalf uur moet genoeg zijn om over te stappen. Bij aankomst wordt er in het vliegtuig al omgeroepen naar welke gate je moet. Als ze dat niet doen zijn er genoeg schermen waar je kan kijken welke gate je moet hebben. De vluchten in Amerika staan op alfabet en niet op tijd zoals wij dat op Schiphol gewend zijn.

    Je moet in het vliegtuig van AMS naar JFK een groene kaart en een witte kaart invullen. Bij de eerste stop in Amerika ga je altijd door de immigrations en customs. Hou het adres waar je de eerste nacht slaap bij de hand. Dit moet je invullen op die formulieren. Ze nemen geen genoegen meer met een hotel naam en plaats. Het moet een bestaand Amerikaans adres zijn. Verder zijn ze geintresseerd in je naw gegevens en je paspoortnummer. Wat ook wel handig is om je vluchtnummer bij de hand te houden. Kom je er niet uit met invullen kan je altijd een van de stewards of stewardessen om hulp vragen. Na immigrations kom je bij de bagage banden. Hier haal je je bagage op en ga je door customs. Direct na customs kan jeje bagage weer afgeven bij een bali zodat het de bagage meegaat naar Orlando. Op Schiphol is bagage al voorzien van een tag waarop staat dat je bagage naar Orlando moet.

    Als je in Orlando aankomt haal je daar de bagage van de band. Dit is ook de beste plaats om af te spreken met de mensen die je komen halen. Geef ze het vluchtnummer en de aankomsttijd door en dan spreek je af bij de band waar je bagage op komt.

    Om van te voren een stoel te reserveren moet je in bezit zijn van een e-ticket. Heb je dit dan kan ik je verder helpen. Heb je een conventioneel ticket dan kan het op als je incheckt. Zorg dat je vroeg op Schiphol bent. Je kan niet online inchecken. Als je in het bezit bent van een e-ticket dan staat daar vast al een stoelnummer op vermeld.

    Je hoeft nergens voor te vrezen. De checks zijn heel grondig en vinden meerdere keren plaats. Als er iets verdacht is en men twijfeld dan gaat die persoon niet mee. Zo is het tegenwoordig. Pak zelf je bagage en verlies je bagage niet uit het oog. Dan kan je met een gerust hard alle vragen correct beantwoorden.

    IK hoop hiermee al je vragen beantwoord te hebben. Wordt niet zenuwachtig en blijf rustig. Alles komt goed en je zal een wereldvakantie hebben.

    Veel plezier.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •